lukas -max klettersteig
2010/07/19 10:04:32 Küldte: sundy

Ujdonsült turatársammal eggyütt kerestünk valami jó másznivalót ahol még egyikünk se járt amikor szemembeötlött ez az utvonal.Judenburgtól délre 1800méterre kellett felmenni autóval majd ezután 2308 meg se állunk,ez mindkettőnknek és a barátnőmnek merthogy ő is velünk jött tetszett igy összehoztuk.

Péntek reggel indultunk keszthelyről misi otthonábol és röpke 4 és fél ora mulva állitottuk le az autót a turistahütte alatti parkolóban.Az ut eseménymentes volt szerencsére egyikünk se az a szotlan fajta igy végigdumáltuk.

Judenburgtól csak sejtettem hogy merre kell menni mert semmi biztos leirást gps-poziciot nem találtam a hüttéről de ami volt az szerencsére elégnek bizonyult.Ha valaki menni akar arra akkor Ossach-ot kell a térképen keresni vagy beütni a gps-be.Ha addig eljutottál végig a TÜPL feliratokat kell követni majd elérsz egy nagy bejárathoz ahol az igazat megvallva én már betojtam hogy eltévedtünk.Ami elém tárult arra egy csöppet sem számitottunk.Két kiskatona sepregetett a kocsi előtt mindenfelé lebensgefahr táblák,arra gondoltam hogy innen akkor visszamegyünk biztos elnéztem valamit,de aztán megérdeklődtük a hütte helyzetét és kiderült hogy tovább kell mennümk és hogy jó helyen vagyunk.Kb még három km lehetett felfelé egy keskeny betonuton és 1750m magasságában végre kiszállhatunk a vaskalitkábol.

Ami elénk tárult az káprázatos volt,bár ehhez a látványhoz még a parkolobol kellett sétálni kb öt percet.A hütte mellett egy tó vagyon majd kicsit fentebb még egy majd kicsit fentebb pedig a hegy amit másztunk magasodott fölénk mindent elboritott a zöld növényzet szoval meseszép volt.Többek között azért választottuk ezt az utat mert a beszállásig nem kellett oriási szinteket leküzdeni sem időben se utban ugyhogy kb fél ora séta után már a kezdőfal aljában álltunk.

Itt már durrogtatott a fal mert az e-s nehézségen kivül mindennel találkozhattunk de mivel egyikünk se ma kezdte igy nem volt probléma.Ezután sétálos és mászos részek váltakoztak nehézség szintjén C-D váltakozott.Kettő darab e-s rész volt a falban az egyik amire azt mondtam hogy nem biztos hogy menni fog de aztán átvergődtem rajta magam de szo szerint ám ,ez a rész egy d-s kezdet után  e-s áthajlás teljesen a hátad mögé kell nyulni a drotért majd ezen felhuzni magad miközben a lábaddal probálsz támaszt keresni.Nem volt egyszerű de mivel sokat nemtököltem vele igy sikerült.

A steig egyébként egy igazi élményfal több részre osztható a nehéz részek megkerülhetőek egyedül ami ellene szolhat de ez tulajdonnképp igaz minden sziklafalra hogy eső után az átlagosnál is jobban csuszik mert nem mészkő a szikla hanem valami más csillogo a márványhoz hasonlitó kőből van.Eléggé sziklás viszont emiatt nem annyira kitett.A teteje 2308-es csucs a steig végétől öt perc sétára található innen pedig a piros jelzésen lehet lejutni a völgybe a hüttéhez.Viszont mivel egy katonai terület szélén helyezkedik el igy figyelni kell hogy sehol se térjünk le a jelzett utrol.Nekünk öt óra alatt sikerült megmászni.A steig összes szintkülömbsége kb 500m.Leérve még elfogyasztottunk három méregdrága üditőt a hüttében majd kb fél hat magasságában magyarország felé vettük az irányt.Ujra egy nagyszerű steiget tudhatunk magunkénak és egy élményekkel teli nappal lettünk gazdagabbak .Bárkinek aki rendszeresen steigezik csak ajánlani tudom mert tényleg egy igazi élményfal.!!