2010. 01.16 Bartina 30 teljesítménytúra
2010/01/17 21:56:17 Küldte: Kitekint

Útvonal: Szálka -Grábóc -Haramia-forrás -Kakasd -Sötétvölgyi-tó -Sötétvölgyi-gyermektábor -Óriás-hegy -Bükkös-erdő -Kerék-hegy -Bartina-hegy -Szekszárd
Táv: 31,4 km
Szint: 860 m
szintidő: 9 óra

Indulás 6:40-kor Pécs-Budai Vámtól (a város legkeletibb pontja), sofőr K. Balázs, létszám 5 fő - telekocsi.
Rózsadombról (a város legdélebbi pontja) az 5.44-kor induló busszal kellett volna lemenni, majd a csatlakozásig kb. 30 perc várakozás. Inkább gyalog indultam el, legalább beállítom a hátizsákot – az utóbbi időben csak övtáskát vittem magammal a túrákra, de most betettem a váltás-bakancsot. Laza vállak, teher a csípőn, túrabotok felkötve. Bemelegítésnek jó volt, igaz, a túrán csak 3 órával később tudtunk indulni.

Szekszárdon a Baka I. ált. iskolában neveztünk – itt csatlakozott hozzánk Sz. István helyi túratársunk. Menetrend szerint közlekedő különbusszal átmentünk a Szálkai iskolába, ahol megkaptuk a klassz térképet és a nagyon jól hasznosítható itinert, ittunk a forró citromos teából, üdvözöltünk sok ismerőst, majd indultunk. A falun végighaladva Grábóc felé egy erős emelkedővel kezdtünk. A ködös időben sajnos nem láttunk messzire, tiszta időben a Zengő is elénk tárult volna.
A köd kisebb-nagyobb töménységgel végig kísérte utunkat, szépen sorban megközelítettük a 8 ellenőrzési pontot. Az első a Grábóci szerb ortodox templom udvarában volt, itt már találkoztunk a 42 km-es táv első futóival (kb. 2 órával korábban indulhattak, mint mi). A templom megtekintéséhez 15 perc jóváírást adtak a szervezők, a gondnoktól kaptunk egy kis történelmi ízelítőt.

A Szarvas völgy végén forralt borral, ill. teával vártak bennünket, igazán hangulatos volt, ahogy a tábori kocsi 4 kondérjában gőzölgött a sok illatos ital. A Páneurópai piknik kiállításon láttam már ilyet - üresen. Itt találkoztunk a legtöbb ismerőssel, itt időztünk legtovább. Féltáv után megfájdult a sarokcsontom, ezért bakancsot cseréltem – örültem, hogy nem feleslegesen cipeltem.
Háromszor magunk érvényesítettük az igazoló lapot, máshol minimum két-három pontőr fogadott néhány kedves szóval. Mindig láttunk magunk előtt túrázókat, és hangokat hallottunk magunk mögött - el sem tudtunk volna tévedni. A kakasdi tó után utolértek bennünket B. Andrásék a 42-es távról, velük együtt értünk a Gyermektábornál felállított pihenőponthoz. A saját készítésű finom forralt bort a termelő nagyfia adagolta bögréinkbe, még csokit, szaloncukrot is kaptunk.

A domborzat egyre változatosabb, a növényeken egyre vastagabb zúzmara díszelgett. Nagy örömünkre a talaj szinte végig fagyos maradt, különben bőven lehetett volna részünk sár-dagasztásban. A Bartina hegyen már számolgattuk a hátralévő métereket-kiómétereket, a betonozott lejtőn nem esett jól lefelé haladás, de a városba érve ismét erőre kaptunk. Érdekességképpen István a fafaragásokkal teli utcán vezetett bennünket az iskola felé. Bő 7 óra alatt beértünk a célba, lejelentkeztünk, emléklapot kaptunk, de a jelvény már elfogyott – postázzák a szervezők. Pihentünk, zsíros kenyeret fogyasztottunk, és az elmaradhatatlan forralt bort, teát; újabb ismerősöket üdvözöltünk, és már sötétben indultunk haza.

Remek volt a szervezés, ellátás. Voltunk a 30-as távon közel 200-an, a 42-esen csaknem 80-an, a 15-ösön közel 500-an. Szerintem mindenki elégedetten tért haza.