Erdély
2011/05/02 20:30:13 Küldte: Gandika

Üdv mindenkinek! Nagyon örültem mikor rátaláltam erre az oldalra, mert én tényleg túratársakat keresek. Az egész ie. majd 20 éve kezdődött amikor is egy citromsárga barkasszal felkerekedtünk én a párom és az ő barátja. Az uticél Erdély volt. Először egy nem túl jó helyre keveredtünk, majd megtaláltuk a csodát. Ez pedig számomra, azóta is a Pádis ( pedig azóta jártam már Szlovákiában is, de a Pádis semmivel össze nem hasonlítható) Felfedeztük ezt a gyönyörű tájat és tényleg olyan érzésünk

volt, mintha a Jóisten tenyerén járnánk. Ezt követően minden évben elmentünk oda hihetetele volt látni a Csoda -várat ahogyan évről évre más, az Eszkimó jégbarlangot. Imádtuk az öreg nénike placsintáját, és a csorba levest. Aztán építettek oda kicsi boltot ahol már bizalom gerjesztőbb volt a placsinta,. Aztán mi összeházasodtunk és megszületett a kisfiunk is aki még 1 éves sem volt és már vittük oda sátrazni,ott tanult meg járni. Aztán nőtt és az ő szívét is meghódította Erdély. Csak aztán apuka úgy gondolta lecserél engem a legjobb barátja feleségével miután 3,5 évig volt viszonyuk, gyakorlatilag az orrunk előtt.. Az elsők között futott át az agyamon az, a gondolat, hogy nem látom többé a Pádist. És ki is maradt 1-2 év, de s múlt évben mégis eljutottam. Igaz, hogy csak a  Boga telepig, de nekem ez is határtalan öröm volt. Sikerült találnom egy kollégát aki szokott menni és mehettem utána a saját autómmal a kisfiammal. Sajnos felmenni nem mertem, mert emlékszem milyen meredek és nehezen járható az út, de ha találnék valakit aki után mehetnék, meg,hogy ne legyünk mégsem egyedül a kisfiammal, nagyon jó lenne. Nincs gond velünk nekünk jó ha minden nap ugyanoda megyünk is csak ott lehessünk. Hihetetlen érzés volt újra látni, el sem tudom mondani, sokáig úgy éreztem az a nő éli az én életemet minden t elvett tőlem amit csak lehet, de aztán ott voltam mégis, és ott volt a Pádis és tudtam, hogy ezt nem veheti el tőlem, mert hiába jár most helyettem oda, úgy lelkesedni annyira hihetetlenül szeretni ezeket a hegyeket nem fogja. Imádom ahogyan az óriás köszönt bennünket amikor indulunk fel a hegyre., semmivel össze nem hasonlítható érzés. Már jó ideje tudom, hogy mindenre képes vagyok egyedül is, de azért egy gyerekkel egyedül nem merek elindulni. Ha valaki olvassa ezeket a sorokat és készül oda írjon nekem. Előtre is köszönöm. Üdv Gandika

Címkék: Pádis

Oldal:  1 | 2 | Következő >  Utolsó >>

Gandika
2012/10/10 20:21:11

Nyáron újra sikerült eljutnom a Pádisra. Egy napig csak sírtam, sirattam a hegyet. Tudom, hogy kell a változás meg, hogy pénzt fog hozni Romániának én mégis annyira nagyon sajnálom. Modern utak,építkezések. Fájt érte a szívem, mindenhol ember, aszfalt, stb. Nagyon jó volt végre újra ott lenni, a Csodavár az csodavár, a hegy az így is maga a csoda. Csak kicsit csalódtam, mert természetesen már semmi nem olyan mint volt, és erz valahol érthető, csak nehezen elfogadható. Minden változik körülöttünk ez miért maradna állandó. Egy csoda a pádis nyilván ezt mindenki felismeri, félek tőle, hoyg pár év múlva valóban nem lehet már sehol vadkempingezni és akkor majd azért nem mehetek mert egyszerűen nem lesz rá pénzem. Szomorú, de gyönyörű volt és hálás vagyok, hogy újra ott lehettem. Hihetetlenül jó érzés volt.

dalos
2011/05/04 18:58:04

Jó, hogy megtartottad magadnak (magatoknak) ezt az értéket, és tudod hogy senki nem veheti el. Jó egészséget, szép túrákat kívánok, az ösvényeken, és az életben egyaránt!

furge
2011/05/04 05:13:59

Én azért annyit hozzáfűznék,hogy:

Óóóóóóóóóó a Mátra!

Óóóóóóóóóó a Bükk!

Óóóóóóóóóó a Tátra, a Fátra!

Óóóóóóóóóó a Himalája!

Óóóóóóóóóó az Alföld!

Óóóóóóóóóó! Így gondoljuk ezt mind!

Tehát! Óóóóóóó a Pádis! Igen a Pádis gyönyörű! Rabul ejt.

Szerintem ebben semmi kivetni való nincs!

petour
2011/05/03 22:18:30

Ha ennyire rajongasz (a) Pádisért és szeretnél többet is megtudni róla, szíves figyelmedbe ajánlom Mátyás Vilmos: "BIHAR-HEGYSÉG turistakalauz" c. nagyszerű könyvét (Sport Kiadó, Budapest, 1988.) Antikváriumokban talán még beszerezhető!

Sic. A Biharon kívül még sok csodálatos hegyvidék van Erdélyben. Jómagam októberben a Hargita-hegységbe szervezek egyhetes kirándulást. Bővebben: http\www.petour.hu

Gandika
2011/05/03 20:41:00

Nagyon sajnálom ha bántja a füled, de nekem  ez már csak így marad. Neked biztosan más mivel  a közelben élsz, de nekem akkor is a Pádis marad.Nem tudom honnan erted a neve, de mi igaz, hogy nem a Köszegre megyünk, de a Bükkbe, szóval nekem a nélkül fura.  Majd 20 éve mondom így és nem hiszem, hogy le tudnék szokni róla. Egyébként is teljesen mindegy, hogyan mondom a lényeg az érzés ami ezzel a névvel jár, amit kelt bennem. Mondhatom, hogy a Jóisten tenyere, egy csoda, nevezzük bárhogyan is. Üdv GAndika

tura
2011/05/03 20:23:09

tetszik, hogy ennyire tetszik Pádis, de nem "a Pádis" !!!!

nekem is tetszik Kőszeg, Szombathely, Biharfüred, Budapest, .............. stb, de nem a Kőszeg, a Szombathely, a Budapest ...

viszont tetszik a Balaton, a Vigyázó (a Vlegyásza), a Meszes hegység, a Magas Tátra...

de nem a Márta, az Erzsi, a Pali, a Kinga....

... bocsánat, hogy nagyon zavaró fülemben "a Pádis"... mintha más földrészen kéne megemésszem!!!

Sierra
2011/05/03 20:15:46

Kösz, Fürge! Pontosan arra gondoltam amit leírtál...

furge
2011/05/03 11:12:43

Gandika!

Sierra nyilván arra gondol, hogy a Túraszervező menüpontot böngészve biztosan találsz majd Bihar túrát kiírva.

Most is van egyébként.

Ez a bejegyzésed viszont kb két nap múlva már nem lesz a blog bejegyzések első oldalán látható,így arra ne számíts,hogy ez alapján keresnek majd meg.  Viszont, ha rendszeresen nézed a Túraszervezőt (ami nem egy személy,hanem egy menüpont,ahová bárki írhat ki túrát), akkor jó eséllyel találsz Erdély és Bihar túrákat!

Esetleg nézd meg a Bihari Csavargók oldalát, lehet,hogy ők gyakrabban járnak oda.

Az utakról nem tudok semmit,mert már én is rég voltam, elvileg kb 2 éve elkezdték építeni mindkét irányból fel a Pádisig, de hogy hol tartanak fogalmam sincs.

Lehet, hogy a www.padis.hu oldalon találsz infot.

Sok sikert!

Tomm
2011/05/03 11:03:56

A túristaösvényt keresztező erdészeti út, erdészeti út és autóút az egy és ugyanaz, ha félreérthető volt. Bogtelepről indul és a fennsíkra felmegy.

2011/05/03 11:01:02

Szia!

Nem értem pontosan autóval vagy gyalog szeretnél a fennsíkra felmenni?Autó: simán felmegy gyakorlatilag bármilyen, bár a minősége hullámzó,ezért inkább magas fekvésűvel lehet, mert azért tengelytörés-veszélyes anélkül. A minőség pedig hullámzó, van hogy egy kispolszki is felmegy, van hogy csak terpjáró, de erről fórumokon vagy ott tájékozódhatsz.Saját tapasztalatom, hogy gyakorlatilag bármivel felmennek az emberek.

Pár éve hajnalonként faszállító kamionok is felmentek, akikkel némi pénzért meg lehetett beszélni,h ogy felvigynek.Nem tudom ez él-e még.

Gyalog: mi általában Bogáról turistaösvényen mentünk, nem tűnt meredeknek, és 1-2 vagy pár óra alatt fel lehet érni. Ha nehéz a szakasz, sokszor ki lehet váltani az erdészeti úttal, mert sok helyen keresztezik egymást, ugyanoda mennek, csak az hosszabb.

A végére hagytam a legkönnyebbet. Az erdészeti úton, ahol az autók is mennék, szintén fel lehet menni, az is csak pár óra, viszonylag lankás-szerpentines, szerintem ott bárki fel tud sétálni, és felvisz a fennsíkra, ahol továbbmész az úton( földút) és kijutsz a Glavoi rétre.Ezen biztos feljuttok könnyedén.

Ja, ezt az erdészeti-autóutat folyton építik-szélesítik, lehet le is aszfaltozták már azóta, nem tudom most milyen állapotban van.