Bükki séta
2010/10/01 12:58:10 Küldte: solyomszem

Hosszú kihagyás után eljött ez a nap is.

Rátaláltam a Túratárs oldalára, és ennek hatására többé nem tudtam nyugodni. Állandóan az járt az eszembe, hogy vár rám a Bükk hegység.

Az egyik kedves ismerősömnek elmondtam mi jár a fejemben, hogy menni akarok túrázni. Amire nem számítottam,- Ő rögtön megkérdezte- és mikor? Legalább 10 éve azon gondolkodott kivel járhatna el kirándulni? Ez még jobban felfűtött, és rá két napra már az erdőt jártuk. Mivel neki is nagyon megtetszett a természet vonzereje, megalapítottam / A Bükk reánk vár / csoportunkat.

Kiírtam az első kirándulásunkat szeptember 25-re, amin 4-en vettünk részt.

Az útvonalunk: Lillafüred-Szent István tető- Savós-völgy-Hámori tó-Lillafüredi vízesés.
Ez egy kirándulásszerű túra volt.

Mivel még nem találkoztunk, nagy várakozással indultunk a találkozóhelyünkre az 5-ös busz végállomásához. Mind a ketten időben kedvesen jelentek meg. A találkozásunk úgy zajlott mintha előtte való nap váltunk volna el egymástól.

A busz hamar kiért Lillafüredre, a Szent István barlangnál szálltunk le, innen kezdődött a sétánk.

Enyhén emelkedő erdészeti úton haladtunk fölfelé. Az út jobb oldalán szépen gyűrt agyagpala- és mészkőrétegeket láttunk. Továbbra is enyhén emelkedett az utunk és a vesszős völgy oldalába érkeztünk. Innen a Szinva völgy és a Fehér-kő látványában gyönyörködhettünk. Följebb szép mészkedvelő tölgyes alatt sétáltunk fokozatosan fölfelé.

Fölértünk a Szent István lápa tetejére, ahol jobbra fordultunk és Észak felé haladtunk tovább. Balról fenyők között lévő töbörsor egyik tagjában nyílik az István-lápai-zsomboly, amely 260 m-es mélységével a Vecsem-bükki-zsomboly mellett az ország legmélyebb barlangja. (Kár, hogy jelenleg le van zárva)

Innen tovább haladva kényelmes sétával értünk el az István kilátó porfirit szikláira. Mivel kissé párás volt a levegő, alattunk a Palota-szálló tornyát,- Hámoron át egészen a Molnár szikláig - a Szinva völgyét láttuk.

Visszatértünk a szállítóútra, és lefelé haladtunk tovább, közben az egyik túratársunk gombászásra adta a fejét. Benne gyönyörködtünk ahogy a hegyoldalban különböző tornamutatványokkal érte el a gombákat. De sikerélménye volt.

Leértünk a Lillafüred- Jávorkúti műútra pár száz méter után elértük a savós völgyi túrista utat, és ezen haladtunk meredeken lefelé. Láttuk a savósi hasadék barlangot, Utána hamarosan leértünk a Hámori tó felső végéhez ahol már sajnos a civilizáció nyomaival találkoztunk.

(Eldobott sörös dobozok, ivóleves flakonok, autógumik a vízben, a tóparti kerítés kidöntve).

Nagyon sok fa a tó vizében ezek sajnos tövestől a sok esőzés hatására dőltek a vízbe.

Megnéztük a Palotaszállót, esküvői fényképezést is láttunk. A kisvonattal is találkoztunk.

Ezután lementünk a vízeséshez, gyönyörködtünk a Szeleta barlang látványában, alatta a sziklamászók gyakoroltak. Odáig lesétáltunk és a sziklák alatti buszmegállónál végetért a kirándulásunk.

Én nagyon jól éreztem magam, úgy éreztem, hogy a többiek se bánták meg, hogy eljöttek.

Köszönöm ezt a szép napot Ballagemáriának aki Recskről csatlakozott hozzánk, Mcévá-nak és lipityókának, hogy jelenlétükkel megszépítették a napomat.

Címkék: Barlang Bükk Hámori-tó Kilátó

Ballagemaria
2011/10/22 08:04:50

Kedves Sólyomszem!

Én is nagyon jól éreztem magam és örülök, hogy megosztottad ezt a szép és tartalmas kirándulást másokkal is.Jó lenne újból együtt kirándulni!

Örömömre én mostanában nagyon elfoglalt vagyok, unokám született, és időm maradék részét velük töltöm.Azért reménykedem, hogy még lesz alkalom együtt túraznunk a jövőben!

Sok szeretettel: Ballagemaria

lipityoka
2010/10/10 12:49:09

Nagyon jó ez a blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ebben minden benne van ami velünk történt.

Nagyon szinvonalasan írtál rólunk.

Már nagyon várom, hogy kedden merre visz majd a Túratársam.

További szép napot. Kedden reggel 8-kor találkozunk....................Lipityoka

solyomszem
2010/10/03 11:36:20

Köszönöm szépen a hozzászólásodat kedves Edit.

Üdv Sanyibá!

nemZsuzsi
2010/10/02 23:07:48

Nagyon tetszett a túraleírásod! Pláne, hogy én is ismerem a helyeket, mivel 10 percre lakom a Bükktől. Április elején (azt hiszem 4-e) mindig járunk szemetet szedni Lillára, a Lillafüredért Alapítvány szervezi, én a Neptun búvárklub képviseletében (persze csak szárazon, vagy épp vizibiciklivel), a búvárok meg a víz alatt tisztítanak. Jövőre gyertek, az is jó buli. Olyankor körbejárjuk a tavat szárazon és vízen, elég szomorú egyébként, de nagyon sok zsák megtelik érdekes dolgokkal.

Sok-sok hangulatos túrát kívánok! Edit

solyomszem
2010/10/01 20:39:05

Köszönöm a hozzászólásodat megyula.

Igazad van már szemetes zsákkal kell járni kirándulni, csak az a baj, hogy én már sok helyen találtam eldobott akkumulátort, autógumit, sőt még azt el is felejtettem, hogy a lezárt barlangtól nem messze egy elhagyott terepjárót is találtunk. Ezeket sajnos nem lehet szemetes zsákba rakni.

A másik a Hámori-tó felső része előtt a garadna patak tele van hordalékkal és szeméttel.

Remélem egyszer eljön az az idő, hogy rájönnek az emberek, ha szemetelek mi marad az utánunk jövő nemzedékre?