Túra Huszárokelőpusztára
2010/08/11 22:50:24 Küldte: Amadeus

2010.augusztus 7. Túra Huszárokelőpusztára

Hotel Szépalmapuszta - Szépalmapuszta arborétum - Esztergályos árok - Kőris-hegy - Márvány-árok - Répás-árok - Huszárokelőpuszta - Nyírmegyi út - Levélkuti-árok - Szépalma Hotel  / 20 Km /

Ez lett volna a terv, de a helyzet adta dolgok miatt módosult némileg.

9-kor találkoztunk a Hotel Szépalma parkolójában. Felhőszitálás fogadott minket. A hegy tetejét is bevonta a köd, a felhő. Mintha csak az Alpokban lettünk volna. Hiába, csak 709 m a Kőris-hegy.

Tartottunk egy kis rögtönzött vetélkedőt, majd megnéztük az arborétumot nagy hamarjában. Főleg a mamutfenyőt szerettem volna megmutatni a csapatnak. Nagy élmény volt! Simogatóan puha a kérge! Egy fának sincs ilyen kérge.

Tovább indultunk fel a Kőris-hegyre. Nem győztük csodálni az őszi hangulatot árasztó felhős, ködös hegyet.

Közben találkoztunk egy igazi Csihuval is! Majd meglepet bennünket az, ami a hegy aljában fogadott. Sár, magas alj növényzet. Végül is, nekivágtunk a zöld keresztnek, a Levélkúti-árokban. És járható volt! Ugyan is, a vizes föld nem süllyedt! Egy adott magasság felett aztán elmaradt a magas aljnövényzet.

Annyira érdekes volt ez a vizes erdő! Valószínű, hogy az éjjel, de még hajnalban is eshetett.

Kőris-hegyen nagy volt a forgalom. Felértünkkor is, volt egy csapat, majd váltotta őket egy másik csapat.

A hegyen köd fogadott minket, tiszta őszi hangulat, vagy, mintha az Apokban lettünk volna. A levegőben, mint a füst, szállt a köd.

Ebédszünet után elindultunk, hogy leereszkedjünk a Márvány-árokban, Huszárokelőpusztára. Fantasztikus, vadregényes, vihar és eső utáni állapot fogadott minket. Többit a képek meséljék el. Tán még annyit, hogy Zsuzsa talált egy kiskosarat. Úgy nézett ki vele, mint a Piroska az erdőn! És, hogy örült neki!

Rosszkert- árok oldalágazásánál belecsatlakoztunk a Répás-árokba. Már a végefele jártunk, amikor friss erdei útépítésbe értünk bele. Nagyon süllyedt a fellazított völgy alja, meg az időnk is nagyon eltelt. Így nem mentünk ki Huszárokelőre, hanem felkaptattunk a meredélyen a Nyírmegyi útra. A jó minőségű murvás út helyet sárfolyamos út fogadott minket. A mostani viharos időszakok nyoma jól látszódik. Közben gombát is szedegettünk. Fényképező apparátus csak nálam volt, egy SonnyEricson K 530i tipusú mobiltelefon,

2 Mpixeles kamerájával. A kiscsapat egy része már kezdett fáradni. A Nyírmegyi út vissza felvitt bennünket a gerincre, ahol a turistautak futottak. Leereszkedhettünk volna egyenesen a gerinc túloldalára, de tartottam, hogy belefutunk vizes aljnövényzet széles sávjába. Így a megszokott utat választottam, mellyel meghosszabbodott a túránk. Kriszti nagyon elfáradt.

20 órára értünk be Szépalmára. Ekkor már a fáradtak is széles mosollyal voltak. Csak ne felejtettem volna el fényképezni még tovább! Hosszabb lett az út. Volt az olyan 25 km is. De legalább karítottunk jó szeletet a vadregényes Északi-Bakonyból! És, nem áztunk el! Jó, Erikának a cipője megadta magát. De más nem.

A fényképeket az indafoto.hu-ra tettem fel!

A legközelebbi túra szeptember elején lesz. Talán már a Palotai-Bakonyban.