Cesenatico csillagtúra 2010.05.01-08.
2010/05/22 09:42:19 Küldte: BirBa

A csapat: Senior a Túratársak közül, Jutka a biogazda szövetségből, Nóra és Alan a rokonságból, meg magam.

Két kocsival mentünk. Reggel 6-kor indultunk Szentbékkálláról, és 17 órakor Cesenaticoba voltunk. Lehetett volna hamarabb is, ha én nem egy terepjáró platós teherkocsival döngettem volna a cucc miatt.

Jó szállodánk (***) volt a középkorból itt maradt tengerparti városka központjában, kétágyas szobákkal, reggelivel és vacsorával, zárt kerékpár tárolási lehetőséggel egy alagsori klubhelyiségben, de közvetlen kijárattal az utcára. A reggeli kicsit olaszos, sok édes kalács, sütemény, kevés sajt és felvágott. Viszont jó kávé és tea, ki mennyit kívánt. A vacsora aztán annál gazdagabb volt. Változatos mediterrán előételek svédasztalról, majd valamilyen tészta, és utána a főfogás (többnyire halat választottunk), végül deszert. Hozzá vörös és fehér bor tetszés szerint, sör azonban csak pénzért. A menüt naponta előre kellett választani. Ezért a szállásért-ellátásért fejenként összesen 270,- Eurót fizettünk egy hétre. Nem volt drága.

Ebéd útközben kellemes kisvendéglőkben, amerre éppen jártunk, és ahol éppen megtetszett.

1.     nap, vasárnap - 28 km:

Csöpörgős, szomorú reggelből lassacskán tartós eső. Kellemetlen, hűvös, szeles idő, egy kicsit még rosszabb is, mint amit otthon hagytunk. De be voltunk sózva, és végre biciklizni akartunk (inkább a többiek, mint én). Elhajtottunk a tengerparton tőlünk északra fekvő Cerviába, a „só városába”. Ütközben egyes mutatós esővédő kabátokról kiderült, hogy vagy beengedik a széllel verő esőt, vagy az izzadságot is bent tartják, és aztán ezért csorog a víz az ember hátán. Ez a gondunk később megszűnt, amikor vettünk valóban kerékpározáshoz készített szél-eső-dzsekiket.

2.     nap, hétfő – 50 km:

Ma déli irányba indultunk. A tengerpart jóvormán végig be van építve, az üdülőhelyek egymást érik, de a belső utakon május elején még csak a hétvégén van némi forgalom. Kényelmesen, és némi útközbeni kávézással eljutottunk az Adria mentén Riminibe. A centrumban látottak alapján nem igazán kedves városka, inkább gazdag és elegáns. Strandidő ma sem volt, de a bujkáló napocska mellett legalább nem áztunk. A „járási” idegenforgalmi hivatalban begyűtöttünk egy csomó jó színvonalú kiadványt a térség bicajos lehetőségeiről. Itt ez jelenti a szerzon kiterjesztését tavasszal és ősszel. Komolyan veszik, és jól is csinálják.

Útközben átkeltünk a Rubicon folyón, ahol a hídon szobor örökíti meg Cézárt és a kockáját. Visszafelé bemutattam, hogy hogyan dől el az ember, mint egy zsák, ha nem kapcsolja le időben a lábát a klikk-pedálról. De csak az önérzetem sérült.

A táv senkinek sem okozott gondot, egyre jobb a csapat hangulata.

3.     nap, kedd – 10 km:

Reggel annyira esett, hogy inkább autós kirándulás mellett döntöttünk. Felmentünk San Marinoba, és sétáltunk, fényképezgettünk a nagyon megcsinált, de bájos városkában. Ott is ebédeltünk, meglepően olcsón.

Utána – néhány souvenirrel gazdagabban – visszatértünk Cesenaticoba, ahol közben elállt az eső. Így délután még elmentünk egy laza kerékpáros lődörgésre a városon belül, az öreg kikötő felé. Bár szükség nem igazán volt rá, nem tudtunk ellenállni egy különös kompnak, és kipróbáltuk. Lényegében egy vasdoboz, amit lánccal húzogatnak egyik oldalról a másikra.

4.     nap, szerda – 53 km:

Javuló, már többnyire napos időben északnak mentünk a tenger mentén. Több fürdőhely után Ravenna elővárosáig, Savio-ig jutottunk. Ez volt az első alkalom, hogy kb. 3 km-t kerékpárutat találtunk. Ez erre felé inkább ritkaság, de az autósok sehol nem ijesztgetik a sok útszéli kerékpárost. Nem is hiányoznak úgy a kerékpárutak, mint otthon.

Visszafelé felfedeztük Cervia óvárosát, és ott is ebédeltünk egy igen hangulatos öreg vendéglőben.

5.     nap, csütörtök – 62 km:

Ma előbb felautóztunk a Pó-delta déli széléig San Albertoba. (Ezeket a településeket a létszám alapján inkább falunak, de a kinézetük szerint városkának kellene nevezni.) A kocsikat egy parkolóban hagytuk, majd irány a komp, és mögötte a végtelennek tűnő deltavidék. Hatalmas nádas lagunák, rengeteg madár. Ember, autó alig. Az út a gátakon, jobbra-balra víz, sehol egy fa. Enyhe hátszéllel könnyen eljutottunk Comachióba, a deltavidék „fővárosába”.

Mint a lagunák között általános, ez a városka is csupa csatorna és púpos hidacska. Az egy-két emeletes házacskák szinesek, vidámak. Nem olyan pompásak, mint a velenceiek, de a rokonság szembeszökő, bár inkább Buránóra vagy Muránóra emlékeztetnek. Jót ettünk egy kis csatorna partján, és megismerkedtünk az első barátságtalan olasz pincérnővel. Csak utóbb jöttünk rá, hogy zárás előtt néhány perccel ültünk be, és miattunk jóval tovább kellett maradnia. Megbocsátottunk.

A visszautat súlyosan megszenvedtük. A délelőtti enyhe hátszélből viharos ellenszél lett. Helyenként csak hegyi fokozatban tudtunk 10-12 km-es tempóban haladni. A változatosságról ujabb és ujabb záporok gondoskodtak. Ez volt egyhetes túránk legnagyobb erőpróbája. De a csapat együtt maradt, és jó hangulatban győzött!

6.     nap, péntek – 26 km:

Ez már csak egy ki levezető túra volt. Búcsúzásként ismét felhajtottunk Cerviába. („Fel” csak azért, mert északnak. Egyébként 1 m magasan van!) Laza tekergés a napfényes óvárosban, megkoronázva egy jó kávéval egy presszó előtt a fényes márvány burkolatú utcára kitett kényelmes fotelekben.

7. nap, szombat:

Erre a napra már csak a hazautazás maradt.

--- o ---

A útról készített fényképek Senior és BirBa lapján láthatók.

Feltettem ide a blogokhoz egy kis összeállítást is a környék látnivalóiról kerékpáros szemmel. Hátha valakinek kedve kerekedik hozzá.

Címkék: Kerékpár

Senior
2010/07/07 09:38:27

A túra nagyon jól tervezett és szervezett, hangulatos és fizikailag épp a szükséges mértékben megterhelő volt. A változatos portálokkal csábító, kis éttermekben nehéz lett volna ellenállni a fínom, olasz tésztáknak és halaknak - nem is tettük. Az esténként, svéd-asztalon kínált zöldségekre és salátákra emlékezve még ma is megindulnak gyomornedveink. A PO deltájában bringázni a hosszú, gyér forgalmú úton, tavak és lagunák között felejthetetlen élmény. BirBa gondos csapatvezetőként mindenkor gálánsan állt rendelkezésünkre, ha tanácsra, vagy kerékpárunk, egyéb szerelésünk bármilyen, szakszerű  kis igazítására volt szükség. A bajok elkerültek bennünket. Köszönöm, hogy a csapat tagjává választott. Senior

dcr8
2010/05/23 22:22:58

1.Úgy tudom, te sokat jársz Olaszo-ban. Milyen ott a májusi időjárás? És általában májusban mire lehet számítani a korábbi tapasztalatok alapján?

2.A kerékpárutak itthon valóban hiányoznak, mert én jobbára csak bicikliutakkal találkozom.