Cím: Csapatépités és kékülés
Címkék:
Blog Beljegyzés: Csapatépités és kékülés Kedves olvasó! Ha ezt a blogot elolvasod, megtapasztalod, hogy elaprózom a kéktúrát, amit lassan 10 éve űzök, és közel 800 km-t gyalogoltam eddig rajta. Legalábbis amiről pecsét van. Repetázom rendesen. Ha nem érdekel, hogy mit dolgozom, stb.., nyugodtan kihagyhatsz részeket. Képeket túrázás közben nem készitek és fotókat nem töltök fel. Talán nem is tudnék, kéne egy gyorstalpaló. Jó szórakozást! Tapolca, idén háromszor Fél éve csatlakoztam a Túratárshoz és megtaláltak emberek, akik a kékre túrázni hivnak, időnként el is megyek Velük. Mivel a túra nagyobb részét megtettem, nehéz összegyeztetni, hogy olyan szakaszon menjünk, amiken még nem jártam. Ez egyántalán nem zavar. Egy ilyen túrára egyszer Tapolcára utaztam és Lesencistvándtól Tapolcáig repetáztam. A túra szervezője viszont picit többet vállalt és csináltunk meg, minthogy csak a kéken végigmenjünk. Júniusban már Én terveztem egy kempingezős-sátrazós túrát, amelyre szintén elkisért egy túratárs. Ezúttal a kékülés Badacsoyntördemic és Tapolca között zajlott. Badacsonytördemictől Szigligetig -néhány éve, egy rosszul sikerült hétvégén- már megcsináltam a kéket, de Tapolcáig akkor elmaradt, most bepótolom, a szakasz elejét újrajárom. Repetázom . Júniusban szeretek késő este túrázni, igy akár este 6-kor is elindulok. Merre is? A Balaton északi partján lévő vasútállomásoknak -legalábbis a legtöbbnek - van egy jó tulajdonsága. Túristainformáció tábla és ajánlatok vannak rajta. 8 km-es túraútvonal Badacsonytomajtól Badacsonyig -- ++ ^^ -- útvonalon, Kisfaludy kilátóval, Rózsakő kilátóval és egyéb kilátokkal a Balatonra, amit végigjártam, majd visszautaztam a kempingbe. Másnap Badacsonytomajtól indultunk -- -- ^^ -- útvonalon, majd Badacsonytördemictől Tapolcáig a teljes kékülés következett. Azzal, hogy ^^ jelen mentünk, megúsztunk egy kemény lépcsőzést, de erről később, ezt akkor még nem tudtam. Lesz Tapolca még egyszer, de erről is később. Csapatépités A 10km-es kékhez hogy jön ide a csapatépités? Hagyomány, hogy minden évben csaptépitő hétvége van. Balatonboglárra jönnek az ország minden tájáról családi és sportnapra.  Van itt minden: Különjárat hoz-visz (ha kéred), az útra pedig annyi alkohol meg egyéb van, hogy nem fogy el. A maradékot pedig megérkezéskor szétosztjuk. De még igy is marad. A kempingben felállitom a  sátrat, a szállást 7000 ft-ig téritik, ha valamilyen sportversenyen részt veszel. Buli, diszkó, strand, jó hangulat. A sportverseny minden évben ugyanaz, sakkverseny és szimultán sakkozás, futóverseny (meg foci, amivel befürödtem egyszer). A kemping a hajókikötő mellett van, félárú hajózásra is jogosult vagyok egyútra, vagy menettérti útra. Meg - ha még egszer errejárok - 10% törzsvendég kedvezményre ebben a kempingben, és talán más kikötők melletti kempingekben, majd kiderül. Kértem szabadságot, igy a különbusszal nem megyek haza, és maradok még.  Minél távolibb a jövő, annál rózsaszinűbb , ezt már Murphy mondta. Pénteken leutazás, este buli, szombaton futóverseny, délután sakkozás, este buli, vasárnap Mesztegnyői erdei kisvonatozás, hétfőn kékülés Badacsonytördemic és Káptalantóti között. Tavaly megtaláltam az ingyenes erdei vasutat -csak azon a hétvégén , hivtam a kollégákat, akik nagyon megörültek, és várták az idei terveket. Idénre szép kilátást a túrán és félárú hajójegyet igértem Nekik. Most válik fontossá a júniusi túra, ezért irtam le, talán emlékeztek még. 1. nap Miután a szállást elfoglalom, és közlöm, hogy keddig maradok, meglepetés ér. Vasárnap délben bezár a kemping, vége a szezonnak. Pedig a hétvégére az összes faházat lefoglalták. A programot kismértékben át kell szervezni . Vasárnap vinni kell a sátrat Mesztegnyőre, majd Balatonboglárra vissza kell jönni, és felállitani valahol. Éljen a vadkemping! 2. nap Futóverseny jól sikerült, 4 -ik lettem, legalábbis úgy számoltam (kb. 60 induló volt). Célbaérkezéskor csak a nevemet kérdezték meg, azt sem mondták meg, mennyi idő alatt futottam le, talán nem is mérték. Délután irány a sakkasztal, beülök néhány szimultán partira. Micsoda jó dolgom van! Ideje megnézni, mikor mennek hétfőn hajók, ám a hajók hétfőn már nem járnak, vége a szezonnak, a programtervet újra át kell szervezni. A Mesztegnyői vasút csak vasárnap jár, viszont a csömödéri kisvasút hétfőn, a hajó meg hétfőn már nem. A kéktúrát vasárnapra tervezem, visszajövök Balatonboglárra, és eljutok, ameddig eljutok, Csömödér felé indulok. Hétfőn irány a csömödéri vasút. Mesztegnyő ugrik, minél távolibb a jövő annál rózsaszinűbb. Este kiderül, hogy a futóversenyen mégis harmadik lettem, bár a dijat és érmeket elkeverték valamerre, majd megkapom. Ha egyántalán tényleg harmadik lettem, ezt még át kell gondolni, de ez nem az Én feladatom. 3.nap Ébresztő, csomagolás, 10:55-kor indul a hajó Badacsonyba. Emlékeztek még? Idén már kétszer jártam Tapolcán, úgyhogy tudom, hogy a vasútállomás mellett a Restiben csomagmegőrzést vállalnak 300 Ft/nap/csomag áron. A hajóállomsáon találkozom néhány kollégával, akiknek jogosultságot kinálok, hogy a hajójegyet féláron megvehessék Tihanyba és vissza. Legalább elfogy, az év végén úgyis lejár. Tihanyba már nincs hajó, Badacsonyból pedig csak délután 5-re érnek vissza, úgyhogy maradnak. Nekem viszont nem kell visszajönni, úgyhogy megyek. A vissza hajóútról lemondok, Káptalantótitól indulok Csömödér felé, ameddig eljutok, holnap folytatom. Ismét módosul a terv. Megható búcsú a kempingtől, és az indulást jelző hajókürt is másképp szól. Legközelebb csak májusban szólal meg újra. Búcsúzunk a nyártól, a balatoni hajózástól. Nálam a nagytáska, a sátor, a kistáska. És hogy két poggyászom legyen, a hátizsákot a nagytáskába teszem. Ez már Vezprém megye, utamat 5 éve lejárt megyei  buszmenetrend és 1 éve lejárt vasútmenetrend segiti. Badacsonyba érve ostorcsattogás fogad. Útitársak közlik, hogy szüreti felvonulás van, és csak nehezen jutok át a főúton, a vasútállomás a főút túloldalán van. Bár nem néztem meg, mikor megy a vonat, hogy az ne befolyásoljon, de ammedigre a tömeget megkerültem a vonat pont elmegy Tapolca felé, 1 óra múlva jön a következő. Lehet nézelődni, némi szendvicset bevételezni, majd indulás Tapolcára, ahol letehetem a csomagot, mielőtt kékülni indulok. Hátizsák elő és a sátor kézbe, nagytáska lerakva a restibe. Valamikor jövök vissza érte. Délután 1óra van. A busz Kápatalantótiba délután 3-kor indul, a vonat Badacsonytördemicre viszont 10 perc múlva, ezt hallom az állomás felől, a hangos mondja. Irány Badacsonytördemic, a kéktúrán előre indulok. Mire mindez megtörténik, délután 2 óra van, Kápatalantóti bő 10 km-re van. Még szerencse, hogy nem hoztam el a kollégáimat, és a nagytáskát, ugyanis az út egy hosszú lépcsősorral kezdődik, ami elég kemény.   Vasárnap délután meglehetősen sokan mászkálnak erre. Utána a már igért szép kilátás jön, ismerős környéken és jelzésekkel, hiszen már júniusban jártam erre. Egyszercsak a sárga jel jön, ami Badacsonytomajba vezet, tudom, hisz kétszer is végigjártam. De most a kéken megyek. Hirtelen eltűnnek az emberek, eltűnik a szép kilátás, minden. Lassan elkezdek kételkedni, nemhogy Zalaegerszegig, de még lehet Tapolcáig sem fogok ma már viszszajutni, ismét módosul a program. Holnap kb. 9-re Csömödérre kéne érni, el sem indulok. Hogy holnap merre, azt majd meglátjuk. Talán tapolcáig sem jutok vissza, hiszen már este 6 óra van mire megérkezem Káptalantótiba a kocsmába (ráadásul vasárnap). 18:50-kor indul a busz vissza Tapolcára. M ost már fel kell állitani a sátrat, hiszen lassan rámsötétedik. A vasútállomás mögött egy mező van, ide felállitom a  sátrat. Kész sem vagyok, megjelenik a róka. Még egy-két sör a restiben, kitalálom, holnap merre megyek, aztán jó éjszakát! 4.nap Világosodik, ez a legkorábbi ébredési időpont, hiszen sötétben nem tudom elcsomagolni a sátrat. Ébresztő, sátorcsomagolás, a róka ismét bezavar állandó ugrándozással, rosszabb, mint egy kölyökkutya. Nyit a resti - ahol a csomagom van -, 6:45-kor pedig indul a vonat Keszthelyre. Keszthelytől Balatonszemesig vonatpótló busszal kell utazni, amiből többféle is van, például amelyik autópályán halad. Megigértem közösségi oldalon, hogy arra voantpótló busz fog járni, ami engem érinteni fog , hogy ez igy is legyen, ezt a hazautat választottam. Megkértem kollégáimat, a csapatépitő tréningről még vasárnap utazzanak haza, mert különben a vonatpótlás Őket is érinteni fogja. Dél körül hazaértem. Ebből a blogból kiderült, hogy milyen körülmények között űzöm a kéket, illetve, ha majd teljesitem és visszagondolok rá, lesz mire emlékeznem. Hát! Nem túl hatékony a kéktúrázásom, repetázom is, amire szintén láttatok példát. De lesz mire emlékeznem! Például erre a hétvégére. Minden jót! Kellemes Túrázást Kivánok!