Hegyikerékpáros gomba vadászat:)
2010/10/25 13:10:16 Küldte: easybiker

Még az előző napi 117km-es bringázásom fáradalmait ki sem hevertem, máris a hegyikerékpáromat toltam ki az udvarra. Még fájdalmas volt néhány mozdulat, de azért elindultam, kutyaharapást szőrével alapon.  Majd meggyógyít az emelkedő!- gondoltam.

A közeli benzinkútnál Pitt barátom közeledett fáradt arcal. Na jól van! Indulhat a Hikomat SE!

Nagypapa tempóban gurultunk keresztül a városon, amit talán nem is bánt 64-éves édesapám aki elkisélt az útra. Régen rendszeresen járt ki velem a közeli hegyre, de mostanában egyre ritkábban, ezért kirándulósra fogtuk a tempót. (Muszáj valamire ráfogni!)

Elhagyva a város közigazgatási határát, alaposan kimelegedtem. Megint túlöltözködtem, sokkal jobb idő volt mint amit előző nap tapasztaltam. Szép lassan gurultunk a napsütésben szinte megállt az idő. Mikor egy zöldségesnél megálltam banánt venni, a az órámra néztem és valóban megállt az idő! Új rekord született!!!Ezt az utat máskor cirka 30 perc alatt meg szoktam csinálni, most valahogyan másfél órába telt. Nem tudom hogy csináltuk, talán elraboltak a földönkívüliek?!

Az igazság az, hogy el nézegelődtünk, beszélgettünk, mi nem rohantunk csak az idő.

Néhány banán elfogyasztása után neki vágtunk a hegynek, és hamar kiderült hogy még elsavasodott izmokkal is én megyek felfelé a leggyorsabban. Bár ezt a többiek már megszokták! Nagyon kellett figyelnam magamra ahogyan bele jöttem, mert a többieket pillanatok alatt ott felejtettem. Mikor bevártam őket, kilátásba helyezték kiszerelik belőlem a  Duracell-t, így le kellett állítanom magamat.

Az erdei úton kapaszkodva felfelé az egyik fa törzsén késői laskagomba maradványaira lettem figyelmes! Már valaki leszedte a termőtesteket. Ez nagy hiba volt, mert innentől kezdve csak a hosszú meredek lejtőkre korlátozódott a rendes bringázás. Ezután szemeim folyamatosan az erdő fáit kutatták. S ha valamit láttam, folyton-folyvást beszaladgáltam a fák közé. Sajnos sokáig semmit sem találtunk, míg Pitt kiszúrt egy fekvő kocsányos tölgyet, amin pár csokor feketés kalapú gomba sorakozott. Le is szedtük izibe! Nem volt egy nagy mennyiség, igy tovább kellett kutatnunk, de sajnos semmi erdménnyel nem járt. Félig meddig csalódottan bringára ültönk és száguldoztunk egészen a völgy bejáratáig. Ott megkerestük a tavaj böségesen termő fatörzset, de sajnos már ott is jártak. Mérges voltam, mert már pár napja beszéltük Pittel, hogy kijövünk, gombászni, de valahogyan csak gondolat maradt részünkről. (Pató Easy bácsi-Ejj de ráértünk mi arra még!) Elindultunk a völgyben ereszkedve. Persze én megint élen jártam kiengedett fékekkel vadul szedve a sodrós kanyarokat, mikor a völgy oldalában egy fatörzsre lettem figyelmes amin laskagombák telepei sorakoznak. Berántottam a féket, kishíján elszálltam. Mikor felmásztam a kidölt fához, akkor láttam meg igazánn mekkora mennyiségű gomba van a fatörzsön. Serényen integettem Apáméknak hogy jöjjenek fel. A zsákmány ezúttal a világos barna kalapú erestönkű laskagomba volt. Előkerült a zsebkésem és megszedtem a hátizsákomat félig, mire a többiek felkapaszkodtak. Nem szedtünk le mindent, szoktam hagyni, hogy a gomba szétszórhassa a spóráit.

Most már elégedetten ereszkedtünk vissza a lenthagyott bringákhoz, és nyeregbe szálltunk. Jőhet a hegyibringázás.

Hullámvasútaztunk hegyen völgyön, mikor láttam ismét lemaradnak a többiek. Nem győztek morogni: Még mennyit megyünk fölfelé?! Mi van? Te sosem fáradsz el?!

Hát úgy tűnik, idén ha hegymenet volt az ősszeset én "nyertem".

Sajnos Apám már nagyon elkészült erejével, igy figyelnem kellett rá, és biztatnom még akkor is, mikor tudtam megint hegy menet következik. Lőszös domboldalon száguldoztunk lefelé, egy kis pihenési lehetőséghez jutva, ahol megint a vadulós énem került elő!Megguritottam a gépemet, némi adrenalin adaghoz juttatva magamat. Könyörtelen vízmosások nehezítették a haladást, de én ezt most kifejezetten élveztem. (Nem minta ez máskor másképp lenne!)

Az akácost elhagyva, egy tisztásnál, befordultunk a tölgyerdőbe. Itt ismét gombára figyeltem fel. Megint a sötét-feketés kalapú késői laska gombát találtam. Maradék helyet is kitöltöttem a hátizsákomban, alig bírtam abba hagyni. Többiek morgolódtak elég lesz már!

Elindultunk hazafelé, még egy utolsót lejtőzve a főútig. Itt már kinlódás nyomai látszódtak Apám arcán. A városba érve láttam hogy lapul a bringájának a kerke. Lassú defekt nehezítette haladását.

Nem csodálom elkészült az erejével. Mikor megpróbáltunk fújni a kerékbe, mondván ezzel még hazaérünk, leugrott a külső az abroncsról.

AJAJ!!! Ez drótfalc szakadás! Ezt sajnos nem lehet orvosolni csak új gumival!

Apám megkorát száguldott a gránitsziklás lejtőn, hogy a guminak annyi lett!!! Hát úgy túnik nem felejtette még el a Balatonfelvidéki sziklás terepet. A bringa kezelési tudása megmaradt, most csupán az állóképessége volt gyengébb, mivel az idén keveset ment.

Megpróbáltunk bicajt cserélve haza menni, mert hátha az a 20kg testsúly külömbség elég ahoz hogy ne forduljon le a gumi az abroncsról. Sajnos ez a kisérlet is kudarcba fulladt. A gumi lepőrdült alattam is, a belső, mint egy nagy hurka a küllők közé fefeszült!

-Gyorsan engedd le mert kidurran!!! Kiabálta Apám.

Felbarkácsoltuk a gumit, és megbeszéltük hogy ő sétál egy kicsit, tolva a lerobbant bicajt én meg hazaszáguldok egy új külsőért. Akárhogy sprinteltem fél órába is beletelt mire megfordultam. Az új külsövel ősszerektam a kereket egy parkban. Innét szépen haza tudtunk gurulni űgyelve arra hogy egyetlen dombot se érintsünk, mert Édesapám rendesen elkészült az erejével, amit tetézett egy 5km es sétával.

Ismét kalandosan alakult egy túrám, ami fontos tanúlsággal is járt: Ezentúl hajtogatós külső gumit is viszek magammal a táskában.

Nem is tudom mit csináltam volna nemrég, egyedül a Bakony közepén, ha valami hasonló történik a kerekemmel. Onnét már csak a telefonos segítség mentett vona ki, már ha van térerő...