Cím: Bükki háromnaposBükki háromnapos tábor. ....
Címkék:
Blog Beljegyzés:   Bükki háromnapos tábor . 2011.08.26-28   Mint minden évben ez idő tájt a Bükkben múlattuk az időnket. Pénteken késő délelőtt érkeztünk a Bánvölgyi Vásárhelyi István IFI táborba. Pár fokkal hűvösebb volt, mint az Alföldi régióban, de még itt is izzasztó volt a levegő,   főleg a pára miatt. Délután bemelegítés képen   már megtettük az első rövid túránkat a Bán patak forrásához. Jókedvű társaságnak még a meleg sem vette el a kedvét az elkövetkező három nap megpróbáltatásaitól. Volt, aki kerékpárral tette meg   a távot Jászberény és Nagyvisnyó között , ami minden elismerést megérdemelt abban a rekkenő hőségben . Mintegy 35 lelkes túrázni vágyó lett estére a tábor lakója (  Jászberényből-Budapestről-Szolnokról és Kisvárdáról érkeztek a túratársak). Szombat reggel a Lázbérci víztározó mellet vitt el az utunk. Kellemes, árnyas út ez, és több helyen horgászösvények vezetnek le a tópartra - ezek némelyikén érdemes is leereszkedni, mert a tó partja mindenütt nagyon szép! A szorosba érve   eldöntöttük ,hogy fölmászunk a hirtelen emelkedő Kalica tető (406 m) alatt található keresztig, mely állítólag a reformáció keleti határát jelzi. Ez a mászás nagyon megérte, és az első pár métert leszámítva bárki számára könnyen teljesíthető, és igazi magashegységi gerinctúra élményét nyújtja ! Mászás közben a   sziklákról visszaverődő hőség már -már elviselhetetlen volt. Úgy éreztünk elfogyott a levegő ! Azonban nem adtuk föl ! Kitartásunkat siker koronázta . Ami ott fogadott minket : tiszta idő, csönd, nyugalom, messze a város zajától és csodás kilátás a lázbérci víztározóra. Abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy a Bükk-fennsíkot és a Tátrát is láthattuk erről a helyről. A forró sziklákat hátra hagyva   vissza tértünk a hűs tópartra , majd Tardonán   egy finom pisztráng elfogyasztása után tértünk vissza a táborba. Vasárnapra kicsit   érezhető volt az enyhülés már csak ( 20fok volt reggel ). Mivel   ma haza utazás miatt csak fél napot tudtunk túrázni így úgy döntöttünk   „fölszaladunk „ a Dédesi vár romjaihoz. Gyönyörű környezetben, csonka-kúpszerű mészkőszirten, 579 méter magasban á llnak a dédesi vár XIV. századi gótikus romjai. A várbevétel   után, a vidám kis csapatunk hazafelé vette a célirányt .   Remélem jövőre újra itt,   és ilyen hangulatban találkozunk, és együtt   hódítjuk meg a Bükk „lankáit” .