2011.02.12-13 Bükk Mályinka, szombat (képek nélkül)
2011/05/11 20:10:53 Küldte: domi

Bükk hegység északi oldala, a Kis fennsík rengeteg érdekességet tartogat az oda látogatóknak. Látó kövek, ahonnan jó időben látható a Tátra hegyvonulata, Pálos kolostorrom, Garadna völgy de sorolhatnám a sok látnivalót.
Kora reggeli indulunk, három óra kocsikázás után érkezünk meg Mályinkára.Találkozó az első kocsmában, ami a falutábla után az utunkba kerül. Itt kipihenjük az utazás fáradalmait, összevárjuk a csapatot, majd fel a hátizsákokat és indulunk.
Lelkesen vágunk neki az első métereknek, OKT jelzésen keresztülvágtatunk Mályinkán. Pontosabban a következő kocsmáig jutunk. Felesleges kockázatot nem akarunk vállalni, ezért ismételten, életmentő átmelegítő ital elfogyasztása, és természetesen OKT pecsételés, után megyünk csak tovább. Vidáman lépdel a csapat, és nagy tempóban haladunk így gyorsan kiérünk a faluból! Végre megint túrázunk! Felérve Mályinkától délre egy dombtetőre visszatekintünk a falura. Ide csak holnap este érünk vissza. Ezzel a gondolattal bemegyünk a fák közé, széles túraúton haladunk első célunk az Odvaskői barlang felé.
Gáborral beszélgetünk miközben gyalogolunk egymás mellett. Belefeledkezünk a beszélgetésbe, kivesézünk pár témát, persze központi a túrázás, hova hogyan, és mikor mennyünk. Barna levéltakaró fedi az utat, a természet még téli álmát alussza, nemrég olvadt el a hótakaró. Rálépek egy ágra, ami alig látszik, és keresztbe fekszik, az úton! A másik vége hirtelen felemelkedik, pont Gábor bakancsa óra előtt. Szerencsére csupán bukdácsolás, lesz az ügyetlenségből, amin nevetünk. Pár lépés után ismétlek! Ezúttal nem hibázom el! Egyik lábával épp átlép, a másik viszont beleakad a faágba. Lépés közben, pont a két lába közé akad. Gábor egy pillanat alatt elvágódik! El akarom kapni a kezét, de kezem a zsebemben van. Tehetetlenül nézem a mutatványt! Látom amint a fényképezőgépe előrelendül, két kezét hárítóan előretámasztja! Mozdulni nincs időm,mindez talán egy tized másodperc alatt lezajlik. Látom amint a fényképezőgép épp az álla alá kerül! Basszus, ez durva lesz! Átvillan az agyamon a sebkötözés lépései, mit kell tenni, hogyan kell ellátni egy csúnyán vérző állkapcsot. Remélem a gép túléli! Azért is kár lenne! Épp mozdulnék az első döbbenet után, amikor Gábor hirtelen átfordul, négykézláb, imádkozó pozícióban. Jaa… Mekka a másik irányban van! Akkor arra fordulok! Basszus… jók az őrangyalai! Semmi baj sincs, ezt a mázlit! Erre az ijedségre gyorsan iszunk egy korty pálinkát! Jót nevetünk, és irány a kék jelzés tovább.
A délelőtti fények széppé varázsolják a....