Zemplén biciklivel
2010/08/10 20:16:59 Küldte: kornel

Üdvözöllek Benneteket "újoncként"!

Ez volt az első nyilvános bicikli túra szervezésem és ez az első próbálkozásom túrablog írására.

Felmerülhet a kérdés bennetek, hogy mi a motivációja egy nem éppen fiatalembernek egy ilyen túra szervezésére. ??

Az elmúlt 8-10 évben sokat túráztunk a Zemplénben gyalogosan és biciklivel is családi berkekben. Mindannyiszor megállapítottuk, hogy ez a vidék érintetlen, vadregényes és gyönyörű! A TT-s túrák alkalmával bárhol jártam és beszélgetésre került sor, a Zemplénnel kapcsolatos nézeteimet a túratársakkal megosztottam. A Börzsönyi vizes túrán Kennyvel beszélgettünk és Ő vetette fel, hogy szervezzek oda egy biciklitúrát. - Elengedtem a fülem mellett, de valahogy a szervezés kérdése mindig foglalkoztatott. Nézegettem a térképet, hogy hogyan, mi módon kellene, lehetne...... Aztán a Szelntléleki Szentivánéji találkozón ismét felmerült a Sierrával történt eszmecsere során, még közös szervezésről is beszéltünk. Érlelődött a gondolat bennem, aztán egy napon feltettem a kiírást, hogy augusztus 14-én bicajtúra. Kaptam egy üzenetet Kennytől. hogy mivel lekötött programjuk van, ha lehet, tegyem át 7.-ére. Pont az ötletadónak mondtam volna nemet?!

Ezek után egyre az "idokepet" lestem, hogy mi várható! Mivel vonattal csak én érkeztem volna Hidasnémetibe, ezért az indulás kiinduló pontját egy személyesebb helyre, Göncruszka Fő út 125-re tettem át (családunk pihenőhelyére). A pénteki vihar, egy pillanatra kétséget ébresztett bennem, de nem csak bennem, mert Gábor is küldte az sms-t, hogy esőben is lesz-e túra? Azonnal hívtam, és egyértelműsítettem, hogy lesz!!

Szombaton 8.30 és 900 között befutott mindenki, mégpedig:

Budapestről: Kenny, Odett, Bea, Misi, Rob, Egypisti, Karesz, Loach, Csaba, András, Laja és Gábor

Sárospatakról: István és Mesi; Egerből: Zsuzsa és B Csaba. Füzéren csatlakozott hozzánk Sátoraljaújhelyből Misi8.  Hát ennyien vágtunk neki a túrának

Göncruszkától az út Göncön át folyamatosan, sunyin emelkedett, aztán egy zuhanás - Telkibánya kocsma: pihenő! A csapatból négyen az Ozsva patak völgyén keresztül külön úton indultak, velük Füzéren találkoztunk. A maradók "kényelmes tempóban megmászták" a Telkibánya végén lévő emelkedőt, és utána tekerés nélkül ereszkedtünk le Bózsvára. Az Etelka tava partján kicsit beszélgettünk az ottani legendákról, mesékről és a valóságról. Aztán tovább - Nyíri, Füzérkomlós felé. Egy jobbos és egy balos kanyarral rátértünk a füzéri vár felé vezető útra. Az út folyamatosan emelkedett, hol kisebb, de inkább nagyobb emelkedőket kellett leküzdenünk. Füzér táblánál bevártunk mindenkit, aztán hajrá - irány a vár alatti parkoló, ahová kis csoportokban kissé megfáradva értünk fel. Rövid pihenő és energia felvétel után gyalogosan bevettük a füzéri várat!      A várból gyönyörködtünk a csodálatos panorámában, megpihentünk, ismerkedtünk a vár történetével.

Repült az idő - indulni kellett, le a parkolóba,  fel a biciklire, le a faluba egy jó fröccsre közkívánatra! Nem volt szerencsénk a kiszolgálással, így 15 perc várakozás után hajrá Hollóháza!

Ja, el is felejtettem, hogy Bea biciklije rövid, de tartalmas javításon esett át egy 8-as miatt.

Hollóházán aztán fagyi, limonádé és 10 laza nagyfröccs várt bennünket. Pihenés, felfrissülés után megcéloztuk Kékedet, de ahhoz Zemplén egyik leghosszabb emelkedőjét kellett legyűrnünk.

Kékeden a bezárt kocsma kerthelyiségében mindenkit bevártunk, de sajnos "az éneklő kutya" előadása elmaradt. Innen már célegyenesben voltunk, irány Abaújvár, Zsujta. Elkeserítő volt látni Zsujtán az egyetlen élelmiszerboltot bezárva, üresen.

A hidasnémetii elágazásnál mégegyszer összeverődtünk, aztán irány a kiindulópont: Göncruszka.

A házban sajnos nem találtam fröccsnek való száraz fehérbort, így a csapatnak be kellett érnie jóféle göncruszkai sárgabarack nedűvel, azaz pálinkával. Megérdemeltük!!

A koccingatás, beszélgetés után 19 óra körül szedelőzködés, pakolás, búcsúzkodás - irány hazafelé!

A száraz tények:

75 km, a magasságról megoszlanak a vélemények, szerintem 1000 m felett

Örülök, hogy ennyien eljöttetek és ennyi nagyszerű emberrel bicajoztam együtt! KÖSZÖNÖM!

Ígérem, hogy lesz folytatás.

És van még egy nagy nyertes, a ZEMPLÉN! mert kicsit megismertétek, ízelítőt kaptatok szépségéből és remélem jó hírét viszitek.

További szép túrákat, Sziasztok

Kornél

Címkék: Körtúra Göncruszka-Telkibánya-Füzér-Hollóháza-Göncruszka

BirBa
2010/08/12 16:58:58

Élvezetes olvasmány!

Viane
2010/08/11 20:37:30

Ezt a gurulós dolgot még meggondolom, de mindenképpen kedvet csináltál hozzá.

Addig is, a hétvégén megnézzük újra nagyzsákkal gyalogosan a terepet...:)

Gratulálok a résztvevőknek, de legfőképp a SZERVEZŐnek!

dcr8
2010/08/11 12:37:11

Igen. Szerintem is nagy kincsre leltetek Zemplénben. Vannak még ilyen felfedezetlen, nem sztárolt helyek, mint az Ormánság, Mohács környéke, a Kiskunság, ahol lakom. Továbbá Csongrád és környéke, amihez közel van Ópusztaszer, Tőserdő. Makón tizen éve volt kerékpáros találkozó... stb.

Sierra
2010/08/10 20:41:39

Kornél!

Nincs mit szégyenkezned semmiképpen sem, sem úgy, mint első általad szervezett túrát tekintve, sem úgy, mint első megírt blogot tekintve. Sőt! Nekem nagyon tetszett! Gratulálok! Jövőre - ha csak a rozsda addig meg nem eszi a bringámat - mindenképpen tekerünk egyet közösen is.