Holdvilág-árok, Vasas-szakadék, Kő-hegy
2018/11/19 11:30:17 Küldte: Gejza

Hajnalban megébredve, lélekben újra éltem a szombati csavargást…

Jó volt újra erdőt járni. Erdőzúgás hallgatni, frissen hullott avarban taposni. A csapattól lemaradva, vacsorára tarló őzlábat szedni a réten…

Ezen a kiránduláson lustálkodtam. Egy olyan túrán vettem részt, amit a TúraTárson „Mindenevő” hirdetet meg. Élveztem, hogy ez úttal nem nekem kell a térképet néznem. Azon agyalni, mikorra hová érünk. Ne maradjon le senki, de ne is loholjunk. A forrásnál legyen elég idő megenni a tízórait tizenegykor, s a Kő-hegyi házban palacsintázni, vagy Kő-hegyi kolbászos káposztalevest enni. S, hogy időben leérjünk még a HÉV-hez. Köszönet mind ezért Árpinak!

Persze, ahol a túravezető kérte, elmondtam pár dolgot az Ős-Börzsöny vulkánosságáról, melynek hamu és por rétegeit a Holdvilág-árok sziklafalában megnézhettünk. Bebújhattunk a középkori ércfeltáró vágatokba. Felette a római kori kőfejténél szót ejtettem Sashegyi Sándor amatőr régész munkásságáról és a Szörényi Levente által pénzelt ásatásokról. A Vasas-szakadéknál a vasas turistákról, és az egykori szőlőterületek okozta talajlemosódásról. A lösztalajba vágódó mélyutak mentén kialakult szakadékokról, melyek idővel a Kő-hegy szikla platóját alámosva újabb és újabb szakadásokat és suvadásokat eredményeznek.

-----------------                    -------------------

Élveztem a nagy csapat előnyeit. Jókat beszélgetve régebbi és újabb túratársakkal. Találkozva, s elbeszélgetve olyanokkal, akikkel korábban csak az ámító-gépen leveleztem.

Akarva, akaratlan a mögöttem és előttem haladók beszéd foszlányait hallottam.

Érdekesek voltak ezek a beszélgetések, mert a szavak gondolatainknak csak töredékét tudják felénk közvetíteni. A többit csak érezzük, meg hozzá gondoljuk. S a másik taglejtése, mimikája, egyszóval a teste mondja el…

Ha alszunk rá néhányat, az is eljut a tudatunkig, amit a szavakkal nem tudott elmondani... Talán, csak arra volt szüksége, hogy valaki meghallgassa. Kiönthesse a bánatát, amit eddig magának sem mert, bevallani…

Igen, valahol én is ebben a cipőben járok… Így aztán, amikor mások dolgoznak, többnyire az Úrral kettesben járhatom az Ő szépséges világát…

-----------------                    -------------------

Fűre heveredve élveztük a bágyadt őszi napsütésnek – talán – utolsó perceit. Mert a hegy árnyékában bizony már a tél nyirkos hidege settenkedik felénk, s a hét közepére hózáporokat mondanak a hegyekbe.

Igen, búcsúzunk az Ősztől, és közben boldog várakozással készülünk a zúzmara cifrázta gyönyörű Télre!

Nem is bánnám, ha szombatra már hólepel fedné a Börzsönyt. Amiben sokkal jobban kirajzolódnának a Jancsi-hegy egykori erődítményének árkai és támfalai. A máskor láthatatlanná szürkülő Salgó-vár ledőlt falainak omladéka, s a Magyar-hegy kifagyásos teraszai…

Ne szép időt kívánjatok  nekünk, hanem -t!

S akik velünk tartanak, NE szép ruhában jöjjenek, hanem az évszaknak megfelelő túra öltözetben:

Bakancsba, hátizsákkal, túrabottal, fejlámpával (és tartalék elemmel), elegendő enni és innivalóval, és sok kedvel megáldva!

Címkék: Pilis-hegység Visegrádi-hegység Konglomerátum Andezit

zsomboly
2018/11/27 20:00:55

Szia Géza!
Nagyszerű élmény volt a csavargás és a völgyekben megülő, gleccsernek tűnő felhő.
Legközelebb viszek távcsövet és diktafont! :)

Üdvözlettel:
Zoli

2018/11/27 16:20:23

Köszönöm!

A JÓ kívánságodnak meg lett az eredménye, mert itt a városban ugyan egész nap esett, de a Börzsöny nyugati gerincén kellemes túra időben volt részünk. A hólepel ugyan elmaradt, de szemben, a Csóványos és Magosfa csúcsain még 10 óra körül is zuzmarásak voltak a fák ágai. Kora délutánra pedig napsütében ereszkedtünk le Nagybörzsönybe.

mindenevo
2018/11/23 19:05:52

Kedves Géza!

Igencsak örömmel tölt el, hogy magadat jól érezve tudtál lazulni ezen a túrán. Remek csapat jött össze, nekem kellemes meglepetés volt, hogy a nagy létszám ellenére jól együtt volt a társaság, a tervek szerint haladtunk. Jóleső őszvégi napsugarak kíséretében szép napot töltöttünk a Pilisben, a hozzám elért visszajelzések alapján mindenki vidáman, jóleső fáradsággal indult hazafelé.
Külön köszönöm a részletes elbeszéléseidet a bejárt helyek történeteiről, élmény volt hallgatni. Remélem, máskor is össze tudunk hozni ilyen együttműködést.

Ahogy kéred: jó időt Nektek a hétvégi túrához!

Árpád

Ulisses66
2018/11/19 18:26:46

Kedves Géza!

Ez nem csak Jó hanem Szép is volt!