Cím: Helembai híd
Címkék: bicikli
Blog Beljegyzés: Vasárnap (2022.08.28) reggel még csak azt tudtuk, hogy megyünk valahová bringázni egyet a hűs reggeli órákban, valahová a közelbe, Dorogi indulással. Ketten terveztük az indulást, a barátnőmmel, de harmadiknak megérkezett a jó kis áztató eső is. :-) Némi tanakodás és radarkép tanulmányozás után kicsit halasztottuk az indulást, másfél óra múlva elindultunk.Olvastam hogy átadták a kerékpár utat Ipolydamásdnál, az a hirtelen ötletem támadt, hogy : nézzük meg. Kellemes időben indultunk, bár Dorog olyan egy kerékpárosnak olyan, mint egy légyfogó papír: Biztonságos, örömteli kerékpározással nem lehet elhagyni. Veszélyeztetem a testi épségemet, és zavarom az autós forgalmat ha nem a homokos földúton evickélek ki a városból. Most a fő úton kockáztattam Esztergom felé. elhaladva a reptér (Korda György) mellett, át a hídon Párkányba. Itt már fellélegezhettünk, és le voltunk nyűgözve: először a Bazilika látványától, ami mindig gyönyörű. Aztán attól, hogy a töltés  leaszfaltozva, tükörsimán örvendeztetett meg bennünket. Csak a bicikliseké az út, de jó lenne ilyen nálunk is. Garamkövesdig készül el teljes pompájában hamarosan, most a vasúti hídig van kész. Onnan is beton-aszfalt úton kellett kerülnünk a főútig, de nem panaszkodtunj, mert csodaszép a csatorna mellett bringázni. Garamkövesden ismét fülig ért a számk, mert az út profin frissen aszfaltozott egészen a Kék halig, ami már nem Kék hal. Utána is jó az út, és gyér az autós forgalom. Hamar odaértünk a hídfőhöz, ami még építési terület a magyar oldalon, kell még aszfaltozni. Kb 2-3 hét, és átadják. Nem mentünk fel a hídra, praktikus okok miatt: Pest felől épp evickélt le egy bicós fiú, a frissen esett eső miatt ügyesen dagonyázva a sárban. Bringája nehezebb, cipőmérete nagyobb lett jóval. A hídra Ipolydamásd felől fel lehet jönni, és ott nagyon szép a bringaút, valóban készen van. Pár hét múlva megnézzük. Hétköznapokon lehet hogy tanácsos elkerülni addig is,mert amikor dolgoznak nemigen lehet átjönni rajta. Gondolom. De nagyon örülök hogy megvalósul ez a beruházás. Majd nézzétek meg, fényképet nem készítettem, elfelejtettem. Klassz nap volt, háromnegyed kilenckor indultunk, egyre hazaértünk.