Gyílkos pálya :)
2010/09/25 20:46:27 Küldte: easybiker

Már megint kerékpárversenyről írok, de valahol van aktualitása, mivel három túratárs tag is részt vett egy csapatban a komoly küzdelemben! :)

Még a nyár folyamán kérdezte meg Yanoo, hogy nincs e kedvem csatlakozni a csapatába a 24 órás MTB váltóversenyre. Ekkora kalandot nem hagyhatok ki, ezért azonnal igent montam! Amúgy is szoktam versenyezni, de ilyenben még nem volt részem, mert sosem tudtam összeszedni rá elég embert. így csak terv maradt. Telt múlt az idő, és sajnos az egyik csapattag egy edzés alkalmával eltőrte a vállát, ezért ő már nem tudott jönni. Már úgy tünt hogy csak öt fő lesz, aki versenybe száll, de jött az ötletem megkérdezem Imi83-t! Hát őt sem kellett sokáig győzködnöm, így aztán végre teljes lett a létszám a megmérettetésre!

A verseny Szept 18-19,-én került lebonyolításra Csillebércen, az egykori úttörő táborban. Az ezt megelőző héten végig esős időjárás volt, így aggódtam a pálya állapota miatt. Ugyanakkor reménykedtem hogy talán szerencsénk lesz.

Eljött a nagy nap, szombat reggel, és esős napra ébredtem. Bízakodtam, talán Csillebércen nem esik, ugyanis rossz előérzetem támadt. Yanoo, a csapattársakkal megérkezett  az otthonomhoz a csapatbusszal pontban 8 kor. Gyors bepakolás  után megcéloztuk Budapestet. Útunk során végig esett az eső egészen Budaőrs magasságáig, ahol már éppen csak szemerkélt, talán van remény konstatáltam.  Elég sokat kint leszünk a szabadban, nem kellemes így bringázni. Sikerült megtalálnunk a táborhoz vezető legrövidebb útvonalat. Mikor megérkeztünk letáboroztunk, előkerültek a bringák, a  pavilon, és a  sátor, majd elmentünk a versenyközpontba a rajtcsomagot átvenni. Felraktuk a rajtszámokat, és elindultunk  bejárni a pályát. Az első harmadán viszonylag jól haladtunk, bár csúszós volt, egy jobbra fordító kanyar után bekövetkezett az amitől tartottam. A mély rétegyű agyagos sártól pillanatok alatt eltömödött a kerék, és be is szorult.  Ez a fazekasok álma!!! Tiszta agyag, de mi bringázni jöttünk nem pedig korongozni. Fél pályát végig szenvedve jutottunk a versenyközpont közelébe, ahol megszakítottuk a pályabejárást. Esélyünk sem volt végig menni, a  4km-es útvonalon. Bringamosás következett, és a közben a  kisütő nap erejében reménykedtünk, hátha szárad a pálya, és járható lesz. Eljött a 12 óra, és dudaszó jelezte a rajtot. Yanoo kezdte a küzdelmet, feszülten vártuk a fejleményeket, milyen a terep, lehet e tekerni. Eredeti tervünket felhagyva, tekintettel a körülményekre, két körös váltás lett a csapat taktika. A váltást követően kiderült, hogy már lehet tekerni, de csúszik és nagyon fogja a kereket, így szokszoros erőfeszítésbe kerül egyáltalán a haladás. Vegas, Gabesz, Pubi, Imi83, végül Easybiker kövertkezett a sorban.Elöttem mindenki erős köröket ment, de hiányzott az otthon hagyott sárgumi, amivel jobb köridőket mehetünk  volna, Így sokat csúszkáltunk. Mire én sorra kerültem  a pálya szikkadt annyit hogy sikerült egy erős kört mennem, és a következő sem maradt el nagyon az előzőtől! Végigcsináltunk még három ilyen szériát, és kezdett esteledni. A Világítás szereléssel bajlódtam a bringámnál, készülve az éjszakára, mikor elkezdett szemerkélni az eső! Ez bizony baj, sejtettem hogy kemény éjszakának nézünk elébe! Kicsit sem hiányzott az eső, pokolian nehéz volt haladni a pályán. A váltózónában vártam pubi érkezését, feszülten várva a váltást. Végre elrajtoltam és az erdőbe érve a három lámpa fényénél is csak tapogatózva haladtam, gyakorlatilag gyorsabb voltam mint amit a világításom megengedett volna. Hevesen táncolt a bringám alattam nem láttam az ídeális nyomvonalat, csak a pálya szallagozást. Lidérces volt az egész, de küzdenem kellett. ilyen körülmények között is előzgettem párat, és tapostam a pedált hogy minnél előbb vége legyen. Egyik kanyarban estem is az egyre sikosodó pályán, szerencsésen megúszva a dolgot. Azon izgultam ne szakadjon le az ég, mert már a szemerkélő eső is korcsolyapályát csinált az erdőből. A célban Yanoo váltott, és folytatódtak a szokásos sorrendben tőrténő körözések és váltások, kíméletlen küzdelemmel párosítva. Mire Imi83 következett sajnos leszakadt az ég! Este 22 óra elmúlt már, és Imi sziluetje eltünt az erdőben, ment egy kőrt és jött a következő. Közben egyre rosszabb hírek érkeztek a pályáról. Vártuk Imit, de nem jött a számított időben, sejtettük hogy nagy lehet a baj. Egyszer csak megpillantottuk az erdőből érkező versenysőket, akik vonszolják a sártol megszorult 30kg-ra hízott bringáikat. Letőrt váltók jelezték, hogy bizony ez nem tréfa. Egyszer megpillantottuk Imit amint elgyötört arcal megérkezett. Gyorsan a mérő chip átkerült Pubi lábára és ő is eltünt az esőfüggőny mögött. Egy pokoli kört ment, küzdve a sárral, közben mi Imi bringáját szemlélve elhatároztuk, hogy csak körönként váltunk ezután és gyalog  futva teljesítjük a 4km pályat, csak a pár rövid aszfaltos részeken ülünk fel rá, akkor nem szorul be a kerék. Pubi beérkezésekor leváltottam, elrajtoltam, és a pálya egynegyedéig tudtam tekerni, mert egy kicsit köves volt az a rész. a  sötétben nem láttam hol vált a pálya igazán sarassá, így kerék szorulás lett a jutalmam. kézzel kapartam le a sárcsomókat és a bringa a vállamra került. Futottam ahogy tudtam, és ekkor érerztem hogy bizony nagyon nehéz a bringám a felgyülemlett masszától. Embertelen küzdelem következett, nyomta a vállam a bringa csúszkorált a cipőm, minden erőfeszítésem fájdalmassá változott. Az éjfél a pályán talált közben, és láttam a félidőt jelző tüzijátékot. Nem állhattam meg nézelődni, bringám szét verte az oldalam futás közben, és már csak a csapatszellem vitt tovább már szinte önkívületi állapotban. Beérkezve Vegas jött, majd Yanoo! Ők is végig küzdötték a körüket, és az akciónkkal két helyezést léptünk elő a tabellán. Hurrá! Bejött a taktika! A pálya olyanná vált hogy nem volt értelme folytatni. Közben Gabesz várt az indulásra, de beláttuk semmi értelme kiküldeni. Lemostuk a bringáinkat és elmentünk enni egy forró levest, és  aludni egy pár órát, hátha javul a helyzet. Mert akkor újra pályára megyünk. Reggel négykor kinéztünk és csak a csatatér volt, mindenütt sárcsomók az aszfalton, sehol egy versenyző a pályán. Az eső változatlanul esett, így aztán úgy  fél nyolckor a versenybírók, a verseny történetében elösször, lezárták a versenyt az ötórás erdeményekkel. Nagy megkönnyebbülés volt ez, mert már készültünk az újabb gyötrelmes gyaloglásra a pályán. Nem akartuk feladni, mert törölték volna az erdményünket.

Végül a 13. helyen ért célba a csapat, megjavítva saját tavalyi eredményét, ilyen katasztrófális pályaviszonyok mellett is!!!Feljöttünk az erős középmezőnybe!

Végezetül egy érdekes és vicces dologgal zárnám a beszámolómat!

A csapatunk neve: GYSEV-Bringa

GY-Gyalog, S-Sokkal, E-Előrébb, V-Vónánk!

A verseny végeztével az eredményjelző táblára nézve, hirtelen felindulásból megjegyeztem Yanoo csapatkapitánynak, a végső eredményünket látva:

Hát gyalog tényleg sokkal előrébb voltunk!!! Ugyanis csapatunk, a legtöbb helyezést, pont a gyaloglós köreinkel ugrotta előre!!!Úgy bejött a taktika!

Hajrá GYSEV-Bringa!!! Szép Volt Fiúk!!!

Íme pár kép, ami visszadja a verseny hangulatát és nehézségeit:

Címkék: Easybiker Kalandjai

easybiker
2010/09/26 19:55:03

dcr8 írta:

Lehet, hogy mégis fazekasnak kellett volna menni?

Nem tudom, mert  mi bringázni mentünk, és amúgy sem értek hozzá, azt meghagyom a fazekasoknak!!! Ami talán jó az egészben, hogy a verseny óta már észre sem veszem ha esik az eső. Persze ez nem az első esős futamom, csak azokat 3 óra alatt le szoktam tudni. Sokat emel az ilyen az ember inger küszöbén!

dcr8
2010/09/26 01:06:32

Lehet, hogy mégis fazekasnak kellett volna menni?