Gyalogás a Péceli,és Tarcsai szurdokokban
2012/03/05 09:20:57 Küldte: egripeter

Egy régebbi tervemet valósítottam meg a Péceli,Tarcsai,és Szilas patak szurdokainak az újbóli bejárását.Az Örsről indulva beérkeztünk ahol páran mindenáron meg akarták nézni a Kastélyt. 3 perc volt rá kívülről,s már mentünk is vissza a túrakiinduló pontjához a vasútállomásra ahol a vonattal érkezők már vártak.Mivel már 1/4 11 volt egy elhanyagolt ösvényen indultunk felfelé a patak mellett.A horgásztó után megtaláltuk a zöld jelzést, /itt 11 óraiztunk/ ami nagyon jól volt felfestve a szántóföld miatti kerülő útig.Itt már csak egy kis betonoszlopon volt jelzés.Mivel a sóderbánya elkerítette a zöldet ezt kikerültük,és a sárga jelzésnél derékszögben fordulva elértük a Nagytarcsai utat.Legnagyobb elképedésemre a hajdani gyönyörű erdő tarra vágva,és a legutolsó kopott jelzésnél is egy áthatolhatatlan tüskés bozót várt ahol le kellett volna mennünk a Tarcsai árokba. Amíg a többiek ebédeltek,addig lementem egy kis kalyibához vezető útra lejjebb,de a kivágott,és benne hagyott fák és faágak mocsarat csinálta a patakon sehol nem lehetett átkelni. A kitérőút sarkától,még megpróbáltam a Szent László forrás felé átvágni,régebben erre mentem,de minden kis ösvény eltűnt.Erre bementünk az aszfalton Nagytarcsára,mivel a sárga jelzésen nincs híd az M31-n. Tettünk egy kis kitérőt hátha egy cukrászdával kárpótolni tudjuk magunkat,de nem volt. A Kerepesi földútról lebeszéltek minket a helyiek azzal,hogy az összes kutya szabadon van,és mivel volt velünk egy Lola névre /időnként/ hallgató kutyahölgy tehát a hajdani Kistarcsai Internálótábornál elértük a hévet,amit az elsők még elértek.Mi többiek addig a cukrászdában sütizve vártuk a következőt hazafelé.
A túra utóélete ! ! Bár más tervem volt vasárnapra páran elhatároztuk, hogy felderítsüka Tarcsai szurdokot. Ravaszul fordítva csináltuk Kerepesi indulással. A már bezárt Shaolin templom,és kiképzőközpont mellett elhaladva ,/Itt kéne felkészíteni a turistákat a Gödöllői-dombvidéki utakra ,amire egyébként új térképet is szinte lehetetlenség kapni/ elértük azt a hosszú egyenes jelzetlen földutat ami persze nem olyan folyamatos mint a térképen. Az M31 fölötti hídon átkelve elértük a sárgát- sehol egy jelzés,majd a zöld sáv átment az árkon.Itt hajdan a helybeli aranyifjúság motoros crosspályája volt,most éppen hogy át tudtunk vágni vadcsapásokon.A kezünkben úgy csattogott a metszőolló mint a pedálos Singer varrógép.Érdemes volt vissza fordulni a metsző,drót,lemezvágó ollókért.Sövény,és favágó sem ártott volna.Úgy néztem ki mintegy deszántos katona. Még a Rambonak is bepárásodott volna a szeme,ha meglát. De könnyű volt neki egy vacak kis dzsungelbe.-Lett volna a mi helyünkben,biztos nem lettvolna Rambo 2 3 4. Szóval útközben rókát, őzeket,és jó pár ijesztő hanggal felszálló fácánt is felvertünk, Már láttuk a Nagytarcsai utat a településre bemenő földúttól. A Patakvölgyből felmenve méterről méterre vágtuk át magunkat idáig a tüskebokrokon,mert az ösvény eltűnt. Azt mondtam,hogy elég volt a tegnapi aszfaltutakból,ezért Pécelnek indultunk. A honvédségi kitérőútnál találkoztunk valakivel aki elmondta,hogy a jóval távolabb lévő M-31autópálya tiszteletére kivágták az összes erdőt,s most szerintem az energiafa ültetvényt telepítik lelkesen.
A túrajelzések újrafestését menet közben leállították,és így a tüskések szaporodnak. Szóval az elkerített turista jelzést a sóderbányánál újra kikerülve,mivel szabadon lévő kutya van,egy rövidebb úton a Péceli határútra érve buszra szálltunk,de mivel,hogy még korán volt az Örstől elmentünk a KÖKI-be Dinoszaurusz kiállításra,mivel ilyen állatokat nem
láttunk a Tarcsai szurdokba,-bár ahogy a környék kinézet nem lepet volna meg ha látjuk amint a békésen legelő Triceraptorokat próbálják a T Rexek becserkész-ni. Még jó,hogy nem néztünk nagyon körül,mert a szemétkupacok mögött egy-két elbújt tüskeevő Gigantoszauruszt biztosan észreveszünk.Szóval szépek a Gödöllői dombvidék turistaútjai csak túl kell élni őket valahogy,de az "általános turista felszere- léssel" ez sem probléma: Metszőolló,nád,sövény,hideg,drót,lemez vágó vadriasztó,stb

Címkék: 2012 03 03 Patakszurdoktúra Péceltől Kistarcsáig

egripeter
2012/03/07 17:54:05

megyula-nak

Van sok szép hely a Gödöllői dombvidék útjain,és már nem is annyira szemetes mint régen.

Mivel homokos talajú érdemes ilyenkor tavasszal felkeresni,mert nem olyan sáros mint pld. a Börzsöny.

A Térképnél,csak egy megoldás van. a régibe be kell rajzolni az M0 -st, és az  M31-st mivel az új

Gödöllő,Gödöllői dombvidék térkép felét elfoglalja egy hatalmas Gödöllő térkép az utcajegyzékkel,és más

a nevezetességekkel pld Bankok, Biztosítók felsorolása,és a városközpont,még jobban kiemelve,hogy 2

méterről is el lehessen olvasni az utcaneveket. Elfért volna a papir üres oldalán is.Ha nekem térkép kell

Gödöllőről,akkor azt veszek,és nem ezt a reklámtáblát ami attól függ hogy ki árúlja 1200-2000ft-ig bármi

áron lehet. A Fűzős változata,min kicsit kevesebb a Gödöllő meg 2500-3000 ft,de fele se olyan jó mint a

régi kiadás. Egyébként a túristautak állapotára itt mindenki magasról....Legfeljebb ami járhatatlan azt

pontozzák.......,de vannak új elképzelések is,meg sok szemét,és szabadon lévő kutyák.

egripeter
2012/03/07 17:21:19

Dcr8 -nak

Én nem élek meg veszteségként semmilyen változást. Kivágtak egypár szép erdőt ott ahol,nem is volt útban

az autópályáknak. Ilyen az élet,és ez csak nekünk volt rosz mert mehettünk egy csomót aszfalton.

dcr8
2012/03/06 23:12:43

A szurdok azok rokonai a kurdoknak?

Ez
volt a vicc. ha valaki veszteségként él meg egy változást, azt a gyász
követi. Ezt emberek elvesztésekor szoktuk tenni leginkább, nyilván, mert
az emberi kapcsolatok a legfontosabbak. A gyász egy munkafolyamat,
melyre fel is lehet készülni. A több generációs családokban ez is
könnyebb volt.

Az élet más területein ez a felkészülés
legegyszerűbben úgy fogalmazható meg, hogy "semmi sem állandó csak a
változás". Egy másik hozzáállás szerint gyűjtsünk olyan kincseket,
amelyek kiállják az idők próbáját, vagyis gyűjtsük "amit a rozsda és a moly
nem emészthet meg, rablók pedig nem vihetik el". Ne csak magunkra
gondoljunk, akkor sem ha az egyik legfontosabb ösztön az életösztön