Cím: Belső-óbudai hegymászás, kilátással
Címkék: kiscell mátyáshegy remetehegy kőtaraj
Blog Beljegyzés: Bár a Hármashatár-hegy és környékét gyerekkorom óta ismerem, a terület keleti oldalát igazán csak az elmúlt években kezdtem el felfedezni. Nemrég a körülmények miatt kissé megkésett túraszezon-kezdésem kapcsán bejártam egy rövid, szintező, de nem gyilkosan szintező útvonalat, amelyet az alábbiakban bemutatok. Óbuda (Bécsi út) - Kiscell - Mátyás-hegy - Remete-hegy - Kőtaraj - Óbuda (Bécsi út) Hossz: 6 km Idő: 2,5 óra Szint fel: +350 m Szint le: -318 m Útvonal: kék kereszt, kék háromszög Teteje: 342 m Alja: 67 m (A fenti adatok tájékoztató és körülbelüli értékek, a Természetjáró applikáció trackerével rögzítve.) A sétának beillő túrát én személy szerint a Bécsi úton, az útvonal legalacsonyabb pontján kezdtem, a Katinyi mártírok parkja villamosmegállónál (17, 19, 41-es villamosok). A kék kereszt turistajelzés az Óbudai Egyetem Kandó Villanykar (alias V43-as villanymozdony a kertben) melletti Doberdó úton indul el felfelé, amely aszfaltút az egyetem épületeit elhagyva immár kellemes erdei sétaútban, pontosabban lépcsősorban folytatódik.  A lépcsősor, amely amúgy tökéletes bemelegítés a folytatáshoz, a Szent Vér kápolna és forrás mellett halad el, egészen a Kiscelli Múzeumot övező Kiscelli Parkerdőig, ahol aztán felvezet burkolt út járdájára és azon halad tovább egészen a Mátyáshegyi útig. Ha eddig nem tettük volna, akkor most már mindenképpen érdemes átmenni a túloldali (hegyoldali) járdára, ugyanis a jelzés ott folytatódik. Szerencsére maguk a jelzések jól láthatóak, keresni sem nagyon kell őket. És, ha már az előbbi lépcsőzéssel kellőképpen bemelegítettünk, jöhet egy újabb, de már intenzívebben emelkedő szakasz. Ez már egy kevésbé frekventált rész az előzőhöz képest, a Mátyás-hegyet másszuk éppen. Hamarosan olyan magasságba érünk, hogy egyrészt balra letekintve a Mátyás-hegyi kőfejtő park tisztását vehetjük szemügyre, hátrafordulva pedig a fák között a rózsadombi és pesti panorámában gyönyörködhetünk Dunástul, hidastul, Gellérthegyestül. A Mátyás-hegy 289 méteres csúcspontján túllendülve ismét aszfaltútra érkezünk, a jelzés a Nyereg úton jobbra, majd az Erdőhát úton balra fordulva folytatódik. Kb. 300 méter után újra erdei ösvényre jutunk, amely immár a Remete-hegyen át vezet ki a Hármashatárhegyi útra, azon belül is az Országos Kék nyomvonalára. Jobbra felfelé haladva hamar elérjük a kék háromszög jelzést, amely torkolat a túra legmagasabb pontja is egyben a maga 342 méterével. Innen már csak lefelé vezet az utunk! A kék háromszög kellemesen járható lejtőjén nemrégiben újították fel a jelzéseket, az út kivezet egészen az én egyik személyes kedvencemig, a nagyjából 260 méteres magasságban található Kőtaraj sziklás nyergéig. Innen a panoráma meglehetősen pazar: észak felé a Megyeri híd irányába a fák között, kelet felé pedig Óbuda és a pesti oldal északi fele felé lehet látni. A kék háromszög a meredekebb homokos-mészköves nyeregoldalban indul el lefelé, majd egy rövid erdei ösvényt követően házak közé ér, ahol egy betonaljas feltáró kocsiúton át lyukad ki a Máramaros köz/út kereszteződéséhez. FONTOS! Ha valaki ebből az irányból menne fel a Kőtarajra, ezen az úton tegye, ahova a kék háromszög jelzés is festve van. Ne tévessze meg a magánterület tábla, a turistajelzés erre indul el felfelé. Az utam befejező szakasza a Máramaros út - Perényi lejtő - Perényi köz utcákon haladt tovább, a golfpálya mellett - de ugyanígy a Perényi út is választható, ugyanúgy az Eurocenter-StopShop-Praktiker környékére, a Bécsi útra jutunk vissza, ahol aztán a Váradi utca villamosmegállóból ugyanúgy a 17-19-41 trióból választhatunk, vagy kis sétával a Bécsi út/Vörösvári út csomópontot is elérhetjük.