2009.11.07 Ex Visegrado Paradiso Terristi III, Pilis és Visegrádi hegység
2009/11/10 14:49:23 Küldte: szieva

”Ex Visegrado Paradiso Terristi III.” teljesítménytúra a Szigethalmi Teljesítménytúrázók Egyesületének szervezésében

táv: 19.8 km; szint: 673 m; szintidő: 6 óra; MTSZ 43 pont

Zsuzsával fél 7-kor indultunk az Újpesti Városkapu buszpályaudvarról a Dunakanyar felé. A buszon sok hozzánk hasonló, lelkes és mosolygó túrázóval utaztunk. Útközben megreggeliztünk és ugyan Szentendrét elhagyva egyre fogyatkozó számban, de végül legtöbben Dömöst választva úticélul, 9-kor megérkeztünk.

A regisztráció és a rajt a Szőke forrás étteremben volt. Pár perces erdei séta után értük el a Szentfa kápolnát. Az igazi túrázás innen indult, alig 2 kilométeren több mint 500 méter szintemelkedést kellett megtenni. A Vadálló-kövekhez mentünk fel – a túra kiírás szerint a legszebb, de legveszélyesebb - PΔ útvonalon, amit csúszós időben elkerülni ajánlanak. Izgalmas mászás volt! Szerencsénkre az egész nap borús idő épp arra az órára derült fel, amikor a Vadálló-köveknél jártunk, és olyan csodálatos látványban volt részünk, amilyenben még soha. A sűrű fehér pára olyan függőleges oszlopokban szállt fel a völgyből, mintha óriások pipáztak volna a mélyben, közben a szemközti hegyoldalak a napsütésben gyönyörű őszi színekben pompáztak, a Prédikálószék felől pedig egy fekete förgeteg közeledett. Nagyon szép volt! De sajnos mire felértünk a csúcsra, megint olyan sűrű köd lett, hogy semmit nem lehetett látni a Duna vonalából.

Az első ellenőrzőpontnál, a Prédikálószéken a borús időt ellensúlyozva, Zsuzsa jóvoltából egy kis kupica mézes-körtepálinkával aranyoztuk be a hangulatunkat, és koccintottunk az épp akkor felérő szerencsés túratársakkal is. Majd a P∆ és a P+ útvonalon tovább haladva értük el második ellenőrzőpontunkat Pilisszentlászlón, a Gesztenyés sörözőben.

Az Apátkúti völgyben mentünk tovább, és elhaladva a Kaán-forrás mellett, megkóstoltuk annak friss vizét, és megcsodáltuk az Ördögmalom-vízesést. Utunk többször keresztezte a kanyargós patakot és épp egy ilyen átkelés során szembe találkoztunk egy kisebb társasággal. Nagyon meglepődtem, és nagyon meg is örültem, amikor az egyik túrázó szieva-ként szólított. Turaszaki volt az, akivel eddig még személyesen nem találkoztunk, csak az előző napokban váltottunk néhány levelet, a szintén erre a szombatra tervezett Pilisszentlászló–Spartacus ösvény–Apátkúti völgy–Pilisszentlászló túrájáról. Nagy mázli volt, hogy összefutottunk és még inkább az, hogy még meg is ismert a www.turatars.com honlapján kint lévő kicsinyke fotóm alapján!

A cél Visegrádon az Áprily Lajos Általános Iskolában volt. Itt finom zsíros, lekváros és vajas-mézes kenyérrel vendégeltek meg minket, és a napot megkoronázandó, Zsuzsa 40 kilométeres távot teljesítő ismerősei felajánlották, hogy autóval visznek minket vissza Budapestre. Az átélt kalandoktól vidáman, kellemesen elfáradva este 7 felé értem haza. Köszönet a fotókért Szabó Zsuzsának.

Az útvonal: Dömös; Szentfa kápolna; Vadálló-kövek; Prédikálószék; Pilisszentlászló; Apátkúti-völgy; Kaán-forrás, Ördögmalom-vízesés; Visegrád

Kultúra (+ tortúra):

2009. november 8. vasárnap

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Fesztiválzenekar

Joachim József: II. (d-moll) hegedűverseny magyaros stílusban

Anton Bruckner: IV. (Esz-dúr, „Romantikus”) szimfónia

Vezényelt: Hans Graf

Hegedű: Chritian Tetzlaff

És ezek után, hogy a szombati sziklamászásokat épségben megúsztam, vasárnap ahogy beléptem a Művészetek Palotája forgóajtaján, az esőtől vizes cipőtalpammal úgy megcsúsztam a márványburkolaton, és akkorát estem, hogy nagyon beütöttem mind a két térdemet. Nem tudom, hogy megyek a következő szombaton a 27 kilométeres Hegedűs Róbert emléktúra.