Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 2.nap - Vöröstorony hágó
2012/11/09 19:26:24 Küldte: trainux

Előző nap: Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 1.nap - Hernád áttörés és Vörös kolostor

A tegnapi bemelegítő kirándulás után jöhet egy igazi túra - nem is gondoltam még ekkor hogy mennyire igazam lesz :) Mostmár nem háttal a Tátrának hanem szembe vala indultunk Ótátrafüredre, ahonnan a sikló indul felfelé.

A Lomnici csúcs még Alsóerdőfalváról

Lomnic távolról

Miután megérkeztünk Tarajkára, elindultunk a Tarpataki vízesés felé a zöld jelzésen.

Csoportkép a vízesésnél:

Tarpataki vízesés

Itt elég sokat időztünk, hiszen volt mit fényképezni. Majd nekivágtunk a hegynek.Szinte elmondható hogy kiépített kőút vezet fel a hegyoldalban a Téry-ház felé. Azért nem kényelmes sétára kell számítani, főleg a vége tud izzasztó lenni :) A Rainer és a Zamkovszky kunyhó után a zöld jelzésen tovább haladva a Kis Tarpataki völgyben vezet utunk felfelé.

"Kiépített út" a Kis Tarpataki völgyben. Szemben egy vízesés, fölötte pedig már látszik a Téry-ház

Visszanézve a völgybe

Kis-Tarpataki völgy

A vad sziklaalakzatok árnyékában pedig ott pihen a Magyar Kárpát Egyesület által 1899-ben épített Téry-menedékház

Téry-ház

Megérkezvén a házhoz csodálatos látványban van részünk. Az Öt tavi katlant, amiben a ház is pihen, kellemes kora délutáni napsugarak sütik, az embernek olyan érzése támad, hogy rögtön csobban egyet a ház melletti tóban.

Öt tó

Csoportkép a Téry-háznál

Téry-ház

A házban megpihentünk, ettünk, ittunk, majd tovább indultunk. Már nincs messze a hágó, találgatjuk vajon melyik lehet az :) Mint később kiderült, elsőre helytelenül a Kis-nyereg hágó volt a tipp :) Összességében elmondható hogy attól függetlenül hogy ősz volt, nagyon sokan voltak. Kerülgetni kellett egymást. Állítólag nyáron még többen vannak... De csak a házig :)

A hágó felé vezető út egyre zordabb és sziklásabbá alakult, már eltünt az eddig jól kiépítetnek tűnő út. Majd a hegycsúcs alá értünk. Itt ágazik el a Kis-nyereg felé a zöld jelzés, ami erősen cikkcakkba halad a Lengyel vidék felé. Mi a sárga jelen folytatjuk utunkat és nemsokára egy törmelékmezőn áthaladva elérjük a mi hágónk "beszállását". Innen lánc segítségével tudunk tovább jutni a meredek hegyoldalon mostmár egyenesen fel a hágó irányába.

Vöröstorony-hágó

Felérve a hágóra csodálatos látványban van részünk. Visszatekintve láthatjuk az Öt tavi katlan mostmár árnyékban lévő tavait

Öt tavi katlan

Átnézve a hágón pedig a még éppen napsütötte Vadászlejtő tavakra látunk le. Még néhány utolsó létrafok, egy kis törmelékmező ezen az oldalon is, és lejutunk a sok-sok tóval és annál több sziklával tűzdelt útra.

Vadászlejtő tavak

Itt a hegyen gyorsan sötétedik, és mire a Rabló házba érünk, már fel kell venni a fejlámpákat. Itt megpihenünk egy fél órára, hiszen hosszú út áll még előttünk, végig kell sétáljunk a Nagy Tarpataki völgyön is. A magunkhoz vett energia nem bír minket nyugton hagyni, indulunk is bele a sziklás, csillagos, hegycsúcsos, patakzúgós és vízeséses éjszakába. Többször megálltunk, hol a patak mellett, hol egy szikla tövében, volt hogy a csillagokat bámultuk, volt hogy a távoli hegycsúcsokat fürkésztük, ahogy a hold megvilágítja, miközben a közeliek teljes sötétségbe vannak burkolózva. Az éjszakai túráknak mindig van egy varázslatos hangulata, főleg egy ilyen vad környezetben. Aztán csak leértünk a már ismerős Rainer kunyhóhoz, majd Tarajkára, onnan pedig lesétáltunk Ótátrafüredre. Erősen de kellemesen elfáradva értünk vissza a szállásunkra.

Következő nap: Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 3.nap - Szoliszkó

Címkék: Magas Tátra Gömör Szepesi érchegység Vöröstorony Hágó Téry Rabló

trainux
2012/11/12 21:51:26

Nem mindenki feszültséget megy szítani egy zászlóval, hanem a szunnyadó nép elméjébe egy kis szikrát ültetni, hogy értelmet nyerjen az a szó hogy nemzet.

Sierra
2012/11/12 21:02:06

Az a szép zászló úgy látom olyan kezekbe került, akik vagy nagyon bátrak, vagy egyszerűen csak botorok, de mindenképpen szeretik cibálni az oroszlán bajszát. Aztán lehet, hogy nem őket fogja megharapni valami hozzájuk hasonlóan nacionalista szlovák honpolgár, hanem más gyanútlan hazánk fiát, aki a természetet, a Tátrát csodálni megy ki a szomszédba, nem pedig a felesleges feszültséget szítani.

Hargita
2012/11/11 18:59:12

Egy ilyen zászlóval könnyebb, vagy nehezebb megmászni a Vörös-torony-hágót?