Sió helyett Kamp...
2010/06/13 10:37:10 Küldte: Prerifarkas

Pénteken minden összepakolva a Sió- teljesítménytúrára, hajó az autó tetején, utolsó egyeztetés Marcival a várható vízállásról, részünkről az ígéret, hogy ott leszünk. Meggondolatlanul mégegyszer leültem a számítógép elé, és ránéztem az OMSZ oldalára. Szombatra a Duna vonalán Szekszárd környékén záporok. Na bumm. Beindult a szokásos agyalás, hogy utazom 26o Km.-t, aztán még jól megázunk, amúgy is nagy a víz, biztos ronda zavaros lesz, stb, egyszóval szépen lebeszéltem magam a dologról. Amikor bejelentettük a gyerekeknek, hogy a túra lefújva, népszerűségi indexünk hirtelen soha nem látott mélypontra zuhant. Sírás, rívás, ahogy az ilyenkor illik. Lóhalálában rohantam a géphez, hogy valami pót-túralehetőséget előbányásszak, és eszembe is jutott, hogy nemrég nézegettem Ausztriában a Kamp folyó felduzzasztott tavait. Nincs is olyan messze, majdnem végig autópálya, ott árvíz biztos nincs, nosza rajta, jó katonák... És így indultunk délkelet helyett északnyugatnak. A-1 nyugati autópálya, St Pöltennél S-33 Kremsnek, majd a 37-esen a Kamp-tavakig. Tulajdonképpen három tóról van szó, mi a középsőt, a Dobrasee-t néztük ki. Állítólag ez a legkevésbé forgalmas, már ami a turizmust illeti. A tó  területe 155 Ha , kb 8 km hosszú. A déli parton egy kevéssé forgalmas út halad, ha nem számítom azt a napi néhány üvöltő motorbiciklit, igazán nem zavaró. A kemping az északi parton van, a Dobra vár romja mellett, közvetlenül a vízparton. Szerencsésen találtunk sátorhelyet, vízhez közel, ahogy kell, és miközben tábort vertünk elkezdtük teleszedni a szemünket a látvánnyal. A kempingről még annyit, hogy nem az a tipikus osztrák létesítmény, amilyeneket eddig megismertünk. A wc-mosdó nem éppen makulátlanul tiszta, némi szagterhelés is tapasztalható, amúgy minden egy kissé omladozik- düledezik, szóval jó keleteurópai standard, úgyhogy az ember rögtön otthon érzi magát. Ezzel szemben olcsó, - 2 éjszakára, 4 személy, sátor,autó- valami 38 Eurót fizettem. Maga a tó egyszerűen pazar. Végig erdő szegélyezi, a part többnyire meredek, ezért aránylag kevés a kikötésre alkalmas hely, de azért mindenki talál magának egy alkalmas zugot.  A szombat tehát evezgetéssel, parton lazsálással telt. Este újra kemping, és aznap éjjel még aludni is tudtunk. Előző éjjel ugyanis csak szerettünk volna, mivel a szomszédaink - helyi focidrukkerek - merevre itták magukat, és éjfél után még üvöltottek, mint akit nyársra húztak. Reggel azért kedvesen érdeklődtek, hogy minden rendben volt- e. Nos ,szombaton már napközben annyira eláztak, hogy egy kis napszúrással kombinálva, estére már hangjuk sem volt, úgyhogy tényleg nyugodtan aludhattunk. Vasárnap egy kis kemping körüli evezgetés után összepakoltunk, és elindultunk, úgy, hogy még evezünk egyet a nagyobbik tavon, az Ottensteiner See-n . A tó hatalmas (pontos adataim nincsenek, még nem tudtam térképet szerezni ), zegzugos és gyönyörű. Tudni kell, hogy az egész környék természetvédelmi terület, a tóparton nincsenek települések, nyaralók utak, stb, csak turisztikai létesítmények. Így vasárnap, a tó keleti csücskében igazi majális hangulat uralkodik, a környéken aki él és mozog, az mind valami vízijárműre kap, és a tavon lebzsel. Sok a csónak (motorosok szigorúan kitiltva ) sok az ember, ennek ellenére, -Ausztriában megszokott módon - nincs szemét a parton. Én ebben a tekintetben megszállott vagyok, képes vagyok bekukucskálni a bokrok alá, hogy tetten érjem az osztrákokat, de hiába. Elvétve egy -egy elsodródott palack, vagy ilyesmi, de szándékos szemetelés kizárva. Hja, feleim, ha ez nálunk is így lehetne... A tömeg senkit ne riasszon, nyugati irányba szerintem egész nap magányosan evezhet az ember. Mi a Purzelkamp - on szálltunk vízre, Rastenstein helységben, (autóval le lehet menni a vízhez ), kieveztünk a tóra körülnézni, aztán irány haza. Utólag sajnálom, hogy a Sió - túra résztvevőivel nem találkoztam, de a Kamp se sárízű !