Kalandozás a Mátrában II.
2010/11/09 20:42:06 Küldte: Loobelt

Egy hónap után ismét mátrai kalandozásra hívtam a Túratársakat és nagy örömömre szolgált, hogy megint szép számban gyűltünk össze. Jöttek új emberkék és jöttek jó páran olyanok is, akik az előző kalandon szintén részt vettek. Ez pedig nagyon hízelgő rám nézve

Fél kilencre volt megbeszélve a találka, de természetesen megint késtem negyed órát. Viszont erről nem én tehetek, hanem az előző esti házipálinka meg a sör. Ami egyébként nem volt be tervezve. Csak úgy jött...

Reggeli köszöntések után, pontban kilenckor indultunk meghódítani Óvár kúpját. Nagyon élvezetes ez a környék, bronzkori és középkori, néhol igen hegyes és keskeny sáncokon vezetett utunk; körülöttünk pedig egyre inkább uralkodóvá vált a sűrű bükkösök lenyűgöző látványa. Fantasztikus hely! Óvár után a társaság nagy örömére betértünk az Ágasvári turistaházba, ahol forrócsokit, meg különböző ínyencségeket fogyasztottunk. Aztán következett Ágasvár.

Az Ágasvárra vezető emelkedőn a társaság -érthető okokból- kissé elcsendesedett. Csak Legea társunk szusszantotta el magát néha: "Delete!"

Ágasváron megcsodáltuk a kilátást, majd folytattuk utunkat szépen csendben Mátraszentistván felé. Itt a térdem megint bekrepált, de szerencsémre Anna ismét kisegített csodakenőccsel és térdszorítóval, köszönet érte!

Igazából a túra hangulata Hutahelynél hágott tetőfokára, azonban érdekes módon nem a tájnak, vagy esetleg az üveghuta kemencének volt ez köszönhető, hanem kedves Jutkic barátnőnknek. Fültanúi lehettünk ugyanis egy nagyon-nagyon érdekes telefonbeszélgetésnek és betekintést nyerhettünk a női lélek szépséges és titokzatos bugyraiba. Ezért is köszönet jár! De tényleg!

Miután kikacarásztuk magunkat, következhetett a Csörgő patak völgye. Sokszor kidőlt fákon keresztül vezetett ösvényünk, a nyári viharok láthatóan a Mátrát sem kímélték.

Kirándulásunk vége felé tettünk egy rövid kitérőt a Csörgő szurdokhoz. Ez egy nagyon kicsi, viszont annál látványosabb sziklaösszeszorulás; túránk talán legszebb pontja volt. Csináltunk jó néhány fotót, majd pedig nekivágtunk az utolsó néhány kilométernek és természetesen Mátrakeresztesen az Óvár Étteremben hazaindulás előtt még jókat ettünk, ittunk, beszélgettünk. Aztán pedig sipirc a hétfőbe...

Kellemes kiruccanás volt és nagyon szuper hangulatban telt, jó volt a banda! Nagyon élveztem én is, nem csak Ti

Folyt. köv.

(Ha esetleg valaki nem kapott meghívott a túra előtt, az csak a technika ördöge miatt történhetett. Vagy valamit elronthattam, mert elvileg mindenkinek küldtem, de volt, aki mégsem kapta meg)

Jutkic
2010/11/14 12:37:15

Köszönöm, de tényleg

domi
2010/11/11 11:03:19

Csak így tovább! Ilyen túrákat sokat! Örülök h jól éreztétek magatokat, a térdedre pedig vigyázz!