Tés - Rómaifürdő - Jásd, Szentkút
2011/10/14 20:35:55 Küldte: Amadeus

Az úgy volt, kedves olvasó, hogy készültünk a Somló túrára, így terveztünk Veress Csabival egy előzetes bejárást Somlóra, szept 11-én. Hívtam Sipos Ildit is. Viszont Csabinak váratlan közbeszólt a térde.

Ez 10én este, az utolsó pillanatban derült ki. Gyors átprogramozás és az új irány Várpalota – Vár völgy – Márkusszekrénye völgy – Tési rakató – Tés – Csepegő árok – Római fürdő – Jásd-Szentkút – Jásd. Ildit még épp elértem telefonon, mert már késő volt. Tudtam, hogy Ildi még nem volt aRómai fürdőnél.

Másnap reggel Neki is vágtunk az útnak. Sok mindenről, sokat beszélgettünk és igyekeztem mindent megmutatni. Ildinek a Vár völgy már nem volt annyira ismeretlen, majd csak a Márkusszekrénye völgytől fogva. Kiérve a Tésirakatóra, éreztük a nap áldásos melegét, jó melegünk volt, de élveztük a jó időt!

Ez bevitt bennünket egyenesen Tésre.

Nem időztünk sokat, csak a templomot néztük meg, aztán mentünk is tovább. Tésről kiérve, igen meglepődtem, hogy mennyire nincs turistajelzés! Kék keresztet kerestem, a Rómaifürdő felé.

Még jó, hogy nem a jelzés után kellett mennem, mert régről ismerem az utat, a területet. Beérve a fák közé, már megtalálhatók voltak a jelzések. Érdekes megoldásban, mert az eredeti sárga jelzést nem takarták le teljesen. Látható volt az is. Érintettük a Csepegő árkot is, majd tovább haladva elértük a Rómaifürdőt is. Sokan voltak kint! Jól éreztük magunkat mi is! Volt pancsálás, patakban főzés.

Majd, a szurdok szikláin leereszkedve folytattuk az utunkat tovább. Leérve a Vadalmás forráshoz, kis időre megpihentünk. Itt is voltak, tábortüzet raktak. Kár, hogy a forrás már nem az igazi, mint egykor volt! A beton káva teljesen tiszta volt. Jólesőn lehetett inni belőle.

Tovább indulva nem sokára kiértünk a szálerdőből. Újabb patakon átkelés, aztán az árnyékból kiértünk a nyílt térre. Nagyon erős volt a nap, de én élveztem.

Már az országos kéken haladtunk és az sem volt teljesen rendben. Ráférne a területre a frissítés. Utunk utolsó állomása a jásdi Szentkút volt.  Örülök mindig, ha újaknak mutathatok be egy tájat, útvonalat, egy szép helyet. Régről ismerem ezt a helyet, de a Tésről levezető szakaszt is, a Rómaifürdőn át, 1981 óta. Sok szép emlék köt hozzá!

Sajnos a buszunk már elment. De bíztam egy dologban még is. Faluba beérve kissé tanácstalanul álltunk ekkor előadtam a fergeteges ötletem: stoppoljunk! 5 perc és már autón tartottunk a jásdi elágazóhoz. Itt elköszöntünk egymástól. Ildit az autó kivitte Szápárra. Onnan már volt busza. Én meg újabb 5 perc és már újból autóban voltam Várpalota felé.

Szép napunk volt. Somló, majd marad szeptember 17-re.