Hótalpas túra az Alpokban
2010/06/21 13:27:27 Küldte: Sandor

Most, hogy tombol a nyár és a rossz idő miatt nem lehet menni gyakorlatilag sehova, úgy döntöttem, hogy megosztom veletek egy régebbi írásomat itt is, annak reményében, hogy nektek is tetszeni fog és szívesen olvassátok

A túra az elején úgy volt szervezve, hogy én és a barátnőm ketten megyünk ki Berkuthoz egy kis hótalpalásra, de túratársnak mégis egy 110 kilós igen-igen szőrös kanhalmot fogtam ki - feltehetően az előző életemben elkövetett vétségeim miatt:) Pénteken, késő délután indult a vonat a Keletiből. Az út végig unalmas volt, mert sötétben csak a tükörképünket láttuk kitekintve az ablakon - érdekes módon Wape tíz-, tizenöt percenként "ez gyönyörű!" felkiáltással figyelmeztetett arra, hogy nézzek már ki az ablakon én is, és lássanak csodát, tényleg lenyűgözött a látvány. Egy jóképű, erős testalkatú, kifejezetten csillogó szemű fiatalember látványa tárult elém... (csak tudnám Wape mit látott?:). Más szórakozásunk nem nagyon volt, ezért beértük ennyivel is:)
Tíz óra előtt ért be a vonat Linzbe, ahol Berkut már várt ránk. Beültünk a személygépjárműjébe és irány a főhadiszállás (a GPS-es eltévedésről most nem írok, mert a célobjektumot a végére sikeredett megtalálnunk, tehát összességében sikeres volt a navigáció). Berkut örömében, hogy ott vagyunk, kipakolta nekünk a hűtőt, én meg a rám jellemző szerénységgel jól megvacsoráztam.

A cucc

Későn feküdtünk le aludni. Én, már 11-kor aludtam volna, amiből kb. hajnal lett, de sebaj, gondoltam magamban, majd holnap jó gyorsan felmegyek és a menedékházban kialszom magamat. Ez így is lett, de erről majd később. Másnap hajnalban keltünk, úgy 7-8 körül sikeredett is a hálózsák melegét elhagynunk. Berkut már megetette az állatait (nem minket), összeszedelőzködtünk és nagy nehezen elindultunk a túrára. Természetesen, hogy ne túl korán érjünk oda - hiszen abban mi az izgalmas, ha az Alpokban a tökig érő hóban világosban ér fel a menedékhelyre az ember? - Berkut még körbevezetett az állatkertjén. Jó hely ez az Ausztria. Én, ott, a disznók óljában is szívesen leélném az életemet, olyan szép kis faházuk van...

A disznóóol

A disznóól (és a disznóól parkolója:)

Az állatkerti vizit után elindultunk. Kevés autókázás után hipp-hopp az Alpok lenyűgöző látványa vett körül. Mivel este semmit sem aludtam, így nem nagyon izgatott, hogy mennyire lesz kemény a túra. Leparkoltunk egy ingyenesen használható parkolóban, megreggeliztünk, majd irány a hegy(ek).

Készülődés

Kezdetben csak sima úton haladtunk, de úgy 10 percnyi gyaloglás után jött az első látvány-sokk, mikor egy tóhoz értünk. Az, hogy gyönyörű látványban volt részünk, nem fejezi ki kellően az érzést, ami eluralkodott rajtunk ott. Csodaszép tó, körben hatalmas hegyek...

Én, Waoe, Berkut

Egyből hatása alá kerültem e tájnak, ami annyi energiát adott, hogy kézen állva s képesnek éreztem magamat arra, hogy felkapaszkodjam bármelyik csúcsra. Ez az energiatúltengés nem múlt el, így Berkut az elején már mondta, hogy menjek a saját tempómban, és ahol nem vagyok biztos az irányban, ott várjam meg Őket. Az első kilométereket együtt tettük meg, onnantól, ahonnan már a hótalpat is fel kellett csatolni, már muszáj voltam haladni, mert kifejezetten jó érzés volt benne menni, kapaszkodni felfele a hegyre a talp segítségével. Itt-ott
kifejezetten technikásan kell használni a hótalpat, de hamar rájön az ember a fortélyára. Wape nagyon botladozott az elején, Berkut meg rutinosan mozgott már, tudta miként kell használni. Nagy volt a szintkülönbség viszonylag rövid szakaszon.

Néha bevártam a többieket, de a végét már inkább megnyomtam, hogy fent legyek a házban, mert már kezdtem érezni, hogy fáradok, ha sokat állok. A hütte festői szépségű helyen van. Nekünk az alsó szinten lévő
kis helyiség jutott. Nagyon kényelmes emeletes ágyakkal. Kezdetben 3 cseh túrasíelő is hálótársul jutott, de Ők inkább elmentek keresni maguknak egy másik helyet, ahol aludhattak. Kényelmesen elvoltunk. Ettünk, ittunk, beszélgettünk.

Másnap 6-kor szólt az ébresztő, de 8-nál korábban nem tudtunk kelni:) Nagy nehezen összerámoltuk a cuccainkat majd 10 óra magasságában irány lefele. Kifejezetten meleg volt az idő. Az olvadó hóban és a túrasíelők nyomaiban haladva viszonylag könnyű volt a lejutás. Én az út 1/3-át szó szerint seggen csúszva tettem meg.

Érdekes élmény volt a szakadék szélén a kisodródást megakadályozni hótalppal a lábamon, zsákkal a hátamon. Akkor jó móka volt, de utólag vissza gondolva... Délután 1-kor már a kocsinál voltunk. Berkut főzött kávét, ettünk majd becéloztuk Linzet. Hazafele az út ugyanolyan unalmas volt. A vonat késett, fáradtak voltunk, így a pályaudvar kijáratánál az érzékeny búcsút rövidre fogtuk egy csá-val :) Ez a túra hatalmas móka volt, ezúton is köszönöm Berkutnak a lehetőséget, és aki csak teheti, vegyen részt hótalpas túrán, mert testet, lelket próbáló élmény.
Jó tapasztalás volt!

Sándor (2010.02.28)

Címkék: Ausztria Hótalp Túra

Sandor
2010/06/21 23:20:54

a képen nem én vagyok látható én csak fotóztam

2010/06/21 23:19:55

Valóban szép túra volt:)

1. Szőlészkedni sajnos nem szőlészkedem, de magam is aktívan kerékpározom, így a "nem lehet menni gyakorlatilag sehova" kijelentésemet értsd, mint menni, azaz lábon, gyalog, mert abból dagonyázás lenne a hegyen, erdőben Persze, mikor nem vagyok puding kedvemben; megyek

2. Igen, az is!

A napi távodhoz tényleg gratulálok. Sajnos Magyarország felnőtt lakosságára ez nagyon nem jellemző

dcr8
2010/06/21 22:56:05

Szép túra volt, de azért  szíves engedelmeddel, némely dologban vitatkoznék veled.

1. Igaz sokat esik mostanában, de azért a szőlészkedés mellett naponta letekerek 60-70 km-t. Gyakrabban tisztogatom a bringát. Vasárnap meglátogattam édesanyám, ez kb. 150 km bringázást jelentett.

2. Azt mondtad annyira feldobott a látvány, hogy a lelkesedés szárnyakat adott. Gondolom azért  az előző esti hűtőszekrény kipakolása utáni "szerény"  vacsora is segített.