Fürge-lábúak a Mátrában 1.-tél 2010. 01. 16-17.
2010/01/20 03:12:07 Küldte: furge

Fürgébben!  Fürgébben!

Avagy Tur-Ittasok a Mátrában  1.

Kezdjük az előzményekkel....

Fél évvel ezelőtt,ha valaki azt mondja nekem,hogy január közepén majd egy internetes oldalon általam szervezett túrát fogok vezetni,hát valószínűleg azt mondtam volna neki,hogy keresse meg az elgurult gyógyszereit és miután bevette,dőljön le pihenni,mert jobb lesz úgy mindenkinek.

Nem így történt. Nem mondta senki, jósnál pedig nem voltam tehát augusztusban még eszemben sem volt a megszokott barátaimon kívül másokkal túrázni.

Tur-Ittas történet:

Fél évvel ezelőtt ráakadtam a turatars.com oldalra,nem emlékszem hogyan.Azonnal regisztráltam, hiánypótlónak tartottam a témában. Elkezdtem felderíteni a honlapot,így becsöppentem a chat szobába is,aminek akkor még Ismerkedés volt a neve. Elég aktívan kivettem a részem attól kezdve a társalgásból,ahol többnyire Icebob,Modi,r0t0,Antsa,Zakarias,majd később Fuoco25 voltak a mag.Állandó virtuális sörözgetés mellett jó kis beszélgetések közben jött az ötlet,hogy ez nem ismerkedő szoba,hanem inkább kocsma,ezért nevezzük el, adjunk nevet a gyereknek.

Így született a Tur-Ittas...

Kissé irigykedtem,hogy milyen jó kis társaság lehet az övék is. Rövid idő elteltével ismeretlenül is olyan volt,mintha rég ismerném őket. Igyekeztek rábeszélni túráikra és kezdtek már "piszkálni",hogy nem is túrázom stb. Ekkor elhatároztam,hogy szervezek egy túrát a Mátrába. Mivel egy nap télen rövid és messziről kell utaznia a többségnek ezért a két naposra írtam ki a túrát.

220 Fürge-lábúak a Mátrába!
Indulás dátuma:
01/16/2010 at 09:00
Hely: Gyöngyös,
Heves Megye

A túra előzményeként lehetőségem akadt személyesen megismerkedni túratársas emberkékkel, ugyanis némi rágódás után részt vettem a r0t0 által szervezett Tur-Ittas szilveszteren Nagybörzsönyben, mely nagyszerű volt és eloszlatta kétségeimet az internetes szervezésekkel kapcsolatosan (legalábbis ezen az oldalon).

Szóval Fürge-lábúak a Mátrába!

Teltek a napok jelentkeztek az túratársak,szépen sorjában. Jelen leszek,lehetséges,hogy elmegyek.... és voltak,akik belső levélben érdeklődtek. Így elég hamar az oldalon nem regisztrált barátaimmal együtt a lehetséges részt vevők száma elérte a 15 főt. Gyors levélváltásokkal lefixáltuk a biztos résztvevők számát,mert a szállás foglalás miatt ugye nem mellékes. Kialakult a névsor:

Icebob,Fouco 25,Antsa,Biker,Tortura, furge és egy kedves helyi barátom Matus,aki nem regisztrált tag az oldalon,de mára már tiszteletbeli tagnak választottuk.Tehát 7-en maradtunk,mint a gonoszok,vagy a hét törpe esetleg a hét vezér,hétfejű sárkány stb. Vagy egyszerűen a túra kiírás bevezetőjében lévő 7 cirkuszi csodabogár. Mert a társaság valóban egyéniségekből,csodabogarakból tevődött össze.

Végleges lett a létszám,lehetett szállást foglalnom. Az előre meghirdetett és már félig lebeszélt szálláshelyünk a 24-es főút Parád és Parádsasvár közötti szakaszánál lévő Fényespusztai pihenőház lett volna. A tulajdonos a "rozsdás bökőt" tette volna a nyakához még az ünnepek előtt,hogy januárban üres lesz a ház ráérünk a foglalással,ehhez képest mikor felhívtam közölte,hogy az egész házat lefoglalta egy 30 fős csoport sajnálja,de ott nem tud szállást adni. -Átfutott az agyamon,hogy a rendelkezésre álló rövid idő (egy hét) alatt találok-e a közelben hasonló árfekvésű,létszámú és komfort fokozatú szállást,mely megfelne ez helyett vagy marad a sátor,ami azt hiszem mindjárt két főre redukálta volna a  túra résztvevőinek számát. Két fővel viszont már könnyebb szállást is találni.  -  Ezen pillanatnyi ijedtségemből és el kalandozásomból a fiatalember hangja hozott vissza a jelenbe,mikor közölte,hogy Parádsasváron rendelkeznek apartmannal,melyet tud javasolni. Koppanás a kövön, a lábam előtt a nagy kő,mely a szívemről esett le éppen akkor... Megbeszéltük a részleteket. A szállás előtti Túra kemping éttermet javasolta vacsorázásra, mely az apartman előtt volt két km-rel. Innen a bakancsosokat sem nézik ki. Megegyeztünk,hogy a vacsora elköltése után hívom őt a szállás megtalálása végett.   No!  Lesz hol aludni oké! Mondhatnám,hogy "zsír"

Közöltem mindenkivel a jó hírt,hogy a szállás lefoglalva,de máshol és még akkor este  vacsi után levezető 2 km-rel kell számolni,viszont értelemszerűen másnapra annyival kevesebb marad.

Kitűztem a találkozás időpontját 2010. 01. 16. reggel 7.45  Gyöngyös,a   30-as és a 24-es főút kereszteződésénél lévő parkolóban. Tortúra össze szedte a csapatot Bp-n. Így az ő autójában Fuoco25,Icebob és Biker utazott,míg Antsa egyedül robogott át az "Acélvárosból" a Mátra kapujába. Én és Matus pedig helyközi autóbusszal átlibbentünk Hatvanból a szomszédba . Időre ott is volt mindenki. Gyorsan "megörültünk egymásnak vala", átestünk a bemutatkozásokon .Néhány szó az utazásról,majd irány a munkahelyem volt telephelye,ahol biztonságban hagyhattuk hátra az autókat.

A leparkolás utána előkerültek a kamáslik,kesztyűk,sapkák és persze megittuk a Szevasz-páleszt is , amit vidéken Welcome drink-nek neveznek.

8.00-ra a csapat indulásra készen állt! Irány az autóbusz pályaudvar!

A pályaudvarról 8.30-kor induló buszra zsúfolódtunk fel kb 40-en + 30 gyerek :D , de mindezek előtt még egy gyors telefonos pékáru rendelés vasárnap reggelre a szállásunk szomszédságában lévő kisboltból. Ez is meg van,és még sincs este! A gyerek zsivajtól hangos autóbusz lassan elindult,és ekkor már az ébredező Nap is kezdte megcsillantani sugarait. Látszott,hogy az égiek kegyesek lesznek hozzánk és szép napos,tiszta,téli időnk lesz.

Mátrafüreden gyors reggeli,kávé,tea és persze forralt bor elfogyasztása után végre megtettük az első lépéseket a tervezett jelzésen Kékestető felé! Az óra 9.15-öt mutatott! Rövid idő alatt elértük a Benevárat. Jól tudtunk haladni végig.A talaj fagyos volt,amit 3-5cm hó borított. (Kapcsolataim által ezt is sikerült elintéznem.)

Innen egész jó kilátás nyílott a sástói kilátóra.

Némi vetkőzés után indultunk tovább,mert eléggé emel ez a szakasz Kékesig. 6 km alatt 600m szint emelkedést kell legyűrni! Kimelegedtünk,mindenki érezte,hogy nem a helyén van a szíve,hanem valahol a torka környékén akarja elhagyni meggyötört testét. A Pogány vár sáncainak érintésével a Remete bércen elértük a Remete barlangot,mely igazából nem is barlang,hanem üreg,de a látvány pazar volt. Szerencsére megbízott embereim ide is előttünk értek és jó pár különböző alakú jégcsapot és jég-képződményt sikerült felszerelniük érkezésünk előtt.

Fényképezés és némi napfürdőzés után elindultunk ismét. Következő állomás a Mátra és egyben kis hazánk legmagasabb pontja, Kékestető! Kékes előtt egy meseszép fenyvesen keresztül vezetett utunk.

A csúcs alatt nem sokkal ered a legmagasabban fakadó forrásunk, a Jávoros-forrás. Vizének megkóstolása után Tur-Ittas történeti pillanatoknak voltunk részesei! Viki elhelyezte első lenyomatát a vadonat új Kéktúra füzetében a megfelelő helyre,Ancsa pedig életében először érinthette meg a csúcskövet!

A csúcs-italok és fotózás után felmentünk az utunk során fel-fel bukkanó és egyre közeledő 178m magas Tv-torony kilátó részébe. Itt egy némi melegedés,szárítkozás, és persze forralt bor szervezetbe történő juttatása után tapostuk a havat a Sas-kő irányába a napsütötte Sas-bérc ékszerbolt-kirakatként csillogó hótakaróján keresztül. Az I. Világháborúban elesett magyar turisták emlékművénél mécsest gyújtottunk és a jegesedő köves ösvényen ereszkedtünk a Markazi kapuig.

Még világosban elértük az Ilona-völgyi vízesést. A patakon való átkelés némi nehézséget okozot a megjegesedett kövek miatt,ezt biker közelebbről is megtapasztalta,de a jól kezelt bakancsa (nem BAK ANCSA)   jelesre vizsgázott.  Sikerült még fotókat készíteni,de már eléggé szürkült,mikor tovább indultunk. Az Ilona-völgyi fasoron a Csevice-forrás és a Rákóczi-fa érintésével értünk be Parádfürdőre az előzetes tervektől eltérően,ugyanis a jeges talajon,éjjeli sötétségben,fáradtan nem akartunk kockáztatni egy esetleges balesetet. Így közös megegyezéssel és a józan ész győzelmével a Parádóhután keresztül vezető erdei utat felejtőbe téve a műúton Parádot elhagyva (ahol azért egy forralt bort elfogyasztottunk a Palóc csárdában)  értük el a várva-várt vendéglőt. Többek komolyan gondolkodóba estek a Parádi buszmegállónál,de a csapat kitartóbb részének bátorítására lemondtak a kényelemről és a még hátralévő 5 km-t betonon való gyaloglásra kényszerültek. Ez Vikinek és Zsoltnak eshetett a legrosszabbul,mert az ő lábuk már fájt Zsoltnak pedig még be is ázott a cipője. Azért mindenki hősiesen helyt állt. A csapat úgy nézett ki,mint a hét törpe hazafelé a bányából, akik a fejükön és a kezükben is lámpával,első és utolsó törpéken láthatósági mellényben igyekeznek az autósokra szívbajt hozni. Valószínűlegesen az hihették,míg mellénk nem értek,hogy rendőrségi razzia van,mert szinte mind 0-ra csökkentette a sebességét,de így legalább nem ütöttek el bennünket a sötét, sűrű ködös országúton.

Elértük a fogadót és,mint vert sereg ültük körbe az asztalt meleg ételre várva.

Érezhetően az erőleves,a betyár gulyás ,a mátrai borzaska és sztrapacska stb...ja és a sörök! mindenkinek javítottak a közérzetén,de kellett is a "póver",mert még 3km betonszőnyeget kellett magunk mögött hagyni,hogy megtekinthesssük vetett ágyainkat.

A Mátrai Ősjuhar mellett beértünk Parádsasvárra. Itt telefonon riasztottam a szállásadónkat,aki azonnal autóba ült és nemsokára találkoztunk.Két kanyarral elvitt minket a házhoz,majd a piszkos anyagiak rendezése után magára hagyta a hét törpét. Hófehérkét nem találtuk a házban,bár biztos ott járt előttünk,mert vetett ágyak és meleg szobák vártak ránk. A háztól a kocsma 30 a bolt 50 m-re volt,de a kocsmázáshoz ezen estén már csak Matusnak és torturanak volt kedve. Mi még megittuk a maradék szívgyógyszert,még biker is előugrott az addig titkon cipelt palack borával és szép sorban neki láttunk lemosni magunkról az "út porát".

Mire végeztünk túlélőink is visszatértek a hangulat karbantartó műhelyből némi utánpótlással. Matus röpke órácskán keresztül sziporkázásaival és "dizájn center" jellegű hátizsák leltározásával,a pótgomb és a kamásli történetével szórakoztatta a társaságot. Lassan 23 órára járt az idő,a fáradtságtól mindenki nyugovóra tért.

Kérdés:

Ha hét törpe 12 óra alatt,23 km-t és 650m szint emelkedést tesz meg az 1014m-es Kékestetőn keresztül,akkor mennyi a napközben elfogyasztott hp és forralt borból visszamaradt szesz tartalom másnap reggel a törpék szervezetében ébredés előtt?

2. nap 2010.01.17. vasárnap

Ébresztőt állítottam 7.15-re,de győzött a szundi üzemmód

Mire nyolc előtt kikászálódott mindenki,már Zsolt terülj-terülj asztalkát varázsolt a konyhában. Elment a boltba a szombaton megrendelt zsömlékért + előkerültek a zsákokból a felvágottak,vaj + Matus "Édes pillanok" dobozkája és a Zsolt által hozott tepertő és csemege uborka is.

Közben elkészültek a vasárnapi szendvicsek, tisztálkodás és összepakolás után indulás! Irány Galyatető!

Fél tízkor léptünk ki a házból és 9.35-kor már a szemközt lévő dekondicionáló teremben találtuk magunkat. Igaz itt csak igazolást kértünk a túrajelentésre,és biker ivott egy erős feketét (huha! a feketét már Nagybörzsönyben is keresték) !

Szóval indulás! Délre Galyára kell érnünk! Keményen emelkedő vízmosásos ösvény vezet fel egészen a Nagy-lipótig itt a szintvonalak sűrűn követik egymást a térképen és az emberi motort is igencsak próbára teszik,de most mi voltunk a jobbak. 12.00-kor megálltunk a Nagyszálló előtt,majd be is mentünk,ugyanis itt található az OKT bélyegző. A dokumentáció után a szemben lévő büfé sor egyik szimpatikus vendéglőjében ebédeltünk,levest forralt bort,teákat,söröket és tortura otthonról hozott,házi sütésű eddig úton végig cipelt pizzáját is megmelegítettük a kandalló tetején. Érdekesség,hogy ezen a helyen a Mátrában nem annyira őshonos anakondával  (Eunectes murinus) fűtenek...  Valamint mosolyt csalt az arcunkra kissé kapatos és valószínűleg egy picit bohém,de nagyon segítőkész és korrekt felszolgáló viselkedése.  pl:  " no! sikerült választani?" rendelés felvétel,  vagy a Matust rövid ital fogyasztásra történő invitálása

A Péter-hegyese kilátóból sajnos semmit sem lehetett látni,de az nagyon szép volt!

A Piszkés-tetői csillagvizsgáló mellett elhaladva,csodálatos zúzmarás táj tárult elénk,amelyen átvezető ösvény bevitt minket Mátraszentlászlóba.

Mátraszentlászlóból nem sikerült át mennünk Mátraszentistvánba,mert éppen csak elértük a 15.10-kor Gyöngyösre induló buszt ezen településen. Következő csak 20.48-kor lett volna és egy gyors kupaktanács,valamint ismételten a józan ész vezérelte a csapatot (meg néha én is ) és így felpattantunk és 16.15-kor újra a Mátra kapujában,Gyöngyösön voltunk.

Még elmentünk egy vendéglátó helyre,majd rövid beszélgetés után 18.00-kor elvált egymástól a hét törpe és ekkor véget ért első turatars.com-os általam szervezett túra.

Köszönöm minden résztvevőnek,hogy bíztak bennem és eljöttek erre a hétvégére! Remélem nem bánta meg senki! Én nagyon jól éreztem magam Veletek,és biztos vagyok benne,hogy lesz folytatása a "Fürge-lábúak...." túrasorozatnak tavaszi,nyári és őszi Mátrában is!

Gratulálok a teljesítményhez,nehéz volt,de mindenki példásra vizsgázott minden területen!

Lássuk a Főszereplőket! :

biker,aki még a legmeredekebb szakaszon felfelé is képes arra,hogy viccet,vagy történetet meséljen,mikor a többieknek a nyelve lóg

tortura,akinek valóban tortúra lehetett,ugyanis edzés nélkül és hiányos felszereléssel vágott neki,de szó nélkül tűrte a megpróbáltatásokat és reggelivel várta az ébredező társaságot

Matus,aki történeteivel és az esti előadásával megnevettette a társaságot-tiszteletbeli Tur-Ittasnak választottuk,még a buszon is poénkodott

Antsa,a túra egészségügyise most először járt Magyarország tetején

Icebob,akiről alig találtam képet,mert mindig elbújt valahová (lehet a fényképező mögé?),és nem csak virtuálisan lehet vele sörözni

fuoco25,aki első Kéktúra bélyegzésén esett túl hazánk legmagasabb pontján,és derekasan küzd az egymásra növő víz hólyagjaival... sosem lehet rá haragudni

és hát ugye fürge,aki én vagyok,és aki picit izgult,hogy minden faxa legyen!

Fürgébben-fürgébben!  Találkozunk valahol,valamikor!

Csövi!

És  most  nézzetek meg ízelítőképpen egy 12  perces mozgó képes epizódot  Icebob-nak köszönhetően erről a hétvégéről!  Utána  pedig a hölgyeknek kedveskedett tortura egy érdekes  talán már "18-as karikás" videóval!    köszi!

Köszönet a videóért Icebob mesternek!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Címkék: Mátra Kékes Galya Tető Gyöngyös

Oldal:  1 | 2 | Következő >  Utolsó >>

mantra
2010/02/15 23:27:54

Királyok vagytok.   Jól sikerült az élménybeszámoló (is)...

Nekem nagyon tetszett.

mantra

Icebob
2010/02/03 14:22:46

Várunk mi is Miki!

horvathmiki
2010/02/02 22:39:22

Szépen formálódik a falka. Van ki csinos, van ki nyalka. Én sem vagyok azért balga.

Sajnálom, hogy nem tudtam integrálódni. Néhányan ismerősen, a többiek pedig ismeretlenül is hányoznak.

Legközelebb ismét igyekszem csatlakozni, remélem összejön.

Szép időt! Miklós

zsuzsa61
2010/02/02 22:19:41

Vihogva megyek aludni!

2010/02/02 22:18:55

Nem semmi! Kár, hogy nem vagyok 30 évvel fiatalabb! Én most kb a Wellkoma drinknél kiszálltam volna és lemaradtam volna ezekről a szép helyekről. Na és az a reggeli terítés! Gratula! Zsuzsa61

Andrea
2010/02/02 05:24:29

És a következő szervezkedés? ...

A.

tortura
2010/01/24 10:21:16

Tetszett a Túra beszámoló,és a Túraszervezése is (ami csillagos 5-ös volt),remélem még sok ilyen túrán vehetek részt.

Zakarias
2010/01/23 21:47:27

Szia! Nagyon tetszett a leírás! Kár, hogy nem tudtam veletek menni, legközelebb remélem sikerül! Zaki

biker
2010/01/21 19:50:14

A beszámolót olvasva a sorok közt nem szereplő részletek is felelevenítődnek bennem. Tetszik.

A táj szépsége adott bár folyton változó, de a túra azért is volt kellemes számomra mert mindannyian kicsit mások voltunk és mindenki a saját egyéniségét adta hozzá. Ha utólag bárkit is ki kellene ollóznom a történetből máris hiányérzetem támadna.

Köszi a lehetőséget!

Legyen folytatás! Vagy már ez is valaminek a folytatása volt?

Helyesbítek. Legyen ez egy előzmény!

furge
2010/01/21 10:07:51

Köszi mindenkinek!  Jól esik!