Vízesés vadászat a Rogatecen
2014/08/06 12:44:29 Küldte: gzoli75

Fotók a blog alatti linken !!Júlusban már második alkalommal indult 8 fős csapatunk két autóval Szlovéniába négy napi kirándulásra, itt konkrétan a Podvolovjek völgy környékére szeretnék

kitérni. Sajnos kevesen jönnek ide ( egy magyar autót se láttunk), pedig autópályán jobban elérhető mint akár Szlovákia vagy Erdély és olcsó szállásból sincs hiány. A Rogatec hegyvonulat a Savinja Alpok részét képezi úgy 400 km-re van Kecskeméttől ( Luce városát kell keresni ). Hétvégi kiruccanáshoz messze van de 4-5 napra már megéri eljönni, mi találtunk 4 ágyas apartmant ami reggelivel volt 50 Euro/nap ( nem fejenként ! ).

A vízesésről véletlen találtam egy feljegyzést ( burger.si ) mindössze egy kétsoros útleírást, igazából nem volt biztos, hogy megtaláljuk. Mint kiderült jóval többet kellett a Rogatec oldalán felkaptatni de nem bántuk meg.

Szeretném ha pár olvasó kedvet kapna felkeresni ezért megpróbálom leírni hogy lehet megtalálni . Elsőként Luce kisvárosba kell eljutni ( gps-el nem lehet gond ). A város központjában balra kell kanyarodni Kamnik irányába majd a völgyben az úton el kell menni Podvolovjek község táblájáig, na itt kell figyelni. A táblától vissza kb 250 méterre lesz egy facsoport és egy leágazás itt muszály gyalog megkeresni a táblát amin  a Rogatec hegycsúcs  szerepel. Itt már látni a Rogatec (Riherjev) patakot mellette lesz egy tábla "slap cuc". Úgy 200 méter után újra lesz tábla de itt az út kétfelé ágazik és nem egyértelmű. Ha jobbra letérünk a patakhoz jutunk, a bal ág a jó amely hamarosan kemény kaptatóvá válik. Hamarosan a patak fölött kötünk ki alattunk zuhog egy vízesés a szurdokban de ez nem a végcél !

Itt lesz egy híd de maradhatunk a bal parton is később is át lehet kelni a patakon. Innen még jó 1 km a vízesés de nem lesz unalmas a séta . Túrajelzést elvétve látni a lényeg, hogy maradjunk a patak mellett. Igazi vadregényes a környék teljesen kihalt, egy túrázóval találkoztunk csak de ő  hamar feladta és visszafordult.

Itt döbbentünk rá, hogy esetleg mi lehetünk az elsők Magyarországról akik itt jártak ( ha bárki tud valakit aki itt járt kérem jelezze ) itthon kerestem magyar említést a helyről de semmit nem találtam.

Szóval a patak ( Riherjev ) később kettéágazik és a fák közűl feltűnik a Rogatec sziklás csúcsa ( 1550 m) amely még kb. 750 méter szintkülönbség ha valaki fel akar oda is menni . Ha a bal ágon maradunk a vízesés lábánál kötünk ki, mi a jobb ágat követtük már majdnem feladtuk amikor meghallottuk a  vízesés hangját. Itt egy drótkötéllel biztosított szakasz is volt de mindenki épségben átjutott.

A Vízesés 60 méter magas sajnos a képek semmit se adnak vissza az élményből. Már nem volt idő fenntebb menni pedig biztos megéri a látványt felülről is na majd legközelebb .

A völgyben van még egy szakadék ( Selisnikov graben )  semmilyen térképen nem szerepel legközelebb azt szeretném megkeresni, ha valaki megelőzne remélem feltesz ide pár fotót !

Végül ajánlok egy szlovén oldalt ahol angol nyelven is vannak leírások és van teljes túristatérkép az egész országról ha valaki Szlovéniában akar kirándulni kihagyhatatlan: hribi.net