Szülinapi túra a Magas-Bakonyban!
2011/04/11 20:32:05 Küldte: Amadeus

2011.04.02. Szülinapi túra a Magas-Bakonyban!

Idén, ápr.9-n 1 éves a Bakonyi tekergő túracsoport!

08:30-tól folyamatosan érkezet be a nép Vinyeére, a Pokol csárda elé. Folyamatosan, mert többen, ekkor még Vinye környékén tévelyegtek. 25 főt vártam, mert egy kocsira való nép más utat választottak és csak ebédre voltak várhatók.

9-ra minden összeállt, elindult a csapat. Igen jó időnk volt!

Utunk első felében a Pápalátókőhöz igyekeztünk felfejlődni. Fenyőfői műúton haladva a Közép-Dunántúli piroson mentünk egy darabig. Majd leágazva a jelzésről, nyiladékban, emelkedőnek vettük utunkat. Az emelkedőre felérve, változatos táj fogadott minket, gyönyörű bükkössel. A nyiladék nagy mélyületbe vitt volna le, ezért kilépve belőle, vadcsapásban haladtunk tovább, majd az érintetlen erdőben.

Visszatérve a nyiladékba, megpihentünk egyet, csoportképet készítettünk, majd Kedit teleaggatta környező bükköket fényképezőgéppel. Tovább indulva áttértünk egy keskenyebb nyiladékba, mely utolsó részében vesszőfelnövések is lassítottak minket. Többször is haladtunk ilyen érintetlen erdőben utunk során, ahol sem földút, sem gyalogút nem volt. Szerintem, hamar kiértünk a Pápalátókőhöz. Kedit, közben visszalépet begyűjteni a fényképezőgépét. Olyan ügyesen, hogy hiába mentem vissza érte, nem találkoztam vele. Itt, a sziklaeresznél is szép képek készültek. Bodzás árokban, a zöld jelzésen folytattuk utunkat. Csodálatos szép sziklák közt! Aljába újból rátértünk a K.D pirosra és azon is haladtunk a Hálóvető árokban. Csak az út követése miatt írom a jelzéseket, amúgy nem követtük azokat, csak épp rajta haladtunk.

Megkerülendő a Menydörgő hegyet leágaztunk róla, Aliz háza felé véve az irányt. Továbbra is gyönyörű szálerdőben haladva.

Aliz házára érve megálltunk egy kis pihenőre. Tartottam egy kis rögtönzött előadást arról, milyen lehetőségek vannak, erdei bakancsos szállásokat illetően. Ahol, akár víz villany sincs. Vizet lajttal hoznak fel Aliz házára. Akinek pedig kell víz, villany, melegvízes fürdés, az Kisszépalma vadászházban is megszállhat. A varázsszó: 06-30-489-24-44 Víg Anikó.

Alizházára nem lehet csak úgy odatalálni, bár „mellette” mennek el a zöld és a sárga túrajelzések is. De, Anikó szerintem segít az odajutásban is. Természetesen, a többség számára a Kisszépalma vadászházat ajánlom.

Alizházáról két árok is van, ami levisz a sárga jelzésre, a Hódos-éri útra. Én, közvetlen, a ház alatt ki induló árkot választottam. Képekből láthatod kedves olvasó, hogy milyen grandiózus volt! Sárga jelzésen haladva, átkeltünk magán a Hódos éren és

tovább haladva rátértünk a sárga keresztre, ami bevitt Porva-Csesznek vasútállomásra, ahol már várt a bolygó Hollandi 5 fős csapatunk: Carissima, Oregano és barátai. Felhasználói neveket írok, hogy megtalálhasd a turatars.com oldalon.

Porva-Csesznek vasútállomás nem oly rég pár évre elhagyatottá vált. Majd újra indult a személyszállítás. Horgony Anita és párja Schofhauser Antal üzemelteti a turistaházat, és a vasúti büfét. Szépen rendbe tették a turistaházat és az épületet! Meg a túrajelzéseket is festik.

Végre együtt a csapat, 30 fő! Igaz, voltak 5-en, akik talán bánkódva az elejtet vad miatt, maradtak a szendvics mellett. De úgy érzem, az egész még is szép egységes, harmonikus volt.

Ebéd előtt koszorúztunk is: az állomás épületének oldalában, Dornyai Béla és Rómer Flóris emlékére elhelyezett emléktáblánál.

Az ebéd szarvas vadpörkölt, nokedlivel volt. Aperitifnek Unicum és pálinka, italnak pedig finom házi bor kőszeg mellől. Meg ásványvíz és üccsi.

Nagyon értékelni tudtam a részleteket! Ízletes, jól megfőtt volt a pörkölt! Most ettem először vadat. És a nokedli is a háziakat dicséri! Csak egy volt a gond! Az ember nem tudott repetázni, mert nem fért bele több, úgy jól lakott! Pedig úgy ettem volna még!!! És lehetett is volna, mert volt még! Köszönet nekik a remek szervezésért!

Végig nézve a Tekergőkön, folyton arra gondoltam, amint a kitaposott úton majd maguktól is visszajárnak. Mert az ilyesmi tartja életben a Cuha völgyi vasutat: turistautak > lehetőségek > túrázók…

Szeretném, ha minél többen is megismernék Rómer és Dornyai munkásságát, természetszeretetét! És felfedeznék, hogy a Bakony túrázáson kívül is vár!

Az egy dolog, hogy első a munka, a család, de aztán ha már csak az elhatározáson múlik..

Több féle lehetőség is van, hogy túrázáson kívül is kijussunk a Bakonyba!

Mindenki fedezze fel magában!

Szerintem vannak olyanok, akiknek nagy álmuk gyakrabban eljutni, vagy egyáltalán eljutni Porva-Csesznekre. És vannak olyanok, akik már azon álmodoznak, hogy túrán kívül is visszajárjanak, Anitáékkal egyeztetve, hozzájuk bekapcsolódva, tereprendezésbe. Tudod, Kasza, kapa, metszőolló, gereblye, meg ilyesmi!

Mostanság túrán kívül is megfordulhattam a Bakonyban, a túrák előtti előzetes bejárások alkalmával. Kicsit ez is túra volt, de még is másabb.

Ebéd után tovább indultunk Vinyére, végig a Cuha patak mentén. Vártak bennünket a gázlók.

Berniék Csapata és a győriek elébb elindultak, hogy beérjenek Vinyére.

De még az állomásnál összefutottunk Győző túratársunkkal is! Hogy meglepődtek a Tekergők, hogy ismerősként köszön rájuk valaki! Ma találkoztunk először Győzővel. Én egy kicsit visszább maradtam, pár perc késéssel a csapat után találkoztam vele.

Jól szétnyúlt a csapat! Elmosolyodtam, amint az első gázló újból összehozott minket! Olyan izgatottak lettek néhányan ettől a kis víztől!

Annyira szép része ez a Bakonynak! Volt a pataknál móka, kacagás, izgulás és egymásnak segítése is. Volt is bőven munkájuk a tábori fotósoknak is! Képek helyét a Bakonyi tekergők fórumában találhatod, a Szülinapi túra nevű topikban.

Úgy láttam, jó volt a légkör, a csapat hangulat. Remélem, még gyakran túrázunk együtt!

Tudjátok, én csak elindítok valamit, de tartalommal ti töltitek meg!

Ez a mai, nagyszerű csapat megint, a szélrózsa minden irányából jött össze: Várpalota, Pétfürdő, Szabadbattyán, Veszprém, Székesfehérvár, Dorog, Budapest, Nemesszalók, Győr.

Címkék: Bakonyi Tekergők Porva-Csesznek Cuha Patak Alízháza

Amadeus
2011/04/12 12:35:58

veresscsaba írta:

Amadé, kerek volt az a nap, úgy, ahogy megéltük. Nélküled nem jött volna létre... Gratula!

Azért Csaba, neked is volt részed benne!