Őszi Balatonfelvidék-hegyikerékpáron
2010/10/18 12:20:51 Küldte: easybiker

Egész héten idegeskedtem a várható időjárás miatt. A meteorológiai előrejelzés csapadékos időjárást ígért. Nem túl jó kilátásaim voltak, a túra lebonyolításához. De hát a remény bennem élt, talán ismét szerencsém lesz mint már annyiszor ebben az évben. Eljött a vasárnap hajnal, és akkor derült csillagos égboltra lettem figyelmes a tetőtéri ablakon keresztűl. Egyből jobb kedvem lett és neki láttam a készülődésnek. Gyors telefonváltással lebeszéltem, hogy a túrát megtartom az előzetesen meghírdetett tervek szerint. Úgy alakult, hogy a túra Balatonfüredi találkozóját vasúton közelítem meg. Székesfehérváron a vasútállomáson találkoztam Warhorse-al, aztán elszaladtunk némi élelem beszerzésére a közeli kisboltba. Visszatérve az álomásra megváltottam a jegyemet és vártuk a vonat érkezését. Na azt várhattam! Jött is 45 perc késéssel! Na szép! Pont a túravezető késik el a túráról! Hihetetlenül dühös voltam, ugyanakkor pánik hangulat urarkodott rajtam, miként érünk a helyszínre. Szinte  alig láttam a méregtől. Nagy nehezen befutott a vonat így elindulhattunk. Valamicskét kárpótolt bennünket, hogy a vonaton jó helyünk volt, fűtött kocsiban utazhattunk. Szükség is volt rá a reggeli hűvosben történő bicajozás után.

Akkor nyugodtam meg mikor a vonatról megpillantottam a párás Balatont. Tudtam hogy már közeledünk úticélunkhoz. Az már látszott hogy csúnyán elkésünk, ezért ismét telefonáltam:

-Várjatok, megyünk, sajnos késünk!

Elsőként Yanoo érkezett meg, és kicsit megnyugtatott a tény hogy Imi83 is késik, igy nem történt akkora nagy baj. Balatonfüredre érve, megkerestük Warhorse-al a többieket. Ekkor már végre együtt volt a csapat. Nagyon örültem hogy mindenki eljött, aki jelezte.

Kicsit párás, felhős, hűvös idő fogadott minket, de ez már nem állíthatta meg az 5 fős karavánunkat. Kigördültünk az állomás elötti térről, hogy megkezdjük az első hegycsúcs leküzdését. Tamás-hegy meredek utcáin egyre lassultunk felfelé, és éreztük bizony nincs is annyira hideg. Sorban kerültek le a ruhák, kabátok. Az erdő peremét elérve jött a bringa tologatás. Meredek köves ösvényen haladtunk, útunkat cserszömörce bokrok szegélyezték, amik már gyönyörű piros, sárga, öszi ruhába öltöztek. Jól látható volt a hegyoldalról a párás Balaton, és a Tihanyi-félsziget is. Felérve a Jókai kilátóhoz, pihentünk egy kicsit, körülnéztünk a toronyból. Bizony jól is esett, mert elég meredek út vezetett felfelé, de a látvány miatt kár lett volna ezt kihagyni. A kék jelzésen folytattuk utunkat, itt már bicajon ülve végre. Egyre sziklásabb lett az útvonal, míg a kömezőre értünk. Elég technikás az útvonal, komoly egyensülyozás árán lehet bicajon maradni, de ez látszólag egy túratársat sem zavart. Mindenki élvezte nagyon. Ami meglepő, még Gyongyosver is megoldotta trekking bicajával!Szerintem szép teljesitmény! Elhagyva a kömezőt, megkezdődőtt az egynyomsávos ereszkedés, a Koloska-völgy bejáratáig ami további izgalmakat tartogatott. Innét  Balatonarácsra gurulva elbúcsúzva az erdőtől, főúton vettük támadásba a Csopaki Csákány hegyet. A többiek nem sejtették még ekkor hogy újabb kemény hegymenet következik bringa tolással. Páran biztosan kihagyták volna ezt, de én nem szóltam galád módon, mert ott is van egy kilátó torony amiről remek a kilátás a környékre! A hegy lábánál még aszfaltos emelkedőn kinlódtunk, de mikor a kanyarba értünk az erdei ösvény lépcsősorral kezdődőtt, jelezve ez bizony még nehezebb lesz, mint az előző hegyen tapasztalt út. (Mazohisták nagy előnyben!) Kis csapatunk szenvedve kanyargot a fenyves erdei úton, amin kersztbe dölt fenyőfák gátolták a haladásunkat! Megjegyeztem: -Akkor gyúrjunk  vazze!

Fatörzsön bringa átemelgetéssel átmozgatva feljőtestőünket is, haladtunk a csúcs felé. A hegy tetejénél már ismét bicajra tudtunk ülni mert ott már nem volt annyira meredek az út. Kétszáz méter kerekezés után elértük a kilátót. Pihenőt tartottunk, fotóztunk ettünk. A torony lábától egy keskeny vadcsapás indult meredeken lefelé.

Warhorse megkérdezte:

-Ha arra mennénk, akkor arra felé mi lenne?

-Mehetünk arra is, de az inkább kross over lenne!-válaszoltam

-Szerintem meg Game Over!-válaszolta Yanoo!

Na ezen jót derültünk, aztán folytattuk az útunkat tovább a hegy másik oldalán egy igen élvezetes lejtőzéssel. Eleinte nagyon kanyargós erdei ösvényen száguldoztunk a fák között, majd kiérve az erdőből, szőllősorok váltva fel azt, aszfalt úton száguldottunk 60km/h felett Paloznak központjáig.Innét a főúton Lovasra gurultunk. Itt fordult elő az a fejezet, amikor a túravezető eltévedt miközben a Malom-völgybe vezető utcát kereste. Szépen bevezettem a csapatunkat egy utcába, de mikor láttam másik jelzés van az oszlopon visszafordulást vezényeltem. Két utcával a templom mellett támadtunk ismét, mikor egy elágazáshoz érve tudatosult bennem az elöbb is ide érkeztünk volna. Az egyik ház keritésénél srások ültek, és minket meglátva kiabálni kezdtek:

-Arra mentek a többiek!

Valószinüleg az imént is minket láttak! Bizonyára segítő szándékkal tették, de én jót derültem a helyzeten!

Végre a helyes irányon haladtunk a völgybe. Itt ismét eltévedtünk mivel, a terület gazdát cserélt és a Magánterület! feliratú tábla megtévesztett. Találtuk egy erdei ösvényt, de 100m ütán vége lett, egy keritésben végzödött Hurrá! Akkor ismét vissza! A réten a karámok között átkerekezve megtaláltuk az eredetileg keresett S jelzésű útvonalat. Innét simán haladtunk, és patak, és sár átkelések közben a Királykút-vőlgybe értünk. Jól járható volt az út, hegyibringásokkal találkoztunk akik szembe jöttek, barátságosan köszöntek.. Super! jó nyomon járunk! jegyeztem meg.

A völgyből egy tisztásra érve a Királykút-forráshoz értünk. Itt is ejtőztünk egy picit, megycsodálva a kristálytiszta forrás vízet. Innét a P jelzésen haladtunk tovább egy jól járható fenyveserdőn keresztűl, hogy az őskori festékbánya felé haladva, a zöld jelzésen folytatva útunkat A Felső-erdőbe. Ettől a résztől tartottam, mert itt mindig vendégmarasztaló, sártenger szokott uralkodni. Nagyon meglepődtem, mikor odaértünk. Az erdészet lemúrvázta az útat, szinte autópálya minőségü, sármentes nyomvonalon tudtunk száguldani. Kicsit sem bántam hogy a dagonya elmaradt. Erről az útról a P+ jelzésre fordultunk. Itt az út feléig jól ment minden, míg be nem tértünk a "Hosimin" ösvényre. Kidölt fenyöfák, tüskés cserjék álták útunkat. Ismét bringaával súlyzóztunk, mig el nem értükn egy lejtős szakaszhoz. Na innét úgy zuhantunk be a Koloska-völgybe. Tartottunk egy kis pihenőt, és mivel a sötétedéstől félve, megbeszéltük hogy útvonalat változtatunk. Felnézünk még a Recsek-hegyre, ami a legmagasabb pont a környéken és visszagurulunk Balatonfüredre. A hegyre vezető út kemény volt mint mindig, a végén egy kiadós bringa cipeléssel. Jó volt szuszanni egyet, és körülnézni a kilátóról.

Elindultunk le a meredek hegyről, és úgy döntöttem megpróbálok bicajon ülve leereszkedni. Szinte a bringám hátsókerekére ültem markolva a féket, miközben gyakran az elsőkerekemen gurultam lefelé. Ököl nagységú kövek táncoltak ki a kerék alol.

-JUHÚHÚHÚÚÚÚÚÚ!

Két hetes adrenalim adagomat gyüjtöttemm be 150 m alatt!!! Még mindig nem bírom lemaszatolni a mosolyt az arcomról! Úgy láttam Druszám is követte nem éppen veszélytelen példámat, a többiek inkább letolták vasparipáikat. A mókának még nem volt vége, mert innét a Koloska-völgyön át száguldottunk 40km/h felett, néha ugratva pár sziklán, egészen Balatonarácsig.  További adrenalin szint növekedést abszolválva. Az egész csapat száguldozott mint a mérgezett egér!

A településre érve, ami összeépült Füreddel, már lenyugodva gurultunk vissza túránk kiindulási pontjára a főúton. Mentünk egy élménydús 40km-t!

Túránk véget ért hát ezzel. Az állomás elötti téren elbúcsúztam  Gyongyosver-től, és Imi83-tól, majd yanoo-tól. Mi meg vissza vonatoztunk Warhorse-al elégedetten, megbeszélve a nap történéseit, élményeit...

Címkék: Easybiker Kalandjai

B_Csaba
2010/10/20 11:52:55

Élvezetes túra lehetett

Jövöre remélem tudok én is csatlakozni 1-2 hasonló túrádra

Warhorse
2010/10/18 19:45:25

Igazából nemtudok mit hozzá fűzni, mert elég ügyesen szavakba öntöted a történteket. Esetleg annyit, hogy bánhatják akik nem jöttek el, de a lehetőség mindenkinek adott a következő túránál

Röviden és tömören: Jó társaság, jó hangulat, tűrhető idő és rengeteg jó élmény.

Én külön megdícsérem a Hölgyeményt a kitartásáért, remélem legközelebb is velünk tartasz

Köszönöm az élményeket Gyongyosver, easybiker, Yanoo,  és Imi83-nak!