A Schneealp telen
2010/04/06 21:35:10 Küldte: blaho82

Reggel 07:00

Reggel 0°C és párás időre ébredtem.Ahogy terveztem koran indultam Krampenből(Neuberghez tartozik).Meg is jegyeztek, hogy őrült vagyok ilyen időben felmenni,de én hamar lenyugtattam oket ,hogy ez optikai csalódás mert gyönyörű idő lesz.

Ahogy kezdtem kapaszkodni felfele egyre jobban tisztult az idő és jött fel a nap.Gyorsan meg is szabadultam a sapkátol es kesztyűtől.Tovább haladva egy kb. 2 hettel ezelotti óriási lavinát kersztezett az utam(le sem tudom irni hany m3 hó volt ott összecsúszva) akkora hógolyókkal mint én vagyok.Itt fordult meg először a fejemben , hogy mégsem olyan jó ötlet ennek egyedül nekivágni.De engem nem ilyen fából faragtak , folytattam a túrát.Tovabb haladva a 441-es ösvényen kezdett fehéredni a táj(a tegnap előtti havazás nyoma) kb. 1100m-en és egyre jobban csúszott.1300m-en már összefüggő hótakaróban tapostam az utat.Szerencsére éjszaka még kemény minuszok lehettek mert jól meg volt fagyva, de a teteje már kezdett felengedni megkönnyitve a haladást.Azert óránként kapcsolatban voltam a lentiekkel,ha nem jeleztem volna küldik a hegyimentőket.Mikor elértem a fáknak a határát megtorpantam mert eltüntek a jelzések(betakarta a hó).Megint töprengtem vajon vissza forduljak?Én?Soha!Mivel ragyogó napsütés volt és láttam a fensik szélét elindultam toronyirányt a mély hóban.A legpraktikusabb megoldás a négy kéz-láb volt, szinte úgy haladtam mintha egy létrán mennék.Nagyon fárasztó volt.Közben kereztesztem még pár kisebb nagyobb lavina maradványt(azt mondták hogy ez egy biztonságos út!?) Aztán egy összefagyott hógörgetegen másztam meredeken tovább.Nagyon figyeltem, hogy ne hibázzak, semmi kapkodás.Örültem mikor elértem a fensikot 11:30-körül kb.1750-1800m.Fent kb. 1m hó(néhol több néhol kevesebb) és mesebeli érintetlen téli táj fogadott.Ezt nem lehet leirni mint egy sivatag fehérben +különféle hószobrok  amit a szél faragott.Később ráakadtam egy sitúrázó nyomaira azt követtem egy darabon,de mivel kitűnő idő volt(arcom vörösre égett) igy már messziről láttam a csúcsot.Kiválasztottam a leg ideálisabb terepet a csúcstámadásra(a lehetséges laviánákat elkerülve).Finom porhóban bandukoltam a csúcsra hulla fáradtan 12:00-kor.Fent volt kb. 4 m2 terület hó nélkül oda kifeküdtem es megettem a csúcscsokit.Beirtam  a könyvbe.Gyonyoru tiszta ido még talan a Dachsteint is lehetett látni, de a kornyek osszes csucsa szepen latszott .Szinte nem volt felhő az égen.A csúcs utánn átvágtam a fensik közepőn levő kráteren ahol több házikó is van (nyáron szól a zene és enni inni is lehet ott) egészen a Rax oldalánál levő hüttéhez.Innét indultam fáradtan vissza.A turista úton szerettem volna vissza menni, mert az nem annyira meredek, de nem volt már erőm kerezsgélni az utat igy bevállaltam a havas meredek részt lefelé is.Nem volt veszálytelen ha megcsúszom hirtelen lejutottam volna 1800-ról 1500-ra.Olyan volt az egész mintha egy háztetőről másznék le létrán.Szerencsére a hó már kellően megolvadt igy beletudtam a lábam süllyeszteni. de igy viszont mindig elsülyedtem derékig.Hulla fáradtan azért lejutottam.

Nagyon boldog voltam ,este 21:00-kor már aludtam.Vasarnap egy levezeto sielessel zartam a hetveget.Sajnálhatja mindenki aki kihagyta, ritka az ilyen szuper idő.Remélem a Lugaueron sem lesz rosszabb!!!!!!

Címkék: Havas Tura - Windberg Csucs

Icebob
2010/04/10 10:08:27

Jó lehetett, kár hogy nem tudtunk elmenni. Talán majd legközelebb :)

blaho82
2010/04/07 18:54:02

Annyira azert nem volt veszes.Nem meghalni mentem oda.Ha ugy iteltem volna meg a terepet, hogy eselytelen akkor vissza fordulok.Bar egyedul talan el sem kellett volna indulnom.