Első Túratársas túrám dióhéjban
2011/11/04 13:20:26 Küldte: repeics

Pár héttel ezelőtt részt vettem életem első olyan túráján, amit a Túratárson sikerült lebeszélnem egy nagyon szimpatikus túratársnővel...  hiányzott már jobban elmélyedni az erdőben, a közvetlen környezetem nem rajong ezért annyira, így egy kissé el is voltam szokva a nagyobb menetelésektől, inkább csak kirándulgatások, amikben mostanában részem volt... De most... jött az elhatározás, nem várok már senkire, hanem keresek valakit, akivel mehetek... szét is néztem a túratársak között, és igen! ... megtaláltam az ideálist, nem lakik tőlem messze, akár egyedül is szívesen túrázik stb., stb.... azonnal lecsaptam... :) ... megírtam neki vágyamat, hogy szeretnék már menni egy picit jobban beljebb az erdőbe, de jó lenne egy kis társaság, nem nagy, mert azt meg már nem szeretem, csak pár emberes... két nap után jött is a válasz, ok, nagyszerű, rendben, jelentkezik, ha megy majd valahová... szuper! ... tűkön ültem, ujjaimmal kopogtam az asztalon, mohón néztem a postaládámat, jött-e már az üzenet, hogy Most! ... :) ... pénteken este negyed tízkor jött is egy levél, hogy lesz szombaton egy túra, de az fürdőzéssel egybekötött, viszont vasárnap megy Ő valamerre, azt még nem tudja, merre, de ha gondolom, tartsak vele... még szép, hogy gondoltam! ... hisz erre várok mióta... :) .... a szombatot kihagytam, majd figyeltem, hogy vasárnap akkor mi lesz... rövid üzenet a postaládámban, 8.40-kor a 15-ös buszmegállóban találkozunk... ennyi. Ok. Elhatároztam, direkt nem is hívom fel, hogy hová megyünk, mennyi idő stb.... hadd legyen meglepetés! Azért a biztonság kedvéért 3 napi hideg élelmet raktam, meleg ruhát, ha eltévednénk, vagy ott éjszakáznánk, hisz nem ismerem a hölgyet, de magamat sajnos igen ...
... alig tudtam aludni az izgalomtól, reggel már túlságosan is időben felkeltem, és a menetrend szerinti időpont előtt 10 perccel már ott toporogtam a kis vidéki buszmegállónkban... a busz nem jött... nem fogok odaérni! :( ... 15 perc késéssel megérkezett a buszom, amivel elég gyorsan meg is érkeztem Miskolciába, ahol is az orrom előtt, szemtelenül rám öltve a nyelvét elkocogott az 1-es busz...  Éljen! Mostmár biztos, hogy nem érek oda... ünnepnap... ki tudja, mikor jön a következő... de jött... 8.30, 8.35... nem fogok odaérni, vagy éppenhogy... 40... hoppá... hol is kell leszállni... Emlékeimben nem úgy élt a megálló, ahogy most láttam... persze, a Zöld nyíl projekt... semmi sem az, aminek látszik... órarugógerincű felpattanó megirigyelte volna, ahogy a busz ajtózárása előtt felpattantam, és felfeszítve a csukódó ajtót kipréseltem magam rajta, amikor rájöttem, hogy hát mégiscsak itt kell leszállni... picit fejemet félrefordítva, kezemmel motoszkálva az arcomnál igyekeztem a sofőr vészjósló tekintetét elkerülni, amivel utánamnézett, mielőtt továbbindult... nos, hát eddig megvolnánk... akkor 15-ös buszmegálló... na, az hol van? ... ahol eddig volt, ott csak a csupasz placc, épületnek sincs nyoma... hát ez fantasztikus... nem baj, alaposan szétnézek, láttam fényképen a túratársnőt, barna haj, szemüveg... megvan!! ... ott áll, hátizsák a hátán, épp egy szendvicset bogarász elő termetes zsákja mélyéről... önbizalommal telve, szolid torokköszörülés után megszólítottam: Szia! Szerintem rám vársz! ... mosolygok, az mindig bejön... A nő lassan felém fordította a fejét, láthatóan nem örült, hogy megzavartam így reggeli előtt... picit kinézett a szemüveg mögött, majd fentről lefelé, és lentről felfelé végigmért... és szenvtelen hangon közölte bele a szemembe: 'Nem hiszem.' ... Igen. Ekkor történt, hogy a rámdermedt mosollyal tizedmásodperc alatt elmondtam az imát, miszerintnyíljon meg a föld és nyeljen el örökre. Tudtam, hogy ez lesz. lehet igaz, hogy 10 ember bolyong az egész végállomáson, abból egy barna hajú, szemüveges hátizsákkal és nem az én emberem.... A nő újra rámnézett fürkészve, majd odadobta hanyagul a mentőövet: 'Az Ágival mész túrázni?' ... Hallelujjah... úgy kapaszkodtam ebbe a kérdésbe, mint a fuldokló az utolsó oxigénmorzsába... 'Igen...' mondtam elhaló hangon... Ja, hát ő is rá vár... majd jön mindjárt... Hárman megyünk... Már mosolygott... Phúúúú.... A kő hangosan esett le a szívemről, szerintem mindenki hallotta a lakótelepen... és igen, megjelent az Ági, messziről mosolygósan, én vagyok az, igen, én, puszi, puszi, ismeritek már egymást? Perszeeeee... :D ... Majd immár nevetve meséltük megismerkedésünk sztoriját neki, ezzel meg is alapoztunk a túra hangulatát...
... közben rájöttem, hogy amit kerestem, a 15-ös buszmegálló, az pont az a hely, ahol állok... oda helyezték át... de hát ki bírja ezt követni... 2 hetente máshová kell állni a buszokhoz, de nem baj, első a haladás, hadd fejlődjön a város... legalább sínileg...
... végre megérkeztünk Ómassára... nem örültem, mert köd volt... nem baj, gondoltuk, majd felszáll... nem szállt fel... ... később, már nem akartam, hogy felszálljon... az erdő meseszép volt, szinte azt vártam, honnan bukkan fel Hófehérke, vagy egy gonosz boszorkány, vagy bármilyen mesefigura... nem is emlékszem, hogy lettem volna ilyen nagy ködben erdőben még... Ági sajnálkozott, hogy nem látjuk olyan szépen, amit kellene... én nem bántam... felemelő volt ez a látvány... tiszta sejtelem, borzongásosan szép volt...
... két túratársnőmnél jobbat nem is választhattam volna... határozottan mentek előre, így nekem nem kellett azzal foglalkoznom, hogy jó úton vagyunk-e (magyarán mehettem utánuk, mint az a bizonyos bornyú), nyugodtan rácsodálkozhattam a tájra, az erdőre, fényépezgethettem, valamiért ezer százalékig biztos voltam benne, hogy Ági nem először jár ezen utakon, és láttam, ahogy logikusan pörög az agya, minden egyes kereszteződésnél, elágazásnál... úgy, ahogy az enyém sosem fog... ez sajnos nem erős oldalam... ... hármunk közül ugyan nem sokkal, de én voltam legfiatalabb, és hát szégyenszemre én voltam az utánfutó ... látszik, hogy mostanában nem erőltetem a lábaim... de majd mostantól másképpen lesz... néha fényképezésnek álcázva megpihentem és levegő után kapkodtam , mert túratársnőimbe, mintha duracell elemet tettek volna, úgy kaptattak fel a meredekebb szakaszokon is... meghallgattam egy-két történetet régebbi túrakalandjaikból, mint pl. 'Emlékszel, amikor x. y. télen véletlenül belepisilt az overállja kapucnijába... ' és hasonló képtelen történetek...
... igen, rájuk van szükségem... még hazafelé a buszon is fülig ért a szám, pedig hullafáradt voltam... két tündéri embert ismertem meg, nagyon örülök neki... ha minden igaz, hamarosan újra velük tartok...

Oldal:  1 | 2 | Következő >  Utolsó >>

2011/11/10 08:28:04

Úgy legyen.

Cinka
2011/11/10 07:49:25

Úgy látom, a "beavató" túrák mind duracellesre sikerednek :-) Nekem is hasonló volt Sierra téli latyakdagasztó bükki útja (ezer éve már), de egy percig nem bántam meg

Éjszakai túra: igenigen! Kölyökkorom óta tekergek éjjel is az erdőn, egészen más  lények mocorognak olyankor...

Csilla, örülök, hogy elindultál Túratársalogni, innen már csak egy apró lépés, és Bátorba is eljutsz

2011/11/09 18:46:17

Köszi szépen Csabi, örülök, hogy hasonló élményekben volt részünk!

2011/11/08 20:25:54

Régi vágyam az éjszakai túra, eddig még nem jött össze... arra egyedül nem vállalkoznék... :) ...  egyetlenegyszer volt benne részem, ha életem első blogját itt a túrán elolvasod (Mesét mondok címűt),  akkor részesülhetsz az élményben, amit átéltem... :)))))) ... utána egy darabig nem vágytam éjszakai túrára, de az már régen volt... :)

Ejszaka_Portyazo
2011/11/08 19:36:15

éjszaka is szerettek túrázni?

(nem a nevem miatt kérdezem)

2011/11/08 17:52:26

Örülök, hogy tetszett a kis irományom, Jorka. :) Igen, az egyedül túrázás valami különös dolog, néha jólesik az embernek ez a fajta kivonulás a világból, és bármennyire is szeretem az embereket, olykor-olykor nincs ellenemre, ha nem látok egyet sem... ... egyedül legjobban olyan helyen szeretek mendegélni, sétálgatni, ahol a madár se jár, ahol nem botlok turistákba úton-útfélen... pl. itt tőlünk nem messze folyik a Bódva patak, ott is vannak részek, ahová akár lebiciklizem egyedül és eltéblábolok, leülök egy nagy fa tövében a patakparton, és eltűnődöm a világ dolgain, meg saját magamon... ezt képes vagyok órákig csinálni... :)))))  de ez néha nagyon kell...

jorka
2011/11/08 10:53:14

Nagy élvezettel olvastam az írásodat.

Az egyedül túrázás élményét a múlt héten volt  alkalmam kipróbálni (mindig izgatott, de sosem volt hozzá bátorságom, hogy megtegyem).   Az első km után felhagytam azzal, hogy minden neszre forgolódjak és azon gondolkodjam, hogy jól tettem-e, hogy elindultam a vakvilágba egyedül, teljesen ismeretlen tájon.

Ma már tudom, hogy jól tettem  és felejthetetlen élmény volt.

Jó dolog rátalálni  olyan túratársakra, akikkel jól érzed magad és fantasztikus élményben lehet részed.

2011/11/07 18:49:09

2011/11/05 06:56:20

Portyázó: igen, igazad van, úgy értem, az ember ilyen szituációban, ha más a vezető, nem kell, hogy minden idegszálával az útvonalra összpontosítson... ami érdekli azt úgyis megfigyeli, ha tudni akarja hol vannak, akkor azt megjegyzi, de az esetleges +gondolkodások helyett másra figyelhet... így értettem valahogyan... :)

Sierra: ... tudom, miről beszélsz... ... úgy tűnik, ennyire ki kellett, hogy éhezzek :), mert azon a vasárnapon már egy teljes hadsereg sem tudott volna visszatartani... :) ... reggel esegetett az eső, nem érdekelt, ha jég esett volna, is elindultam volna, max. egyedül... ja, és azóta a zempléni túra óta (amire elsősorban gondolsz:)) már inkább nem nyomok semmilyen gombot, biztos, ami biztos...

tura: köszönöm szépen! :)

dalos: ha tudnád, ilyenkor mennyire megkönnyebbülök, ha azt látom, hogy életerős, fiatalemberek is azt mondják, néha 'fényképezniük' kell...

dalos
2011/11/04 23:36:23

Jó dolog hogy ilyen jól érezted magad, mélyen "benyomultál" az erdőbe, és ismerettségekre is szert tettél.

Én amúgy is lassú vagyok az emelkedőkőn meg 10 méterenként "fényképeznem" kell, értem miről beszélsz..