Ingókő vadászat!
2010/03/22 10:32:46 Küldte: easybiker

A vasárnap reggel a rohanás jegyében telt. Gyorsan összekaptam magamat, és indulnom kellett a első megbeszélt találkozóhelyre, ahol Pit barátom várt rám. Csak annyi időm maradt hogy gyors szemrevételezést tartsak a bringám műszaki állapotán, mert ma komolyan igénybe fogom venni. Az első méterek után baljós kattanások érkeztek a szabadonfutó felől, izgultam hogy csak tartson ki a túra végéig. Ismerős hangok voltak ezek, tisztában voltam vele, hogy a racsni kilincs éle lekopott már, és csak abban bizhattam hogy kitart, mert nem sűrűn jöttek a hangok. Mikor a szupermarket parkolót elértem, Pit már ott vigyorgott messziről. Gyorsan beszaladtunk a boltba némi élelemért, azután indultunk is Pákozdra a rajt helyszinére. Komoly izgalmat okozott  Pit kerékpárórája ami 9:50-et mutatott, és 10:00-ra oda kellett érnünk. Kiderült hogy az órát nem állította át a téli időszámításra.

Ezen jót röhögtünk, és egyben nyugodt tempóra váltva kényelmesen kigurultunk Pákozdra. A kezdeti sietségnek meg is lett az eredménye,mert 25 percel korábban érkeztünk meg. Elsőként Imi83 futott be, aztán vártunk, és vártunk, majd 10:15-kor idulást vezényeltem mert  addigra már Sukorón kellett volna lennünk ahol Warhorse és Zoli várt már minket. Az eredeti terv a 10:00-ás indulás lett volna. Sukoróra beérkezve üdvözöltem őket, és nekiláttunk az emelkedő mászásnak míg elértük a Gyapjaszsákot, az első ingókövet. Megálltunk pihenni és fényképezkedni. Majd tovább indultunk, és fokozatosan emelkedve elértük a Nadapi hétvégi házakat ahol megkeztük a hosszú emelkedést fel a Meleg-hegyre. Hamarabb felértünk mint ahogyan arra számítottam. A Kővecses-hegy ismét áldozatot követelt, mert Warhorse lánca elszakadt, pont ott ahol Pit bicaján tavaj. Kényszerpihenő, és szervíz következett. Mikor elkészültünk, felcsörlőztünk a Likas-kőhöz. Itt tartottunk egy hosszabb pihenőt, majd felnéztünk a Meleg-hegy csúcsára a toronyhoz. Ez volt a túránk legmagasabb pontja. Innét fülig érő szájjal mentünk le az Angelika forráshoz, majd tovább ereszkedtünk a Bodza -völgybe ahol megáltuk pár fotó erejéig. Végigszáguldottunk Abajka löszös lejtőin, és megnéztük a Gomba és a Kiscipó köveket. Útunkat a Sár-hegy fenyvesein átt folytattuk míg fel nem értünk a Pogány-kőhöz. Itt is tartottunk egy röpke pihenöt, és Pit észrevette hogy az első kereke defektet kapott. Lecsorogtunk a Kockakőhöz, mert ott a fűben könnyebben meg tudtuk javítani a kereket. Innét élvezetes ereszkedés kezdődőtt volna, a Pandurkőhőz, de egy kidőlt fa elzárta az utunkat ezért le kellett szállni a bicajról. Nap és a térség legszebb geológiai képződménye a Pandúrkő. A többi ingókő eltőrpül mellette. Megcsodáltuk, és azután visszakapaszkodtunk a kockához, hogy megkezdhessük az élvezetes hullámvasútazást a Tompos hegyen át. Összekaptunk egy újabb láncszakadást, ezért megint bringát szereltünk a fűben. A hegyről nekiiramodva a gránitmurvás útnak, elég gyakran levegőbe emelkedett a bringám, és 45km/h sebességgel hamar leértünk az Anikó forráshoz. Jókat ittunk a forrás hűs vízéből, majd a Z jelzésen haladva elértük a főutat.   Az útra kanyarodva vissza gurultunk Pákozdra a túra kiindulási pontjára. Ez egy kellemes levezető szakasz volt.

Külön elismerésem Warhorse-nak és Zolinak, akik nehéz DH bringával vágtak neki a távnak, ezért a meredekebb mászásoknál kénytelenek voltak tolni a bringájukat.

Jó hangulatú kerekezés volt ez, kiválló tavaszias időben, jó társasággal! Ráadásul a bringám is elvitt haza, nem jelentkeztek a reggel még baljósan fenyegető hangok, amelyek komoly müszaki hiba előidézője lehettek volna. Azt hiszem sikerült összehozni egy igazi élménybringázást!

Címkék: Kerékpárral A Velencei-hegységben

easybiker
2010/03/23 13:04:42

Warhorse írta:

Egy kis monológgal kiegészíteném easybiker írását.

A technika ördöge hazafelé is utolért engem Miután a célállomásnál elköszöntünk és nekiiramodtam a haza útnak, Pákozd határában ismét csődöt mondott a technika alattam... Azt hiszem kitaláltátok már..... igen, a lánc Na de az én láncbontó szerszámom már az aznapi első szakadásnál megadta magát(Made in TESCO , de azért 1 évet kibírt), de szerencsére a túratársaim is fel voltak szerelkezve. Így nap végén szerszám nélkül nem tudtam orvosolni a problémát. Nem mondom, hogy elkeseredtem, inkább már csak nevettem magamon Egy nap 3-szor..... Bevallom férfiasan inkább felvoltam készülve egy defektre(szellemileg, és technikailag is), mint sorozatos láncszakadásra.

Neki vágtam gyalog, a hátralevő 7km-nek... Inkább ami elkeserített az az volt, hogy rengeteg "profi" (első ránézésre a felszereléséből megállapítva) úgy elhajtott mellettem, mintha ott sem lettem volna amikor a busz öbölben a fejre állított biciklivel próbálkoztam a lehetetlennel... Még a motoros korszakomból maradt bennem egy úgynevezett rutin, hogy ha álló motorost látok aki láthatóan problémával küzd, akkor megállok. Lehet, hogy nem tudok neki segíteni, de legalább megkérdezem. Ebből kiindulva egy durva 10 percig (10-15 biciklis) vártam, hogy hátha valaki megáll és megszán egy láncbontóval, de nem

Tehát talpra vágtam a vasat és "neki lendültem" tolva az első dombnak, majd a tetején felpattantam és egész addig gurultam a biciklivel amíg meg nem állt. Sokan furcsán néztek amikor már szinte teljesen meg nem állt a bicikli úgy csorogtam vele, az utolsó métereket is kihasználva a lendületből

Na de nagy nehezen haza értem Halkan megjegyzem, azóta a lánc már darabokban hever a kukában miután a maradék energiámat beleölve szinte teljesen meg semmisítettem

Köszönöm szépen ezt a remek túrát a szervezőnek és a résztvevőknek, nagyon élvezetes volt. A technikai malőrök csak színesebbé tették a dolgot.

u.i.:

Nem a lánc volt a hibás, hanem a gazdája! Amiért ilyen szépen karban tartotta. Ezt el kell ismernem, de azért jól esett a nap végén még vandálkodni vele egyet

Nem értem ezt a sportszerűtlen magatartást, mert nekem többnyire meg szoktak állni, de sajnos mindig akadnak kivételek. Azért szép teljesítmény volt, Warhorse!

Warhorse
2010/03/22 20:05:41

Egy kis monológgal kiegészíteném easybiker írását.