Téli Mátra XL
2010/01/31 17:06:58 Küldte: kobzy

Sziasztok!

Pénteken két túratársammal közös nevezőre jutva szombat reggeli 5:30-as indulást szavaztuk meg.Este előkésztültem  kipakoltam a másnapi túrához szükséges ruhát  és megcsináltam szendvicseimet .

Reggel 4:30 körül ébrettem.Kinézek az ablakon .Öreg Holle anyó kirázta rendesen a dunnát!Gyors egyezetetés,hogy mi legyen.Az indulás mellett döntöttünk .Mátrafüredről volt a rajt.Az út viszonyok miatt lassabban értünk oda a terevezetnél.De első a biztonság.

Nevezésnél kígyózó sorokra számítottunk,de ez elmaradt.Néhány perc alatt végeztünk a regisztrációval és el is rajtoltam .

XL távot választottam(40,5km és kb 1550m szintemelkedés)Lajosházáig(1.ep) viszonylag jól járható,néhol bokáig érő hó,alatta jég fogadta a túra résztvévőit.Pecsételés után Mátraszentimre(2.ep) felé vitt az út.Kellemes kis kaptató után elértem a 2.ep-ot.A ruhám már teljesen átázott .Kívülről szakadó hótól,belül az izzadságtól.Itt meleg teával  várták a kihült túrázókat.Ittam egy pár pohár teát és nézegettem közbe az arcokat.Egységesen "a nem vagyok normális"  arckifejezéseket lehetett leolvasni.Menni kell tovább nincs mese : irány Galyatető(3.ep).Kicsit több,mint 4 km-t kellett szenvedni.Útközben kegyetlen időjárás nehezítette az előrehaladást.Gyenge légmozgás miatt a hó jobb oldalról vízszintesen érkezett ezerrel.Jobb szememre csak hunyorogtam .Arcom úgy lefagyott,hogy akár szájsebészeti műtétet is végre lehetett volna hajtani rajtam érzéstelenítés nélkül. Ujjaim a nedves kesztyűben kezdtek igen jól fájni .Már nem úgy mozogtak,mint szobahőmérsékleten.Szemöldököm fehér lehetett a ráfagyott csapadéktól.Dr Bubó biztos megiregyelné.Szemhéjam is lehült.Nadrágom,kabátom megfagyott .Jégember lettem .Így talán még sosem fáztam.De a hideg nem volt elég!A hó lábszárközépig ért ott ahol nem jártak emberek.Letaposott ösvényen,mintha mély homokban járna az ember .Végre beértem a Gertrúd presszóba.Arra gondoltam,hogy a fele még hátra van és még Kékestetőre is fel kell vánszorognom !Gyorsan el is indultam Csór-hegy(4.ep) felé.Galyáról lefelé kocogtam elég sokat.Legalább át melegettem egy kicsit .Az út lejtett elég sokáig csak az ep-ra kellett felkapaszkodni.Pecsét igazolta ,hogy jártam arra.Irány Pisztrángos-tó(5.ep).Vörösmarty-túristaháznál lehetett frissíteni teával,erőlevessel.Nem tértem be,mert szerettem volna minnél hamarabb száraz ruhában és meleg helyen lenni.Innen csatlakozott a Téli Mátra M(25km) távja,mely a 14km-re lévő célig együtt ment.Pisztrángost lassan elértem.Itt zsíroskenyérrel kedveskedtek a Kékest meghódítóknak.Kaptam az alkalmon vettem két szelet kenyeret és megkentem zsírral  .Jól esett,csak a félig fagyott kenyeret nem olyan jó rágni.Ezért a tűz mellé húzódtam .A kenyér és a kézem kiolvadt.Majd elindultam  legmagasabb csúcsunk felé.Nem öntött el a meleg érzése itt sem,ujjaim lefagytak megint.De lassan felértem(6.ep)!Meleg tea és pecsét volt a jutalom.Innen a cél már csak 8 km .Megelepő módon kevés fanatikus síelőt láttam.Füred felé sok helyen szinte jéggé volt taposva a hó,de legalább már nem esett.Ezért néha a jelzés mellett haladtam a szűz hóban,térdtől comközépig ért .Gyökeres-forrásnál(7.ep) még akadt egy pecsételőhely.Célba érve (7:21) megérdemelt oklevél,kitűző és meleg tea várt.

Ilyen egy igazi Téli Mátra ?!

Gratulálok minden teljesítőnek!

Sierra
2010/02/01 17:45:38

Gratulálok!

Én az L-et csináltam végig. Úgy látom a hozzászólásokból, hogy lassan mindegyik távot teljesítette valaki. Még valaki esetleg nem csatlakozna, aki az S-t teljesítette?