Paradicsom túrái
2010/08/26 15:23:25 Küldte: Paradicsom

A hétvégén a Bükkben jártam. Nem voltak hathalmas túrák, light-osra vettük a figurát, mert a Bükkben az első út mindig a Garadna-völgyi pisztrángosba vezet, ami nincs túl messze Lillafüredtől. Egy kevesebb, mint 5 kilométeres séta (egy irányba ennyi), szinte teljesen sík. Az elején a Hámori tó mellett sétál az ember, még a városi, körömcipős népekkel együtt, aztán keskenyedik az út. Izgalom nincs benne, a séta egy részén a kisvasút sínjei között kell haladni. Az emberk az hajtja, hogy jó levegőn, szép környezetben van, és hamarosan pisztrángot ehet.

Aranypisztrángot ettem, sütve, négy fűszerbe forgatva, fokhagymás mártással, vegyes savanyúsággal, sültkrumplival. A pisztrángosban rengetegen voltak, hiszen hosszú hétvége volt és jó idő.

A visszaút Lillafüred felé már sokkal rövidebbnek tűnt. Alig éreztem fáradtságot, ezért azt javasoltam túratársamnak, menjünk még fel a szeletabarlanghoz, úgyis olyan régen jártunk már arra. Ez már edzett egy kicsit, de - és ezt szégyenkezve írom le - elvétettük a turistajelet, és bár jót sétáltunk, a barlangot nem találtuk meg :)

Az autusztus 20-ai hosszú hétvégén a miskolci túra- és sportkalandjaimhoz tartozik még egy futás a Tampere városrészben és a kilátó környékén - ami azért volt izgalmas számomra, mert általában síkon futok, ezért az első tíz percben azt gondoltam, ez nem fog menni, de aztán mégis belerázódtam -, és egy séta Tapolcáról Komlóstetőre. Elképedve ismertem fel a térképre nézve, hogy a városnak ez a két része mennyire közel van egymáshoz, csak hát az ilyen közelségek egy hegyes-völgyes vidéken nem mindig tűnnek fel, mert az ember közutakban, és nem távolságokban gondolkodik. Tapolca és Komlóstető a legrövidebb úton 4 kilométerre van egymástól - Tapolcáról az Iglói úton, a kőbánya felé kell kijönni -, de több túravariáció is létezik, kinek mennyi ideje van. Nekem nem volt túl sok, mert délután már mentem vissza a fővárosba :(.

Címkék: Bükki Séták

Paradicsom
2011/01/23 12:39:38

@CaptainSebi - a Garadna-völgyében lévő pisztrángosba én is gyakran ellátogatok, mert imádom. "Házi" pisztrángot még nem vettem arrafelé. De majd egyszer kipróbálom.

CaptainSebi
2011/01/20 23:08:46

Hasonló "túrát" mi is tettünk a Szalajka-völgyben, ráadásul kisvonattal mentünk fel a körömcipősökkel együtt. De lefele nekik volt szerencséjük, mert a magassarkú nem csúszott a mély hóban.

Lent a parkolónál ettünk hasonfekve grillezett pisztrángot, ami igen finomra sikeredett.

Néhány fára ki van írva, hogy a telefonszámot felhívva vehetünk füstölt pisztrángot. Ezt mindenkinek ajánlom, egyrész mert a gyerekek nagyon szeretik a vákumfóliázott halat nyomkodni (főleg a szemét), másrészt ízletes és tápláló.

Jó túrákat kívánok

Paradicsom
2010/08/30 10:11:09

@megyula: a túra valóban jó volt, kellemes, lazító, nem megerőltető. Ilyen is kell.

@dcr8: igazad van, megfontolom a dolgot. Gondoltam rá, de valóban kicsit szerénytelennek tűnt, ezért vetettem el :)

dcr8
2010/08/27 22:56:14

Én a "Paradicsomi túrák" címet sem tartanám rossznak. Talán nem szerény, de jó hangulata lenne.