Római randevú 6.rész
2012/02/07 23:51:29 Küldte: dcr8

Harmadik túranap – Ó Rómeó! Mért vagy te Rómeó?

Túratársamnak, Andrásnak van egy kerékpáros oldala. Ennek része az a beszámoló amelynek képeire hivatkozom. Egy kivétel van. A megmászott hegy ismertetője egy másik közösségi oldal része.

2011 V.24.:101km
Lasino-18km-Arco-6km-Nago-Torbole-16km-Malcesine-5km-Assenza di Brenzone-8km-
P.d.Telegrafo(A terv készítése óta már Punta Veleno a neve)(BIG)szintem.:800m-2km-Val Senaga-5,5km-Lumini-5,5km-Rubiana-4km-Ceredello-8km-Sega-4km-Pastrengo-5km-Bussolengo-7km-Verona-7km-Verona
Szállás: Campeggio Castel San Pietro VIA CASTEL S. PIETRO 2 - 37100 - VERONA (VR)
Ár:10E/fő

Garda-tó

Hétkor 18 fokban indulunk útnak. Én már nyári szerelésben. Nago felé kis kerülőt teszünk a tervezetthez képest az egyre sűrűsödő utak miatt. Kárpótlásul hamar elmaradnak a forgalmas utak. És a szűk völgyben egymás mellé szorosan illeszkedő kertekre látunk rá. Leérkezve a tópartra Riva del Gardánál majdnem vízre szállok. De nem vagyok elég bátor, meg Verona is a másik irányban van. A Garda tó egy nagy üdülő. Sok kempinggel még több szállodával. Vitorlások, jachtok is jelzik a színvonalat. Utunk során először pillantunk meg pálmát és ciprusokat a szabadban. Aztán az olajfák útján tekerhetünk a tó partján. Néha mintha egy hollywoodi filmben lennénk. Fitnesz guruk vagy tanítványaik délelőtti futását láthatjuk. Az általuk használt nagyvonalú sétányon is tekerhetnénk, mert nagyon jó a burkolat, csak épp olyan defektre hajlamosítóan szennyes az apró zúzaléktól, mint itthon szokás. Nem baj az úttest is kiváló terep, mert forgalom alig van.

Aki keres talál

A mai BIG-et nehezen találjuk Assenza di Brenzone-ban. Én már lassítanék, András túlszalad a következő településre. Utánalépek és visszafordulunk. Kérdezősködünk és rájövünk, hogy nem a BIG-es névvel kell keresni a hegyet, hanem a kulcs egy település neve. Ez még az otthoni térkép-tanulmányozások eredményeként a magunkkal vitt vázlatra is rákerült. Szóval először Castello di Brenzone aztán Prada felé vesszük az irányt.

Idősebbek is elkezdhetik

Keresgélés közben egy érdekes közjátékra lettem figyelmes. Egy hatvan-hetven év körüli férfiakból álló csapat országúti bringákkal és mezekben éppen egy kávéra telepszik be egy bárba. Vagy tízen lehetnek, egy fiatalabb, negyven körüli  a vezetőjük. Meglehetősen jó a hangulat. Kávé után indulhatnak túrájukra.

Egy tanulság. András a kérdezősködés közben egy hölgyet és egy ötvenes férfit kérdez meg. Azok tanácskoznak, mire a férfi útba igazít minket és ezt az örök érvényű ajánlást teszi: Mindig hallgassunk a nőkre! Jót nevetünk. Ma is kiderült, egy kis eltévedés nem a világ. Többet láthatunk, kedves embereket ismerhetünk meg és több élményben lesz részünk.

Telegrafo - Gyalogolni jó. ...és néha muszáj.

A BIG közösségi oldalán extrém módon nehéznek mondott mászás elején lejtő is van. De nem kell sokáig várni az emelkedőkre. Valóban nagyon kemény mászás következik. A húsz tornante(éles kanyar) közül csak az első ötöt bírom nyeregben teljesíteni. Utána szégyen nem szégyen, cipőt cserélek és tolom a bringát. Így is szakad rólunk a víz. Egyik pihenőnél fejem mellett látszik hanyadik hajtűkanyarnál járunk.  Ugyanitt helyszínelőt játszunk. Egy defekt szerelésének nyomát mutatja a póttömlőt összefogó gumigyűrű és a szelep hollandija. A menetet folytatva táblákon téjékoztatót kapunk, milyen messze van még a tető. A táblákon biztatást is olvashatunk mégis lassan fogy a távolság. Sok német motorossal találkozunk. A hegy derekán a legnehezebb a haladás.  A sok fa cserje, virág és aljnövényzet teszi elviselhetővé a hőséget. A tető alatt már lankás a terep, és ismét szép kilátás nyílik a Garda tóra. Fenn a tetőn megtudjuk utunk paramétereit. Átlag 10% emelkedő. A középső négy kilométer átlag 17% . A max. emelkedés 21% felett. Csak nyolc kilométer, de micsoda táv! Gyöngyösről a Kékesre ennyi emelkedést 18km-en lehet leküzdeni. A csúcson túl árnyékban egy csapnál egy kis étkezés. Ezen a hegyen először látunk bringásokat. Csoportosan is jönnek a hosszan elnyúló kellemes emelkedőn, ami majd nekünk egy laza gurulás élményét kínálja Veronába.

Verona bevétele

Nem csalódunk. Kellemes lejtőzéssel jó úton begurulunk Veronába. Egy kerékpársávra lelünk, ami a folyóparthoz visz, majd eltávolodik onnan. Az Adige partján maradva közelítjük meg a belvárost. András szaglására hagyatkozunk. A téglából épített Ponte Scaliggiero hídra hajtunk.Onnan vetünk egy pillantást a városra. Majd egyenesen a főtérre jutunk. A Piazza Bra-ról elindulok idegenforgalmi hivatalt keresni. Addig András fényképeket készít. Ő igazán eredményesen teszi dolgát. Egy gladiátor. Míg én több „nem turista iroda” kiírást látok. Újra találkozunk a széles lépcsőnél. Odajön egy holland férfi. (Deus ex machina)Elmondja az információt, amiért én tettem egy kört. Megmutatja a helyi kempingben kapott térképet, és elmagyarázza, hogyan lehet odajutni. Ha már így alakult, ma nem megyünk tovább. További érv maradásunk mellett, hogy van látnivaló bőven. Különben is ide terveztük a szállást, csak én a másnapi hosszú távból szerettem volna ellopni egy kicsit.

Mielőtt felfedező útra indulnánk, egy ivókúthoz menve szomjunkat oltjuk. Ott egy feltehetően helybéli idős bácsi izmainkat dicséri. Miután az obligát kérdésre, hogy honnan jövünk, hová megyünk, válaszolunk remélem nem csalódott, hogy nem Svizzera-ból, hanem Ungheria-ból jöttünk. Na igen túránk komoly teljesítmény lesz. Az ő kora meg kegyelem.

Atlaszunk segítségével fogjuk felfedezni a belváros nevezetességeit. A ma is hangversenyeknek helyet adó Arénát megkerülve megyünk Júlia házának udvarára. Egy nyugdíjas csoport egy ideig mindenhova követ. Először bosszankodom, aztán jót derülök a dolgon. A Piazza delle Erbe-re érve a városháza előtt szerelem rakoncátlankodó fékbetétemet, András észreveszi, hogy valaki lefényképez engem. Az illető potyázik, mert nem ígéri meg, hogy elküldi a képet. Ha bringás lenne és a Passo Giau-n volnánk bizonyára másként lenne. Nem baj, mert meg tudjuk örökíteni mi is a Kereskedők Házát 1301-ből és az árkádokat.

Kemping és arborétum

A belváros körbejárása után megkeressük a kempinget, ami a város fölé emelkedő dombon van. Csuda egy hely. Először is szép kilátás nyílik a városra. A recepción meglepődve tapasztaljuk, hogy néhány magyar szót is ismernek a bejelentkezéshez. Itt ingyen netezés és büfé is van. Utóbbi készletéből tojást veszek, igaz kicsit drágább, mint boltban, de ezért már kár volna visszamenni vásárolni. A hely meredek domboldalban szolgálja a turistákat. Sok kis különböző méretű teraszból áll. Nekünk a C2 hely jutott. Pont elfért két kis sátrunk és bringáink.

A kemping egyben arborétum is. A növényekről kétnyelvű ismertető olvasható. Több helyen jól láthatóan a kemping névadójáról, Péter apostolról elnevezett pálma is megtalálható

Jól megközelíthetően több helyen kiszolgáló létesítmények és közösségi helyiségek vannak. Még ingyen netezés is van. A tisztálkodó részben nagymosást rendezek jolly joker tusfürdőmből. Joker, mert minden fajta tisztálkodásra ezt használom.

Pihenés

Városbéli segítségünk, a holland férfi feleségével is itt van. Már régóta úton vannak ők is, természetesen bringával. András elbeszélget velük. Ezalatt naplót írok zenét hallgatva. A zenészek olyan jól érzik magukat az árnyas helyen, hogy egész nap szórakoztatják magukat és közönségüket. A hosszúra nyúlt műszakban táplálkoznak is. Rovarokkal és bogyókkal beérik. Nem olyan furcsa ez, ha tudjuk, hogy mindig divatos és alkalomhoz illő  ruhájuk tollból készült. András visszaérkezik kalandozásából és nagy nagy örömmel újságolja, hogy kedvencei a lengyelek is képviseltetik magukat, szintén kerékpártúrán Róma irányába. Velük is elbeszélgetett, mivel az ő nyelvüket is bírja. Anno Pesten szállásukat kereső lengyel lányok miatt kezdte el tanulni a nyelvet. Aztán vendéglátó vállalkozóként tökéletesítette ismereteit.

Csak ínyenceknek

Ma este is zacskós leves a vacsora. Szardínia konzerv olaján hagymát pirítok, ezután engedem fel vízzel, majd felforralom. Most jöhet a levespor. Végül az egészet egy kis tojással tuningolom. A ma esti az először igazán bőséges vacsoránk. Nem akarunk úgy járni, mint már eddig a P. Fedaia-n és a Telegrafo-n. Ennek érdekében még gyümölcs, zöldség, csoki, kenyér és még ki tudja mi minden kerül elfogyasztásra. Igaz nem használ a fogaknak, de még éjjel is eszem.

Üdvözöl benneteket:Ágoston Laci(dcr8)

Szóljatok hozzá bátran!

Címkék: Róma Kerékpártúra Arcok

dcr8
2012/02/08 18:48:21

A vizijártasságit otthon hagytam. Képzeld, jön a rendőr és nem tudom neki odaadni, rögtön megbüntet.

viaappia írta:

Laci! Tán nincs vizijártasságid, hogy nem mertél vízre szállni?