2010.10.09. Gyalogló világnap! Csesznek
2010/10/13 19:53:20 Küldte: Amadeus

Gyalogló Világnap – Csesznek 2010. október 09.

/ A túrát, a baraka.hu szervezte, mi csak feldeztük és csatlakoztunk hozzá! /

Hidegnek indult az idő, de legalább nem volt köd, reggeltől fogva hétágra sütött a nap, így hamar melegedet a levegő. Gyűltünk szépen a templom előtt. Nem sokkal 9 óra előtt kiderült, hogy a lenti autósparkolóban vár a csapat nagy része. 9:30-kor aztán egyesült a két csapat, a templom előtt.

Létszám ellenőrzés, aztán indultunk is. Zöld – jelzésen indultunk el a Kő-árokba. Gyönyörű volt! Volt kidőlt fák is, amin átküzdhettük magunkat. Ilyenkor feltorlódott a csapat, mintha csak valami kajálda előtt várakoztunk volna. Olyan 2-3 km hosszú a völgy, de grandiózus. Belőle kiérve egy erdei pihenőhelyre jutottunk. Fényképeken, mindezt láthatod is a következő helyen: http://indafoto.hu/amadeus/20101009_baraka_gyaloglo_vilag

Gézaháza mellett csak elmentünk. Érdekes volt látni az egykori uradalom melléképületét, aztán a Kastély utat.

82-sen átkelve Haladtunk a piros +-on, majd a piros négyzeten, aztán áttértünk a sárga – és a piros + jelzések együttesére. Szépen haladtunk a Czuha völgy fele, lefele. Változatos volt a táj, vegyes elegyes, néhol egészen fiatal szálerdőben vezetett az utunk. Éppen elkezdett színesedni a táj. Szerintem két héttel korábban, mint lenne az ideje.

Sokan voltunk, jól széthúzódott a csoport, ilyenkor jó ismerkedni, mindig van valami, ami két idegen túratársat összehozzon. Az ember nem érezte magát kívülállónak, jó volt a hangulat.

Most sem volt száraz az erdő, mint, ahogy már ez évben megszokhattuk, de legyőztük a kátyúkat is.

És egyszer csak 12.12-kor lenn is voltunk a Cuha-völgyben! Széles, járható, zúzott-köves út fogadott minket. Az ember azt hihetné, hogy kényelmes séta vár rá. Nem sokára megálltunk pihenni. Erről nincs fotóm, az evéssel és ismerkedéssel törődtem.

13órakor tovább indulva, várt ránk az első gázló! Ki így, ki úgy, ki száraz lábbal, ki másképp, kelt át a gázlón, ahogyan tudott. Döbbenet, homlokráncolás, viccelődés, kísérletezés a vízen járással, móka, kacagás, volt bőven minden. Még sellőt is láttam!

Aztán összeszedte magát a csapat, de szerintem sokan nem is tudták, hogy még sok ilyen vár ránk!

Pár perc múlva jött is a második átkelő, aztán a többi!

Szerintem, jó volt ez az átkelősdi, olyan igazi túlélő jelleget adott a túrának!

Így ment ez majd 5 km-en át. Vinyére nem mentünk be, de odaérve megint megálltunk kisebb pihenőre, az erdei pihenő helyen.

Tovább indultunk, a zöld jelzést követve, a Kőpince forrás felé. Itt nem álltunk meg, folytattuk utunkat, a Zörög hegyre, felfele. Jó hosszan elnyúló emelkedő volt, mely sosem akart véget érni. Én élveztem ezt is, hiszen tapasztalatból tudom, hogy olyan emelkedő, mint itt Zörög-re felfele is, a Magas-Bakonyban, nem számít különösebben meredeknek. Többen is kérdezgették, mennyi van még hátra? Új volt még számomra is ez a szakasz, még nem jártam erre, így csak annyit tudtam mondani, hogy szerintem még hosszan! A szem, megnyugtattam őket, mert ők is így sejthették!

Félúton, azért megálltunk egy rövid pihenőre, összevártuk a csapatot. Ha az ember képes észre venni az aljban a csodát, egészen elterelődik a figyelme. Hát, még ha ért is a növények, rovarok világához, ismeri a kőzeteket…

Képeimből is kitűnhet, hogy én csak észreveszem a csodát, de azt úgy meg nézem, mintha ma látnám utoljára.

Ilyenkor az ember nem is veszi észre annyira a nehézségeket.

Aztán, vízszintesbe állt az út, felértünk végre. Majd kis idő múlva lejteni kezdett és leereszkedtünk Csesznekre.

Szép volt ez a túra! Az útvonal is szép volt, meg az időjárás is összeszedte magát.      Most voltam először a baraka.hu szervezésében levő túrán. Ügyesek voltak a túravezető lányok, Nagy Boglárka és Rigler Szilvi vezette a túrát. Profik voltak. Rádión tartották egymással a kapcsolatot. Bogi elől volt, Szilvi meg hátul biztosította a csapatot. Normál tempójú volt a túra. Most sem fogom fel igazán, hogy még is, hogyan végeztünk ilyen jól időre? Hiszen, Cuha völgyben, a patak átkelésekkel sok idő ment el. Le a kalappal! Megint tanultam. A túra végén, pedig mindenki kapot ajándékba  baraka-s pólót! Nagyon kedvesek voltak , szép egy póló! Köszönjük szépen: mind a túrát, mind a pólót!

72-en voltunk a túrán! Ebből a turatars.com-ról, a Bakonyi tekergők csoportja 8+1 fővel vették ki a részüket.

Kedit, dit007, Carissima, spanca, kone, zaerika, a párjával, és én, Amadeus.  Gratula gyerekek nektek is!

Legközelebbi túra, már az én szervezésemben, a Palotai-Bakonyban lesz, várhatólag nov 13-án. De ez még csak irányadó, konkrétat, majd csak október utolsó hétvégéjén tudok mondani!

Palotai-Bakony nem egy Mount Everest, de elfér benne egy Közép-Dunántúli piros, egy országos kék, és még sok más turistaútvonal! A jelzetlen utakról nem is szólva!