Bükki háromnaposBükki háromnapos tábor. ....
2011/08/29 13:20:26 Küldte: Zsoka58

Bükki háromnapos tábor.

2011.08.26-28

Mint minden évben ez idő tájt a Bükkben múlattuk az időnket. Pénteken késő délelőtt érkeztünk a Bánvölgyi Vásárhelyi István IFI táborba. Pár fokkal hűvösebb volt, mint az Alföldi régióban, de még itt is izzasztó volt a levegő,  főleg a pára miatt. Délután bemelegítés képen  már megtettük az első rövid túránkat a Bán patak forrásához. Jókedvű társaságnak még a meleg sem vette el a kedvét az elkövetkező három nap megpróbáltatásaitól. Volt, aki kerékpárral tette meg  a távot Jászberény és Nagyvisnyó között , ami minden elismerést megérdemelt abban a rekkenő hőségben .

Mintegy 35 lelkes túrázni vágyó lett estére a tábor lakója (  Jászberényből-Budapestről-Szolnokról és Kisvárdáról érkeztek a túratársak).

Szombat reggel a Lázbérci víztározó mellet vitt el az utunk. Kellemes, árnyas út ez, és több helyen horgászösvények vezetnek le a tópartra - ezek némelyikén érdemes is leereszkedni, mert a tó partja mindenütt nagyon szép!

A szorosba érve  eldöntöttük ,hogy fölmászunk a hirtelen emelkedő Kalica tető (406 m) alatt található keresztig, mely állítólag a reformáció keleti határát jelzi. Ez a mászás nagyon megérte, és az első pár métert leszámítva bárki számára könnyen teljesíthető, és igazi magashegységi gerinctúra élményét nyújtja ! Mászás közben a  sziklákról visszaverődő hőség már -már elviselhetetlen volt. Úgy éreztünk elfogyott a levegő ! Azonban nem adtuk föl ! Kitartásunkat siker koronázta . Ami ott fogadott minket : tiszta idő, csönd, nyugalom, messze a város zajától és csodás kilátás a lázbérci víztározóra. Abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy a Bükk-fennsíkot és a Tátrát is láthattuk erről a helyről. A forró sziklákat hátra hagyva  vissza tértünk a hűs tópartra , majd Tardonán  egy finom pisztráng elfogyasztása után tértünk vissza a táborba.

Vasárnapra kicsit  érezhető volt az enyhülés már csak ( 20fok volt reggel ). Mivel  ma haza utazás miatt csak fél napot tudtunk túrázni így úgy döntöttünk  „fölszaladunk „ a Dédesi vár romjaihoz. Gyönyörű környezetben, csonka-kúpszerű mészkőszirten, 579 méter magasban állnak a dédesi vár XIV. századi gótikus romjai. A várbevétel  után, a vidám kis csapatunk hazafelé vette a célirányt .

Remélem jövőre újra itt,  és ilyen hangulatban találkozunk, és együtt  hódítjuk meg a Bükk „lankáit” .

Zsoka58
2011/08/31 06:21:45

Elnézést a neved nem jól írtam dcr8

2011/08/31 06:19:39

Szia drc8 !

Sajnálhatod ,hogy eddig még nem jártál a Bükkben. Pedig talán hazánk legszebb hegysége ( legalább is számomra). A Bánkúti részről írtál egyébként ( sokszor megjártam , igaz csak gyalogosan ) A Borovnyák 945m magasságú.  Nem fogsz csalatkozni benne ha egyszer mégis rászánod magad , hogy bejárd a környéket

Üdv:Zsóka

dcr8 írta:

A Bükk eddig valahogy mindig kiesett látókörömből. Meg a lehetőségeim is másfelé irányítanak egyenlöre. Remélem egyszer felfedezhetem ezt a tájegységet is. Állítólag kerékpárral országúton is egész jó túraterep. Van ott egy Challenge BIG pontszerző hely is, a Magas Borovnyák. Ha másért nem, emiatt el kell oda mennem egyszer.