Pünkösdkor Torockón
2012/06/02 14:04:46 Küldte: tura

Szokásos szürke decemberi nap ... Nicsak! ... valaki pozitiv gondolatokat fűzött egyik képemhez. Szóba elegyedünk "kalandtura"-val, s kipattan a szikra ... a 4 napos csillagtúra szikrája ... sajnos törölte magát, de az általa kipattintott szikra tüzet szülhet ...

A téli hónapok folyamán terjedtek a szikrák ... több kisebb tűz lobbant fel, de áprilisban STOP-ot kellett intenem. Az optimális csoport a tucatnyi résztvevő vagy ennek töredéke, de még a 20 főig terjedő (homogén) is jól vezethető ... de vegyük sorra ...

(Tekintetbe véve az időjárási viszonyokat, napi albumokba szedtem a túra képeit, mixelve korábbi felvételekkel, hadd lássátok mindazt amire most nem nyílt alkalmatok.)

A több napos túrák előtt az utolsó percekben csomagolok ... Andrással indulunk: Kolozsvár - Hajnal negyed d.u. 6 óra 18 perc ... 58km ... Torockó - Lyceum Alapítvány 7 óra 8 perc, kettőnkön kívül senki sehol ... 8 után érkeznek 11-en, majd később még 6 túratárs.

Május 26,szombat ... indulunk a Székelykőre ... a szokásos Nagyárok helyett ezúttal a Kisárok jelzetlen görgetegén araszolunk. A "kormányrúdat" András tartja. Néhol egy lépés előre, kettő hátra ... inog, csúszik, gurul a kő ... az utolsó vagonban utazó hölgyemény profi kaszkadőrökhőz illő hármas fordulatú gurulással kápráztat el. Nem mondhatom, hogy megnyugtató látványnak bizonyult, de rögtön felpattant s hangosan kattogtak tovább botjai a különböző méretű köveken ... egy kisebb, helyenként fűvel benőtt falhoz érünk ... egymás feje fölött kanyarog csapatunk ... szűk szurdok, majd a száját nagyra tátó Kőkapu a következő állomás ... itt leáll a vonat, bevárja az utolsókat is ... 3 perc pihenés után az imént hátraszaltót bemutató hölggyel indulunk tovább, mígnem ki nem érünk egy fűvel borított kőhídra ... alattunk meredek falak, felettünk dupla-lépcső méretű füves kövek hívnak a tető irányába ... András szökken újból az élre, mintha minden nap itt haladna el munkába menet ... mögöttem egy leányzó kér segítséget: előjött a "magasságiszony fóbia". Nem új számomra a jelenség, majdminden nagyobb csapatban akad hasonló eset. Kezemet nyújtom, s máris lepke módjára lépked mögöttem ... a Várszikla füves mezejére érünk ... szerencsére csak most kezd szitálni a nedv ... a Várpince mellől "lenézzük" Torockót ... ekkor még nem is sejtjük, hogy az eljövendő két nap nem lesz alkalmunk ilyen távolságra látni ... a fentről érkező nedű egyre sűrűbben szitál, ígyhát senki sem ellenzi a továbbvonulást ... a Székelyhídi nyereg (1050m) után a Székelykő csúcsra (1129m) mászunk ki ... két beton oszlopon is piros-fehér-zöld színek biztosítanak arról, hogy hazai tájakon lavirozunk ... egy Hujj-hujj Hajrá ... s indulunk vissza ... a Várszikla bejárata előtt ketté szakad csapatunk, 6-on a Nagyárkon, 13-an a Kiskő erdejében ereszkedünk ... a sáros, csúszos ösvény az erdő mély avarába tanácsol ... szerencsésen leérünk ... adminisztrativ ügyek intézése, majd a csapat java ellátogat a Torockószentgyörgyi vár romjaihoz ... megérkezik 2 túratárs a Tordai hasadékból ... este hatkor senkit sem kell bíztatni az estebédre ... 21-en ülünk asztalhoz a finom falatokhoz ... a Főtér egyik pincéjében nedűvel nyomtatják ... már este 11-et üt az óra, amikor megkeresésükre indulunk ... sikeresen nyugovóra térünk.

Május 27, vasárnap ... reggel kókadt orral kelek ... se a Székelykő, se az Ordaskő ... se a Ciblok, se a Podmonkő nem látszik ... Bélavára sem lesz, bejelentem:

-Mehettek a Tordai sóbányába, s utána csináltok amit tudtok ...

16-on nevetve pattannak javaslatomra ...

d.u. 1-kor az Ordaskőre két leányzó követ ... meredek kaptató, majd visszapillantunk a ködbe búrkolozó Székelykőre ... Tilalmas erdeje - Egyeskő (1148m) az útvonal  ugyancsak jelzetlen ösvényen ... a szemerkélő eső arra figyelmeztet, hogy jobb lesz a Remete forrás felé vezető ösvényt választani ... egy fenyvesben 4 őzlábgombára akadunk, amit másnap este mindnyájan megkóstolunk, csak éppen az nem aki észrevette őket az avarban ... 5-kor már a társalgóban hallgatjuk nevetgélő társaink élmény beszámolóit ... 11-en a Tordai hasadekban, 5-en a Berkesi szorosban csavarogtak.

Május 28, hétfő ... reggel ismét tejfölbe vannak csomagolva a hegyek ... a tegnapi "hasadékosok" Berkesi szorost akarnak ... 18-an kelünk útra. Az első vízesésnél a csapat fele visszatér a jelzett ösvényre, a bátrabbak pedig a vizes szurdokban folytatják a sziklákon való kapaszkodást ... néhány száz méter után együtt haladunk a völgy felső vízeséseinek megcsodálására ... szavak helyett jobb ha (javarészt) András egy korábbi időpontban készített fotói "beszélnek" ...

A Borrévi menedékháznál 3-an búcsúznak ... kedden reggel munkába kell állniuk ... Este 7-kor ismét asztalhoz ülünk a finom fogások elfogyasztására.

Május 29, kedd ... ketten ismét búcsúznak ... 16-on gördülünk 5 kiskocsiban az Aranyos mentén felfele ... a Sipote vízesésnél 10 perces "képernyő", majd rövidesen indulunk a Malmok völgyébe a Szolcsvai búvópatakhoz ... éppen javítják a lengőhidat, de előzékenyen megszakítják a munkát amig biztonságosan áthaladunk ... a vízállás az előbbi napok esőzései miatt sokkal magasabb annál amire számítottam, mindez pozitivan növeli a látványt valamint a patak sebes morajlását ... a Dilbina víznyelő (Dr. Balogh Ernő, Csepkő világ, 1938) hívogat, de csak kettesben Andrással ... NAGY élmény volt : ekkora víztömeget még nem láttam lezúdulni a Poieni patak kb. 30 méteres vízesésén... a JÖVŐBEN itt kezdjük!!! a Bedellőre a sétát

Mindnyájatoknak köszönöm a decemberben kipattant szikra tovább éltetését!

Itt a praszlim ... tegyétek rá Ti is a tieteket: booschgyorgyi, Teca56, Vajk, Zsoka58, Pal_Andras, jorka, tibi69, steve67, Ildi1965, egenjaro50, Mesi19, ComfortLaci, liluka, sempagi, Liwi, iringo, bakogy, majacka1004, tarkaret, Beacska ...

Hujj-hujj Hajrá !!!

Címkék: 2012 Május 26-29

tibi69
2012/06/19 00:34:49

Nagyon jól éreztem magam és a térsaság is a leg jobb! Kívánni sem lehetett volna jobbat,életem egyik nagy eseménye közzé tartozik!Köszönet mindenért!!

Pal_Andras
2012/06/04 10:52:52

Kezdessz belejönni a blog-irásba, egész jó! Csak igy tovább

András

gyongyvar
2012/06/04 10:45:45

A való élethez fontos élmény a túrázás. Sokkal élvezetesebb, mint bármely virtuális kaland.

További sok sikert! Hogy minél több emberrel ismertesd meg ezt a gyönyörű Erdélyországot!